Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:42:58 GMT

بانک مرکزی: شیب افزایش قیمت مسکن تند شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۷۱۵۵

بانک مرکزی: شیب افزایش قیمت مسکن تند شد

روند متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در سطح شهر تهران نشان می دهد متوسط قیمت هر متر مربع در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با شیب نسبتا تندی افزایش یافته (نرخ رشد ۱۲.۵ درصد) که طی یک سال اخیر بی سابقه بوده است. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با استفاده از آمارهای ارائه شده بانک مرکزی قیمت و تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس طی اردیبهشت ماه امسال، تعداد 12هزار و 128 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که این تعداد نسبت به فروردین ماه حدود 3.5 برابر شده است اما همزمان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهشی حدود 36.5 درصد را تجربه کرده است.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت ماه نیز 12 میلیون و 673 هزار تومان بوده که نسبت به فروردین ماه، 12.5 درصد افزایش را نشان می دهد اما در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، بیش از دو برابر شده است.

این گزارش نشان می دهد که از سال 1397 تاکنون بیشترین تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران، مربوط به اردیبهشت ماه 1397 بوده که 19 هزار و 107 معامله را شامل می شود. با این حال و بدنبال افزایش قیمت مسکن، روند نزولی تعداد معاملات از آن زمان آغاز شده و تا دی ماه 1397 ادامه داشته است.

با نزدیک شدن به پایان سال، روند مزبور در بهمن و اسفند 97 معکوس شده اما در فروردین 1398 با افت قابل ملاحظه ای همراه بوده است. گرچه در اردیبهشت ماه 98، رشد تعداد معاملات اتفاق افتاده و تقریبا به سطح اسفندماه 1397 رسیده است.

روند متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در سطح شهر تهران نشان می دهد متوسط قیمت هر متر مربع در اردیبهشت ماه 1398 با شیب نسبتا تندی افزایش یافته (نرخ رشد 12.5 درصد) که طی یک سال اخیر بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

R1012123/P/S7,79,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در «سامانه» ثبت‌نام کردند. از متقاضیان ثبت نام شده یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند. بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب، مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدداً بعد از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی نیست. تمامی شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

کد خبر 6084633 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • بهره برداری از ۵ مجموعه ورزشی ویژه زنان تا پایان اردیبهشت ماه