Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:18:00 GMT

جلوگيري از افزايش وزن بعد از مصرف قرص ليريکا

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۹۵۹

جلوگيري از افزايش وزن بعد از مصرف قرص ليريکا

خبرگزاري آريا -

داروي ليريکا در گروه داروهاي ضد ويروسي، دردهاي ناشي از عصب،زونا (عفونت ويروسي) به کار مي­رود. اين دارو مي تواند اين مسائل را به طور موثر درمان کند، اما داراي عوارض جانبي مانند افزايش اشتها، ميل به غذا و متابوليسم شديد است.
روش 1
حفظ يک رژيم غذايي سالم و متعادل :
• يک برنامه غذايي آماده کنيد و به همان اندازه در خانه بخوريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تعيين اينکه چه غذائي براي هفته آماده مي شود، ابتدا شروع کنيد. مطئن شويد که ليست شما صبحانه، ناهار و شام و همچنين تنقلات را پوشش مي دهد.
دستورالعمل هاي سالم را آنلاين يا در يک کتاب آشپزي جستجو کنيد تا بتوانيد آنها را به وعده هاي غذايي خود اضافه کنيد.
بيشتر روزهاي هفته را براي آشپزي در خانه انتخاب کنيد تا بتوانيد غذاهاي سالم داشته باشيد.
وقتي غذا مي خوريد، اقلام سالم در منو را انتخاب کنيد.
• استفاده از ميوه هاي تازه، سبزيجات و دانه ها: اطمينان حاصل کنيد که در وعده هاي غذايي شما از ميوه هاي تازه و سبزيجات و همچنين دانه هاي کامل وجود دارد. انتخاب منابع سالم پروتئين مانند مرغ، ماهي و توفو. سبزي ها و ادويه ها را به وعده هاي غذايي خود اضافه کنيد تا بدون اضافه کردن کالري، عطر و طعم آنها را به غذاها بدهيد.

• وعده هاي غذايي خود را کوچک کنيد: غذاهاي خود را کنترل کنيد تا بيشتر از نياز بدن شما نباشد. براي وعده هاي غذايي خود از بشقاب ها يا کاسه هاي کوچک استفاده کنيد.
اجتناب از غذا خوردن در ظروف بزرگ، زيرا اين مي تواند شما را در اندازه هاي غذا افزايش دهد. نوشيدني هاي کوچک خود را بچشيد و آن را به آرامي جويدن کنيد تا بتوانيد غذا را بخوريد.
• از ميان وعده هاي غذايي سالم استفاده کنيد: تنقلات سالم مانند آجيل، گرانول يا ميوه ها را استفاده کنيد. تنقلات سالم را در برنامه خود بگذاريد. اطمينان حاصل کنيد که از ميان وعده هاي غذايي استفاده کنيد تا خيلي گرسنه نباشيد و بيش از حد غذا بخوريد.
• از مواد غذايي با چربي زياد، قند و نمک اجتناب کنيد: غذاهايي که به صورت بسته بندي شده يا فرآوري شده اند معمولا مواد مغذي کم و کالري زياد دارند. مصرف غذاي فست فودي را تا يک بار در ماه محدود کنيد.
از تنقلات ناسالم مانند چيپس، کوکي ها، کيک و يا غذاهاي سرخ شده اجتناب کنيد. آنها را در خانه يا کيف خود نگه نداريد تا وسوسه نشويد که آنها را بخوريد.
متوقف کردن خوردن غذاهايي با ميزان زياد ترانس چربي مانند دونات، کيک، پيتزاي منجمد و غذاهاي سريع.
سعي کنيد کمتر از 2،3 گرم (2300 ميلي گرم) سديم در هر روز بخوريد.خوردن بيش از حد سديم باعث مي شود شما مايعات را حفظ کرده و وزن خود را افزايش دهيد. بجاي سودا و آب ميوه نوشيدني آب بنوشيد.

روش 2
انجام فعاليت بدني :
• حداقل 30 دقيقه فعاليت بدني را در روز داشته باشيد: فعاليت بدني همراه با رژيم غذايي سالم، مي تواند به شما در جلوگيري از افزايش وزن در هنگام استفاده از قرص lyrica کمک کند. اگر چه به دليل شرايط پزشکي ممکن است فعاليت هاي جسماني دشوار باشد، تلاش کنيد روزانه مقدار کمي ورزش کنيد. رفتن به يک پياده روي سريع، 30 دقيقه در روز و يا انجام يک تمرين سبک در سالن بدنسازي شما مي تواند از افزايش وزن جلوگيري کند.
• دوچرخه سواري يا شنا کردن : دوچرخه سواري با يک دوچرخه ثابت يا يک دوچرخه معمولي تمرين عالي است براي مفاصل و عضلات شما، شنا نيز عالي است.
• يوگا يا تنفس عميق را براي کاهش ميزان استرس خود کاهش دهيد: سطوح استرس بالا مي تواند منجر به افزايش وزن شود. مديريت استرس شما در يک راه سالم با يوگا و تمرينات تنفس عميق مي تواند به شما در حفظ Lyrica سالم کمک کند.
• حداقل 8 ساعت خواب در شب: استراحت به خوبي مي تواند به شما در مديريت اشتها کمک کند و اطمينان حاصل کنيد که در هنگام مصرف Lyrica سالم بمانيد. هدف اين است که حداقل 8 ساعت خواب با کيفيت داشته باشيد. اتاق خواب خود را خنک، تاريک، آرام و راحت کنيد.
سعي کنيد به دنبال يک برنامه خواب باشيد که در آن هر روز در همان زمان به رختخواب برويد و هر روز صبح بيدار شويد. اين کمک خواهد کرد که بدن شما به يک الگوي خواب معمولي برسد و اطمينان حاصل شود که هر شب از خواب با کيفيت لذت ببريد.

