Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@14:19:50 GMT

۱۱۰ هزار حامی جذب کمیته امداد کشور شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۷۰۷۱

۱۱۰ هزار حامی جذب کمیته امداد کشور شدند

به گزارش ایکنا از لرستان، علیرضا عسگریان، معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور، روز گذشته، 20 خرداد‌ماه در جلسه هماهنگی ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد لرستان مناطق سیل‌زده با مشارکت سپاه، اظهارکرد: از هفته آینده ساخت این منازل کلنگ‌زنی خواهد شد، سپاه برای ساخت منزل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی برنامه‌های بسیار خوبی در دستور کار دارد و بنده مطمئنم جزو اولین خانه‌هایی هستند که در مناطق سیل‌زده ساخته خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به پیش‌رو بودن لرستان در زمینه جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی، افزود: در ماه مبارک رمضان بیش‌از 110 هزار حامی جذب کمیته امداد شده‌ است.

افتتاح 400 مرکز نیکوکاری در سراسر کشور
عسگریان با بیان این‌که هدف‌گذاری جذب حامی در تمام سال 200 هزار حامی بوده که تنها در ماه مبارک رمضان بیش‌از 110 هزار نفر جذب شده‌ است، اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان بیش‌از یک میلیون و 100 هزار مددجو اطعام شده و هم‌چنین در این ماه بیش‌از 400 مرکز نیکوکاری در سراسر کشور افتتاح شده‌ است.
وی گفت: در نظر گرفتیم به‌مناسبت ماه مبارک رمضان 128 هزار بسته غذایی با قیمت حدود 200 هزار تومان بین مددجویان توزیع کنیم که در این ماه بیش‌از 200 هزار بسته توزیع شد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری، تصریح کرد: امسال در رابطه با کمک‌های مردمی در جشن‌های نیکوکاری بیش‌از 62 درصد رشد داشته‌ایم؛ امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 میلیارد تومان زکات فطره در سراسر کشور جمع‌آوری شده‌ باشد.
وی ادامه داد: پس از سیلاب‌های اخیر در کشور سیل عظیمی از کمک‌های مردمی به‌ سمت مناطق سیل‌زده کشور ارسال شد، با همکاری سپاه و سایر دستگاه‌های اجرایی تلاش خواهیم کرد مددجویان و محرومین سیل‌زده تا قبل از پایان سال وارد منازل خود با تجهیزات کامل شوند.
عسگریان افزود: در مناطق سیل‌زده کشور سهم کمیته امداد 25 هزار واحد مسکونی است که از تعداد 10 هزار واحد احداثی 7 هزار و 500 واحد شهری و 2 هزار و 500 واحد روستایی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی کمیته امداد امام خمینی حامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۵۱۲ هزار فرزند یتیم در کشور/۸ هزار مرکز نیکوکاری در کمیته امداد فعال است

رئیس مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان کمیته امداد کشور از وجود ۵۱۲ هزار فرزند یتیم در کشور خبرداد و گفت: در کشور حدود ۵۱۲ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، ابراهیم باغبانی، صبح امروز _ جمعه دهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشور حدود ۵۱۲ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ه) هستند. وی افزود: در سال جدید یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به عنوان حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین از فرزندان معنوی خود حمایت کردند. رئیس مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان کمیته امداد کشور گفت: با اقداماتی که در ماه مبارک رمضان انجام شد و استقبالی که صورت گرفت، امیدواریم تا پایان سال هر فرزند یتیم از چهار حامی برخوردار شود. وی افزود: طی برنامه‌ریزی های انجام شده قرار شد با اعلام آمادگی که حمیان انجام می‌دهند، سهم ویژه‌ای برای استان گلستان در نظر گرفته شود. باغبانی اظهار کرد: برای نخستین بار در مرکز پایش فقر نرم‌افزاری در راستای ساماندهی فضای خیر و احسان کشور طراحی و تولید شد که با نگاه ملی و فراتر از دستگاه‌ها حمایتی به موضوع شناسایی می‌پردازد. وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون در مجموع کشور نتوانستیم نیازمندها را اولویت‌بندی و رتبه‌بندی کنیم این سیستم کمک می‌کند تا رتبه‌بندی نیازمندان در هر نیاز در پایین‌ترین سطح انجام و آن را به جامع خیر و احسان معرفی می‌کند. رئیس مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان کمیته امداد کشور گفت: سامانه ملی سخا تحت عنوان سامانه «خیر و احسان» در استان البرز در حال اجرا آزمایشی است که امیدواریم فرایند اجرایی کشوری آن در سال‌جاری هرچه سریع‌تر فراهم شود. وی با اشاره به اینکه کمیته امداد کشور به تنهایی هشت هزار مرکز نیکو کاری دارد، خاطرنشان کرد: برخی از خیریه‌ها تحت نظر بهزیستی و تشکل‌های مختلف در کشور مشغول فعالیت هستند که همه آن وارد انجام کار خیر شدند و در حال کمک کردن هستند. توزیع ۴۰۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد گلستان عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان در ادامه این نشست از توزیع ۴۰۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان خبر داد. وی اظهار کرد: طی برنامه ریزی‌هایی که از قبل انجام شده توانستیم در روزهای ابتدایی سال ۴۰۰ سری جهیزیه در بین نو عروسان تحت حمایت گلستان توزیع کنیم. بابایی با اشاره به اینکه ارزش ریالی هر سری جهیزیه ۵۰ میلیون تومان است، افزود: در مجموع برای این تعداد از جهیزیه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: این سری جهیزیه شامل پنج سری کالا اساسی چون یخچال، اجاق گاز، لباس شویی، تلویزیون و جارو برقی است. وی افزود: بنا داریم تا پایان سال دو هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان گلستان توزیع کنیم. بابایی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود دو هزار سری جهیزیه به ارزش هر سری ۳۰ میلیون تومان به نو عروسان گلستان تقدیم کردیم. کد خبر 740161

دیگر خبرها

  • وجود ۵۱۲ هزار فرزند یتیم در کشور/۸ هزار مرکز نیکوکاری در کمیته امداد فعال است
  • فعالیت ۵۵ پایگاه حامی‌ یابی در شب‌های قدر
  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • آمادگی امداد مازندران در جذب حامی
  • آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر
  • فعالیت پایگاه‌های جذب حامی ایتام در شب‌های مبارک قدر
  • اینجا آرزوها جان می‌گیرند/۱۰ هزار کودک اردبیلی چشم انتظار دستگیری
  • ۴هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • ۲۷ هزار حامی سرپرستی ایتام خراسان شمالی را برعهده دارند