Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمود سیدالحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ابلاغ امهال وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، سود و جریمه دیرکرد وام کشاورزان بخشیده و اصل بدهی برای مدت سه سال تمدید می شود.

وی افزود: کشاورزان بدهکاری که سررسید وامشان در بازه زمانی اول مهر سال ۹۶ تا ۲۹ اسفندماه سال ۹۷ باشد، می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک کشاورزی استان برای امهال وام خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال اصل وام برای سه سال تمدید می شود، خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح و امهال وام کشاورزان خسارت دیده استان، ۲۳۸ میلیارد ریال است که این رقم به استان ابلاغ شده و استانداری هم تا کنون ۱۶۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی تخصیص داده است.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: مابقی اعتبار ابلاغ شده، مربوط به سایر بانک‌ها است که در صورت عدم جذب، اعتبار به بانک کشاورزی تخصیص داده می شود تا نسبت به امهال وام کشاورزان خسارت دیده اقدام شود.

وی در باره جبران خسارت کشاورزان خسارت دیده از سیل امسال هم گفت: در این باره دولت پرداخت تسهیلات را در دستور کار قرار داده است تا با نرخ ارزان پرداخت می شود که اسامی افراد مشمول از طریق سازمان جهاد کشاورزی به این بانک اعلام خواهد شد.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خسارت دیدگان از سیل امسال می توانند از فرصت پیش رو برای امهال وام‌های خود اقدام کنند.

* محدودیت اعتبار بخشش وام، کشاورزان استان را با مشکل مواجه کرد

سیدالحسینی گفت: کمبود اعتبار و محدودیت آن، اجرای بخشیدگی کارمزد و امهال وام کشاورزان این استان را در سال گذشته با مشکل و محدودیت روبه رو کرد.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: پارسال در سطح کشور برای اجرای این طرح تنها ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که سهم بانک کشاورزی استان از این رقم ۳۲۶ میلیارد ریال بود.

وی افزود: برای بخشش وام‌ها، بدهی‌های زیر ۸۰ میلیون ریال در اولویت قرار گرفت و پس از آن بدهکاران وام‌های کمتر از ۱۲۰ میلیون ریال و سپس وام‌های کمتر از ۱۶۰ میلیون ریال توانستند از این فرصت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تنها بدهکاران بانکی وام‌های زیر ۱۷۰ میلیون ریال استان از این فرصت استفاده کردند و ۳۲۶ میلیارد ریال اعتبار مزبور تنها برای بخشیدگی بدهی‌ها و جریمه های هشت هزار فقره پرونده بدهکار بانکی استان کفایت کرد.

سیدالحسینی گفت: بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه سال ۹۷، ۱۴ هزار کشاورز استان مشمول استفاده از طرح امهال هستند.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان که مشمول این طرح هستند یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بدهکار هستند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و بخش زیادی از مردم در این بخش اشتغال دارند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی کشاورزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما

منطقه اثر:

دوشنبه (۳ اردیبهشت): جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان.

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت): مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت): سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

کد خبر 6084966 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنید