Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مرشدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه توان نامی نیروگاه این پالایشگاه با برخورداری از سه دستگاه توربوژنراتور حدود 75 مگاوات است، افزود: هدف اصلی از احداث این نیروگاه تامین برق مصرفی پالایشگاه بوده ولی با توجه به ظرفیت مازاد نیروگاه، در فصل تابستان و نیز سایر مواقع حسب اعلام نیاز مدیریت شبکه برق کشور به تامین بخشی از کسری برق شبکه استان کمک های شایانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: توربین شماره یک پالایشگاه گاز ایلام که بر اثر اشکال در سیستم روغن کاری از حدود چهار سال قبل دچار خرابی شده و نیاز به تعمیرات اساسی داشت با سیاست گذاری مناسب در فرایند برون سپاری به شرکت های داخلی متخصص و حائز صلاحیت در زمینه تعمیرات تجهیزات دوار واگذار شد.

وی تصریح کرد: این توربین از نوع فریم 5 ساخت شرکت GE آمریکا و با توان نامی 25 مگاوات می باشد که تعمیرات آن در داخل کشور و در عین حال تامین و رفع اشکال تمامی قطعات آسیب دیده توسط شرکت های توانمند داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام به بخش های آسیب دیده مجموعه این توربین اشاره و تصریح کرد: خرابی یاتاقان های تراست و ژورنال توربین و گیربکس، آسیب بخش هایی از روتور و تیپ پره های ثابت و متحرک کمپرسور محوری، تنها بخشی از مشکلات و خرابی این توربین بود که همگی توسط متخصصان داخلی ،مرتفع شد.

مرشدی به اقدامات مهم انجام شده برای رفع اشکال توربین اشاره و خاطرنشان کرد: انجام عملیات حرارتی و ترمیم و تعمیر بخش های آسیب دیده روتور، ساخت و بابیت ریزی یاتاقانها، بالانس سرعت بالای مجموعه روتور در محل کارگاه شرکتهای متخصص داخلی و رفع اشکال ارتعاشات توربین پس از نصب روتور از جمله مهمترین آیتم های تعمیراتی قابل توجه این توربین بوده است.

وی با اشاره به اینکه بومی سازی قطعات یدکی مورد نیاز پالایشگاه گاز ایلام بخصوص در بخش تجهیزات حساس از سیاست های مسئولان این شرکت است،گفت: پالایشگاه ایلام تلاش می کند در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان داخلی، زمینه ای فراهم کند تا از اتکا به خارج از کشور در زمینه تامین و ساخت قطعات کاسته شده که در این راستا تعدادی از قطعات مهم مورد نیاز در تعمیرات اساسی این توربین در داخل کشور و با بکارگیری ظرفیت های موجود شرکت های تولید کننده داخلی طراحی و ساخته شود.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز گفت: خوشبختانه، با انجام تعمیرات اساسی توربین گازی مذکور در مدت یک و نیم سال و تحت نظارت کامل متخصصان این شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری و پس از گذراندن تست های عملیاتی، این تجهیز حساس با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.

7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پالایشگاه پالایش گاز ایلام پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری

تین نیوز

پالایشگاه های نفت ژاپن انتظار ندارند تامین نفت آنها از خاورمیانه مختل شود اما در صورت بروز شرایط اضطراری، از ذخایر کشور استفاده خواهند کرد تا از تامین با ثبات نفت، مطمئن شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شونیچی کیتو، رئیس انجمن نفت ژاپن در یک کنفرانس خبری درباره تاثیر پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی گفت: تصور نمی کنیم در حال حاضر، هیچ مانعی برای تامین نفت برای ژاپن وجود داشته باشد.

کیتو خاطرنشان کرد اگر قرار بود این رویارویی شدت بگیرد و بر کل خاورمیانه تاثیر بگذارد، در این صورت، یک مشکل جدی ایجاد می کرد. وی گفت: در صورت بروز هرگونه اختلال در عرضه نفت، مهم است که با استفاده منعطف از ذخایر نفت و اطمینان از مختل نشدن تامین نفت، آماده باشیم.

رئیس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد بخش های دولتی و خصوصی ژاپن، مجموعا ۲۴۰ روز ذخیره نفت دارند.

پس از اینکه ایران اعلام کرد پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق یک عملیات محدود بوده است، قیمت نفت از ابتدای هفته جاری تاکنون، روند کاهشی پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ژاپن بیش از ۹۵ درصد از نفت مورد نیاز خود را از خاورمیانه وارد می کند. اکثر پالایشگاه های ژاپنی به شکلی طراحی شده اند که مناسب پالایش نفت خاورمیانه هستند و سوئیچ به تامین کنندگان دیگر، راحت نخواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند