Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال جهان - بیش از نیمی از باشگاه‌های لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا مخالفت شدید خود با طرح پیشنهادی بانوی پیر را اعلام کردند. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فوتبال ایتالیا، 15 باشگاه سری A در توافق جمعی، مخالفت خود با طرح پیشنهادی باشگاه یوونتوس در خصوص اصلاح سهمیه‌بندی برای لیگ قهرمانان اروپا را اعلام کردند اما دو باشگاه اینتر و میلان از پیوستن به این جنبش اعتراض‌آمیز خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه هفته جاری تفاهم‌نامه‌ای به امضای اکثریت مسئولان باشگاه‌های سری A رسید که به موجب آن این باشگاه‌ها حمایت خود از موضع دیگر لیگ‌های طراز اول اروپا برای مقابله با طرح‌های مد نظر یوفا و اتحادیه باشگاه‌های اروپایی (ECA) را اعلام کرده‌اند. طبق اعلام این 15 باشگاه، برنامه‌ مد نظر یوفا و ECA که دربرگیرنده نظامی جدید در ساختار برگزاری رقابت‌های اروپایی (لیگ قهرمانان و لیگ اروپا) با استفاده از سیستم صعود و سقوط می‌شود را به ضرر کالچو دانسته‌اند چون ممکن است منجر به کاهش 35 درصدی درآمدهای سری A شود.

با این حال یوونتوس که رئیس‌اش آندره‌آ آنیلی رئیس ECA نیز هست، بر پیاده‌سازی طرح پیشنهادی‌اش که تغییر شکل لیگ قهرمانان فعلی به تورنمنتی در قالب سوپرلیگ قهرمانان اروپا است اصرار دارد، تورنمنتی که حضور مداوم باشگاه‌های بزرگ اروپایی را در آن تضمین می‌کند و باعث کمتر شدن شانس حضور تیم‌های کوچکتر در آن خواهد شد. علاوه بر یوونتوس، باشگاه‌های اینتر، میلان، رم و فیورنتینا هم از پیوستن به جنبش مخالفت با طرح تغییر شیوه برگزاری رقابت‌های اروپایی خودداری کرده‌اند، اقدامی که رئیس سازمان لیگ فوتبال ایتالیا هم نظر چندان مثبتی نسبت به آن ندارد.

فوتبال جهان| واکنش شدید اینفانتینو به احتمال تشکیل سوپر لیگ اروپایی/ محرومیت گسترده در انتظار بازیکنان

گائتائو میچیکه، در اظهارنظری طعنه‌آمیز خطاب به الکساندر چفرین، رئیس یوفا گفت: حتی اگر برنامه و بینش او برای حفاظت از اعتبار فوتبال اروپا درست از آن درآید، او باید بداند که روش نادرستی را برای تفهیم اهدافش و ارتباط برقرار کردن با تیم‌ها انتخاب کرده است.

انتهای پیام/

R1015163/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) یوونتوس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه فوتبال اروپا یوفا یوونتوس اتحادیه فوتبال اروپا یوفا یوونتوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد

لیگ قهرمانان اروپا از سال آینده با فرمت جدید و با ۳۶ برگزار خواهد شد.  یکی از تغییرات فرمت جدید، اختصاص یافتن سهمیه اضافه برای دو کشوری است که نمایندگانش بهترین عملکرد را در سه رقابت اروپایی یوفا یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس ثبت کنند.

با صعود آاس رم و آتالانتا به نیمه نهایی لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا، ایتالیا بهترین عملکرد را در این فصل مسابقات اروپایی در بین همه کشورهای اروپا داشته. تیم های ایتالایی اگرچه در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه نگرفتند و هیچ ایتالیایی ای در بین هشت تیم برتر لیگ قهرمانان نبود، اما تیم های این کشور در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس خوب پیش رفتند و سهمیه پنجم سری آ ایتالیا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد.

 این سهمیه اضافه به تیم پنجم جدول سری آ اختصاص می‌یابد که در حال حاضر در اختیار رم است و به این ترتیب مصاف هفته آینده بولونیا و رم (تیم های چهارم و پنجم سری آ ایتالیا) که حساسیت فوق العاده ای در راه صعود به لیگ قهرمانان داشت، کمتر می شود. البته رم جایگاه پنجمی خود را توسط آتالانتا در خطر می بیند و شاگردان گاسپرینی هم یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند.

دیگر سهمیه اضافه به احتمال فراوان به بوندس لیگا می‌رسد. پس از ناکامی عجیب تیم‌های لیگ برتر در فصل جاری مسابقات اروپایی، بوندس لیگا فاصله زیادی تا رزرو کردن سهمیه پنجم ندارد، به خصوص اینکه دورتموند، بایرن مونیخ و بایرلورکوزن هنوز به کار خود در مسابقات اروپایی ادامه می‌دهند. استون ویلا تنها نماینده باقی مانده از لیگ برتر انگلیس است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • رکورد یوونتوس به دست شاگردان آلونسو شکسته شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • کافو: دنیله ده روسی می‌تواند سر الکس فرگوسن رم باشد
  • تیم فوتبال اولسان سهمیه جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد
  • پیروزی 5-1 رئال مادرید مقابل اینتر (جام یوفا - 17 آوریل، 1986) / فیلم
  • صعود یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا با درخشش جیانلوکا ویالی (17 آوریل، 1996) / فیلم
  • پلی به گذشته - پیروزی 5-1 رئال مادرید مقابل اینتر و صعود به فینال جام یوفا (1986/4/16) / فیلم
  • یوونتوس، رقیب اینتر در راه جذب آنتونی مارسیال