Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:31:00 GMT

جلسه ستاد اربعین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۸۰۶۸

جلسه ستاد اربعین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه که در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شده است، علاوه بر رئیس ستاد و شهردار تهران، نمایندگان دستگاه های دیگر در برپایی کنگره عظیم اربعین نیز حضور دارند.

اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین به منظور ساماندهی اسکان پذیرایی و ارائه خدمات عمومی به زائرین در مسیر استان‌های متنهی به مرز تا مقصد و بالعکس با استفاده از تجربیات حاصل از برگزاری مراسم اربعین در سنوات گذشته و شناسایی نقاط ضعف قوت تهدیدات و فرصت ها در جهت رفع مشکلات و ارتقا توانمندی‌ها در تداوم این حرکت عظیم اعتقادی و معنوی، از محورهای برگزاری این نشست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4637685 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن پلارک ستاد بازسازی عتبات عالیات اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌های برتر خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی و فوتی

قناعت استاندار خراسان جنوبی در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با تبریک میلاد کریم اهل بیت (ع) و سال جدید گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تردد، ۳۲۲ هزار نفر اسکان در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی و حدود ۷۵۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه نصب ۳۹ سیاه چادر از جمله اقدامات کلیدی و اساسی است که سبب ایجاد فضای مثبت و مفرحی در نقاط مختلف استان شده، افزود: این کار با هدف کاهش تصادفات در محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی انجام شد که آمار‌های ارائه شده از سوی مدیران دستگاه‌های عضو این ستاد نشانگر آن است که استقرار سیاه چادر‌ها در شهرستان‌های استان در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار بوده است.

قناعت بیان کرد: براساس آمار، تاکنون در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول و در کاهش آمار فوتی‌ها رتبه سوم کشور را داریم که نتیجه اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مربوط در این حوزه است.

استاندار اظهار کرد: در موج بعدی سفر هم که از ۱۳ فروردین شروع می‌شود، مانند روز‌های گذشته همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا بتوانیم رتبه‌های کسب شده در کشور را حفط کنیم.

او با بیان اینکه همه مواردی که در این جلسه عنوان شد در حکم مصوبات ستاد است که ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: نظارت مستقیم بر تأمین سوخت و آرد سیاه چادرها، انجام هماهنگی و نظارت در محور‌های روستایی از طریق فرمانداران برای لیالی قدر و موج بعدی سفر و ثبت به موقع آمار در سامانه جانا به جهت کامل بودن اطلاعات در ارزیابی استان از جمله مواردی است که باید به آنها توجه جدی شود.

بیشتر بخوانید

 وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است

قناعت عنوان کرد: حضور و ارتباط تلفنی فرمانداران و رؤسای کمیته‌های ۱۲ گانه ذیل این ستاد برای ارائه گزارش در صدا و سیمای استان، نظافت کمپ‌های استقرار مسافران، انجام اقدامات فرهنگی در شهرستان‌ها برای رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، برگزاری منظم جلسه‌های ستاد در شهرستان‌ها از سوی فرمانداران و جلسه‌های کمیته‌های ستاد مورد تأکید است.

استاندار گفت: فرمانداران باید از اکیپ‌های مستقر در محور‌های مواصلاتی بازدید‌های بیشتری انجام دهند و بر نظافت مکان‌های عرضه محصولات و اسکان مسافران نظارت شود.

او با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه، حضور پزشک طب اورژانس در بیمارستان‌ها و در ایام نوروز را ضروری خواند و اظهار کرد: برای حل مشکلات موجود در مسجد بین راهی چهارده معصوم، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شود.

قناعت با تأکید بر اینکه تولید روزانه مرغ در استان ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن و نیاز روزانه ۵۰ تن است و بقیه آن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، لذا کمبودی در خصوص توزیع مرغ در استان نداریم، بیان کرد: ارزان بودن مرغ تنظیم بازار در مواردی سبب ایجاد صف شده که باید با برنامه ریزی مناسب اقدام لازم در این زمینه انجام شود.

به گفته استاندار امیدواریم با انجام اقدامات مورد نظر از سوی اعضای این ستاد بتوانیم میزبانان خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی و شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رتبه‌های برتر خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی و فوتی
  • کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی
  • اسکان بیش‌ از ۸۰ هزار مسافر نوروزی در ۱۱۵ هتل شهر اصفهان
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • اسکان بیش از ۷۸۲ هزار مسافر نوروزی در اصفهان
  • تجمع بزرگ قرآنیان ورامین برگزار می شود
  • پذیرش هزار و ۲۵۴ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش استان
  • پذیرش ۱۴۶ مسافر در ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان نهاوند