Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در دوران مسئولیتی که در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل داشتم سالانه چهار باب کتابخانه احداث و افتتاح کردیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رباب عزیزخانی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل جدید کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: بنده یک هزار و 646 روز در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در خدمت همشهریان بودم و در این مدت کارها و اقداماتی که انجام شده در سایه یک تلاش دسته جمعی و گروهی در این نهاد فرهنگی و عمومی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 93 اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان 46 هزار نفر بود که این رقم در حال حاضر به 60 هزار عضو فعال رسیده که 24 درصد در این مدت مسئولیت رشد نشان می‌دهد.

مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تعداد منابع مکتوب در کتابخانه‌های استان را با رشد 35 درصدی حدود یک میلیون و 200 هزار نسخه اعلام کرد و گفت: ما در جذب منابع مکتوب کتابخانه‌ها از طریق نهاد 22 درصد و کمک‌های خیرین و شهروندان 13 درصد فعالیت موثری را شاهد بودیم به طوری که در حال حاضر 60 باب کتابخانه در سطح استان فعالیت می‌کنند.
عزیزخانی با یادآوری اینکه در دوران مسئولیت بنده هر سال چهار باب کتابخانه افتتاح شده و در این دوره شاهد افتتاح 15 باب کتابخانه بودیم، افزود: در این مدت 15 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و 8 میلیارد و 800 میلیون تومان منابع مردمی و خیرین را در احداث این کتابخانه‌ها و همراهی بانک پاسارگاد و موسسه قلم‌چی شاهد بودیم.
وی به تجهیز کتابخانه‌های عمومی به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اجرای بیش از هزار برنامه در طول سال در کتابخانه‌های عمومی یادآور شد و تصریح کرد: در این پنج سال شاهد برگزاری چهار جشنواره کتابخوانی رضوی، تخصیص 90 درصدی اعتبارات تملک دارایی، جذب مناسب 4 درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، ارتقای کمی و کیفی فعالیت کتابخانه‌های عمومی و ارتقای رتبه از 29 کشوری به رتبه هشتم کشوری بودیم.
مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: ما در سال‌های گذشته به عنوان دستگاه برتر در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت انتخاب شدیم و در این مدت شاهد برگزاری نشست‌های مختلف ادبی، فعال شدن بخش نویسندگان، برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، کارگاه‌های ادبیات خلاق و سایر نشست‌های تخصصی بودیم که با همکاری و مشارکت اولین سمن فعال در این حوزه به انجام رسیده است.
عزیزخانی به تجلیل از کتابفروشی‌ها، راه‌اندازی کمپین «من عضو کتابخانه‌ها هستم»، برگزاری مراسم رروز جهانی کتاب و برپایی غرفه‌ها و ایستگاه‌های متعدد کتابخوانی در سطح استان و اجرای طرح وقف کتاب و تجلیل از نویسندگان بومی و مطرح استان در سطح ملی اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها و برنامه‌ها در طول پنج سال گذشته در کتابخانه‌های عمومی اردبیل به انجام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد کتابخانه‌های استان نسبت به جذب رایگان اعضا در مناطق محروم اقدام می‌کنند، بیان کرد: ما شاهد ساخت دو کتابخانه در گرمی به همت بنیاد علوی هستیم که در سال‌های گذشته نیز امر کتابخانه‌سازی در مناطق محروم شهری و روستاها به انجام رسیده است.
مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با انتقاد از برخی از افراد که به دلیل کنار رفتن از مسئولیت‌ها به دنبال کارشکنی و ارائه اطلاعات غلط به دستگاه‌های نظارتی در اختلال روند کارهای کتابخانه‌های عمومی بودند، تصریح کرد: این افراد سعی کردند تا آرامش مجموعه کتابخانه‌های استان را به هم بزنند اما امیدواریم در دوره جدید مسئولیت مدیر کل جدید کتابخانه‌های عمومی این افراد به جای سم‌پاشی منفی به همراهی صادقانه با مدیریت توانمند و شایسته همت کنند.
عزیزخانی اظهار کرد: در حوزه مدیریتی بانوان شکننده‌تر از مردان هستند و در سال‌های اخیر عده‌ای به اشکال مختلف سعی کردند ما را به سمت سیستمی سوق دهند تا با گرفتاری و مشکلات متعدد روبرو شویم که یکی از این افراد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که همواره به رغم همراهی ما از مدیریت کتابخانه‌های عمومی گله‌مند بودند.

وی ادامه داد: این فرد ناراحتی خود را به اشکال مختلف اعلام می‌کرد و گرفتاری ما به حدی بود که در نوروز سال 94 ما با اختلافی که بین استاندار وقت با دبیر کل کتابخانه‌های عمومی به وجود آمد برای رفع اختلاف در باز و یا بسته نگه داشتن کتابخانه‌ها در ایام عید به ارشاد متوسل شدیم تا گالری فدک برای چینش صندلی‌های کتابخوانی در نظر گرفته شود در حالی که به رغم همه این تلاش همکاران عده‌ای همواره سعی کردند تا از فرصت ایجاد اختلال در مجموعه به نحوی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.
در ماه‌های اخیر و به دنبال بروز برخی اختلاف نظرها و دخالت‌های نابجا بالاخره مدیر کل کتابخانه‌های عمومی از سمت خود کنار رفته و یکی دیگر از بانوان استان اردبیل مسئولیت این مجموعه فرهنگی را عهده‌دار شد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ادبیات شهرداری کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی استان معارفه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم گفت: اختتامیه جشنواره کتابخوانی همزمان با افتتاحیه سیزدهمین دوره این جشنواره برگزار شد و در سطح کشور، ۹ برگزیده ملی داشتیم.
محمد حسین فیروزی افزود: همچنین ۱۷۱ نفر در بخش‌های مختلف فردی و خانوادگی برگزیده شده‌اند که از جمعی از آنان تجلیل شد.
او اضافه کرد: ۱۲ برگزیده در بخش خانوادگی، ۴۴ نفر در بخش هنر‌های تجسمی، ۹ نفر در بخش شعر سرایی، ۱۰ برگزیده در بخش داستانک، ۲۴ نفر در بخش مسابقات چهار گزینه‌ای، ۱۹ برگزیده در زمینه هنر‌های دیجیتال، ۴۱ نفر در بخش پویش و ۱۲ نفر از مددجویان زندان به عنوان برگزیدگان استانی این مسابقه شناخته شده‌اند.
مدیر کل کتابخانه‌های استان فارس اعلام کرد: این رویداد به نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد و از استان فارس بیش از ۵۱ هزار نفر در این رویداد شرکت کردند.
فیروزی همچنین با اشاره به همکاری گسترده دستگاه‌های استانی در این رویداد، بیان کرد: با همکاری اداره کل زندان‌های فارس، ۴ هزار و ۷۸۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان در این رویداد شرکت کردند که از این میان، ۱۲ نفر به عنوان برترین انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • مسکن مددجویان کمیته امداد اردبیل افتتاح شد/تکمیل ۹۸واحد تا شهریور
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • همکاری‌ های مشترک کتابخانه های عمومی و تبلیغات اسلامی گیلان
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی