Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:55:55 GMT

سمپاشی دام ها در مناطق سیل‌زده گلستان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۶۹۵

سمپاشی دام ها در مناطق سیل‌زده گلستان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، غلامرضا محرابی مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: جایگاه دام و اماکن دامی مناطق سیل زده استان با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های فصلی به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو سمپاشی شد.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از هشت گروه دامپزشکی و با همکاری دهیاری‌ها به مدت ۶۰ روز در شهر‌های سیل زده آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محرابی افزود: در این مدت ۷۰۲ هزار و ۳۸۹ متر مربع جایگاه دام و ۲۲۲ هزار و ۵۴۴ رأس دام سبک و سنگین با اولویت واحد‌های دارای تلفات به صورت رایگان سمپاشی شد.

وی گفت: دامداران کنه‌ها را از بدن دام‌ها جدا نکنند چرا که استفاده از این روش بسیار خطرناک بوده و از راه‌های انتقال بیماری به انسان به شمار می‌رود.

بیماری تب کریمه کنگو به طور معمول در فصل بهار و اوایل تابستان دیده می‌شود.

تب خون ریزی کنگو دهنده ویروسی است که توسط کنه‌ها به دام‌ها منتقل و انسان با گزش کنه، تماس با دام یا ذبح دام آلوده و همچنین تماس با گوشت آلوده به این بیماری مبتلا می‌شود.

انتهای پیام/م   سمپاشی دام ها در مناطق سیل‌زده گلستان انجام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد

شعبان شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و رئیس نمایندگان تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان گلستان گفت:آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

او افزود: داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه مورخ ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

شتایی ادامه داد: در استان گلستان تعداد ۲۷ هزار و ۲۰۲ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۷۷ داوطلب زن (۶۳/۱۵ درصد) و ۱۰ هزار و ۲۵ داوطلب مرد (۳۶/۸۵ درصد) هستند.

وی ادامه داد: در مجموع نسبت به آزمون تیرماه ۱۴۰۲، شاهد ۱۵۸۲ نفر افزایش داوطلب در استان هستیم.

شتایی گفت: تعداد داوطلبان استان به تفکیک گروه‌های آزمایشی در گروه ریاضی ۱۶۱۲ نفر، در گروه تجربی ۱۲۲۵۶ نفر، در گروه انسانی ۱۰۸۴۲ نفر، در گروه زبان‌های خارجی ۱۷۳۵ نفر و در گروه هنر ۷۵۷ نفر است. 

او ادامه داد: آزمون اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ۱۳ شهرستان، ۲۱ حوزه اصلی و ۵۵ حوزه فرعی در استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد
  • ۲۷۲۰۲ داوطلب کنکور در گلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد