Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی کیم جونگ اون خبرچین آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) بود.

رویترز نمی‌تواند صحت این اطلاعات را راستی آزمایی کند و سازمان سیا نیز واکنشی به این خبر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه وال استریت ژورنال در عین حال نوشته است: «بسیاری از مسئولان سابق آمریکایی گفته اند که این برادر ناتنی رهبر کره شمالی سال‌های زیادی در خارج از کره شمالی زندگی می‌کرده و در داخل کره شمالی نیز پایگاه شناخته شده‌ای نداشته است و بنابراین احتمالا اطلاعاتی جزئی درباره کارکرد داخلی این کشور سری داشته است.»

همین مقامات سابق گفته اند که نامبرده بی شک با سرویس‌های امنیتی خارجی بالاخص چین در تماس بوده است.

دو زن یکی اندونزیایی به نام سیتی آسیه و یکی ویتنامی به نام دوان تی هونگ به اتهام کشتن کیم جونگ نام با گاز اعضاب VX در فرودگاه کوالالامپور در فوریه ۲۰۱۷ (بهمن و اسفند ۹۵) بازداشت شدند که به ترتیب در ماه‌های مارس و مه گذشته (اردیبهشت و خرداد) آزاد شدند.

منبع ناشناس وال استریت ژورنال به این روزنامه گفته است نامبرده در آن زمان برای تماس با رابطش در سازمان سیا به مالزی رفته بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی سازمان سیا آمریکا آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی گزارش داد، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی اولین مانور تاکتیکی ترکیبی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای را با استفاده از موشک‌اندازهای چندگانه «فوق‌بزرگ» ۶۰۰ میلی‌متری هدایت کرده است.

به گزارش مشرق، در این گزارش آمده است، رزمایش روز دوشنبه با هدف نشان دادن قابلیت اطمینان، برتری، توان و ابزارهای متنوع نیروی هسته‌ای کره‌شمالی و تقویت آن «هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی» انجام شد و افزود که این رزمایش «یک سیگنال هشداردهنده آشکار برای دشمنان است، آن هم در شرایطی که رویارویی نظامی دشمنان علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) با ماهیت بسیار تحریک‌آمیز و تهاجمی انجام می‌شود.»

در این گزارش همچنین آمده است که موشک‌اندازهای چندگانه «فوق‌بزرگ» پیونگ‌یانگ «نقش مهمی در تقویت قابل‌توجه ظرفیت ضدحمله سریع نیروی هسته‌ای کشور و افزایش بازدارندگی جنگ تحت سیستم مدیریت ترکیبی تسلیحات هسته‌ای کشور با عنوان هائک‌بانگاشوئه (Haekbangashoe) دارند.»

به گزارش کی‌سی‌ان‌ای، رهبر کره‌شمالی با همراهی مقامات ارشد این کشور فرماندهی این رزمایش را بر عهده داشت.

براساس این گزارش، رزمایش مذکور به یک تمرین برای آشنایی یگان‌ها با رویه و روند تبدیل به موضع ضدحمله هسته‌ای، در زمانی که سیستم بحران هسته‌ای «هواسان‌پالریونگ» کره‌شمالی فعال می‌شود و همچنین یک رزمایش برای عملیات سیستم فرماندهی ضد حمله هسته‌ای تقسیم شد.

طبق این گزارش، در طول این رزمایش، واحدهایی که وظیفه حمله متقابل هسته‌ای را بر عهده داشتند، فرآیند و روش انجام مأموریت‌های خود را تمرین کردند و پرتابه‌هایی را از پرتاب‌کننده‌های موشک «فوق‌بزرگ» مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای شبیه‌سازی‌شده شلیک کردند.

به گزارش کی‌سی‌ان‌ای، در طول این تمرین، پرتابگرها موشک‌هایی را به سمت «دشمن و نقطه دید شفاف دشمن اصلی» شلیک کردند که به هدف جزیره‌ای در برد ۳۵۲ کیلومتری اصابت کردند.

در این گزارش آمده است، کیم جونگ اون با «ابراز خشنودی زیاد از نتیجه تمرین، از ضربه و دقت بالای موشک‌اندازهای چندگانه فوق‌العاده بزرگ قدردانی کرد و گفت به نظر می‌رسید شلیک یک تفنگ تک‌تیرانداز را دیده و آن سبک حمله اتمی تاکتیکی کره‌ای به معنای بالیدن از قدرت مهیب است - قدرتمندترین آنها در جهان- که کاملا خود را آماده کرده‌اند تا صادقانه در انجام وظیفه استراتژیک مهم خود در شرایط احتیاطی در وضعیت ضدحمله سریع و کامل بسیج شوند.»

او همچنین «با رضایت» از انجام موفقیت‌آمیز رزمایش و اینکه طرح پیونگ‌یانگ برای ایجاد نیروی هسته‌ای و گسترش فضای عملیاتی یک حمله هسته‌ای تاکتیکی و تنوع بخشیدن به آن «به واقعیت تبدیل شده است»، قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه ژاپن و کره‌جنوبی از شلیک یک موشک احتمالا بالستیک توسط کره‌شمالی خبر دادند که به سمت دریای ژاپن شلیک شده و سقوط کرد. این موشک از فراز منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن عبور کرده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر
  • دوقطبی‌سازی بین رهبری و دفتر ایشان؛ حمله روزنامه نزدیک به سپاه به شریعتمداری!
  • اعتراض تند روزنامه نزدیک به سپاه پاسداران به حسین شریعتمداری
  • اعتراض تند روزنامه جوان به حسین شریعتمداری
  • اعتراض تند روزنامه نزدیک به سپاه به حسین شریعتمداری