روش 3
مشورت با دکتر :
در مورد کاهش دوز مصرفي Lyrica با پزشک خود صحبت کنيد. اگر متوجه شديد که در طي چند ماه اول دارو به ميزان 10 تا 20 پوند (4.5 تا 9.1 کيلوگرم) وزن به دست آورده ايد، ممکن است سعي کنيد دوز پايين تر داشته باشيد. با پزشک خود مشورت کنيد تا دوز مصرفي را به اندازه کافي کم کند تا نيازهاي پزشکي خود را برآورده کنيد ولي وزن زيادي به دست نياوريد.
هرگز بدون مشورت پزشک خود از Lyrica استفاده نکنيد، زيرا اين امر مي تواند به ديگر مسائل جدي پزشکي و عوارض جانبي منجر شود.
در مورد ساير داروهايي که استفاده مي کنيد، با پزشک خود صحبت کنيد، ممکن است باعث افزايش وزن شود. اگر مصرف داروهاي ديگري مثل Lyrica مانند SSRI يا antipsychotics مصرف کنيد، ممکن است بيشتر در معرض ابتلا به وزن باشيد. با پزشک خود درباره تنظيم دوز مصرفي اين داروها صحبت کنيد.
گردآوري:بخش سلامت بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

باروری به معنای توانایی برای داشتن فرزند، به عنوان یکی از علت‌های تشکیل خانواده شناخته می‌شود؛ با توجه به اینکه سبک زندگی، الگوی غذایی و فعالیت بدنی زوجین بر قدرت باروری آن‌ها تأثیر دارد، پیروی از یک الگوی غذایی مناسب، مصرف ریزمغذی ها، فعالیت بدنی منظم و حفظ وزن مطلوب می‌تواند از بسیاری از مشکلات باروری جلوگیری کرده و سبب کاهش هزینه‌های درمان ناباروری شود. در ادامه با ۱۰ توصیه تغذیه‌ای کاربردی و مؤثر در باروری سالم آشنا می‌شویم:

سعی کنید غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان مانند منابع ویتامین C، E و کاروتنوئید‌ها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و نسبت به گذشته مرکبات، فلفل سبز، توت فرنگی، گوجه فرنگی، بروکلی و میوه‌های نارنجی رنگ را بیشتر مصرف کنید.

از مصرف ماهی‌های چرب و ماهی تن، زرده تخم مرغ، شیر غنی شده و جگر گاو غافل نشوید؛ این مواد غذایی به عنوان منابع ویتامین D، می‌تواند در بارورری افراد مؤثر باشد.
منابع غذایی فولات (B۹) مانند جگر، نخود، عدس، لوبیا، آجیل و مغزدانه ها، بادام زمینی، اسفناج، مارچوبه، سبزی‌های سبز تیره، مرکبات و بروکلی را به برنامه غذایی هفتگی خود اضافه کنید.

مصرف جگر، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم مرغ، حبوبات و مغزدانه‌ها به دلیل غنی بودن از روی، توصیه می‌شود.

بهتر است در طول هفته از منابع غذایی امگا ۳ مانند گردو، ماهی سالمون، دانه کتان، کلم بروکسل و دانه چیا مصرف کنید.

نسبت به گذشته فیبر بیشتری مصرف کنید؛ میوه ها، سبزی‌ها و غلات کامل و سبوسدار به عنوان منابع سرشار از فیبر شناخته می‌شود.

مصرف مغزدانه‌ها و حبوبات مانند عدس، نخود، لوبیا، بادام، گردو و دانه آفتابگردان بسیار حائیز اهمیت است.

توصیه می‌شود مصرف کربوهیدرات تصفیه شده مانند قند و شکر، کیک و شیرینی و انواع نان سفید کاهش یابد.

مصرف چربی‌های غیر اشباع مانند روغن‌های زیتون، کانولا و آفتابگردان به صورت متعادل و کنترل شده افزایش یابد.

سعی کنید مصرف چربی‌های اشباع مانند روغن‌های جامد و حیوانی و گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس را تا حد ممکن کاهش دهید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید