Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،به مناسبت رو جهانی صنایع دستی مدیر امور هنری موسسه خیریه کلبه مهربانی گفت:توجه به صنایع دستی و هنر درمانی راهی روشن برای کارآفرینی برای معلولین توانمند در عرصه ملی و بین المللی است
 اطلس باف افزود: ایجاد انگیزه و آموزش در کنار هم اهمیت فراوانی داشته و ما در موسسه خیریه کلبه مهربانی سعی بر این داریم این دو مهم را در جامعه هدف موسسه که معلولین گرانقدر هستند نهادینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر هنری موسسه کلبه مهربانی به بهانه روز صنایع دستی گفت: در حوزه صنایع دستی و دست سازه‌های معلولین توجه به ایده‌های خلاقانه باعث جذب سلیقه‌ها امروزی در عرصه بازار شده و ایجاد رقابت بین هنرمندان داخلی و خارجی در عرصه صنایع دستی در نهایت منجر به افزایش توان اقتصادی کشور و کاهش وابستگی به نفت خواهد شد.

 اطلس باف افزود: موسسه خیریه کلبه مهربانی در مسیر توسعه و پیشرفت با محوریت حمایت از معلولین توانمند مدتی است با تمرکز بر روی طرح‌های کارآفرینی در قالب حمایت از صنایع دستی و هنر دست معلولین توانمند بازارچه خیریه‌ای را راه اندازی کرده که این طرح در مرحله مقدماتی به سرمی برد.

مدیر هنری کلبه مهربانی از توانایی معلولین پر توان سخن به میان آورد و افزود: صنایع دستی و فعالیت در این حوزه بهانه خوبی است برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی معلولین گرانقدر و کسب درآمد و تلاش برای روزی حلال و اندیشه و همفکری و خلاقیت برای رسیدن به یک محصول هنری که فرصت خوبیست برای ایجاد انگیزه و دوری از آسیب‌های اجتماعی، چون انزوای شخصیتی و فعالیت معلولین خود نمایش قدرت و توانایی این عزیزان به جامعه است که بستر دوری از ترحم را ایجاد می‌کند.

وی افزود: معلولین علی رغم محدودیتی که دارند در بسیار موارد خلاق‌تر و با هوش‌تر از دیگر افراد جامعه عمل می‌کنند و تجربه نشان داده نمایش دست آورد‌های هنری این قشر همیشه مورد تشویق دیگران قرار گرفته است، ما درکلبه مهربانی سعی می‌کنیم هیچ فضای ترحمی وجود نداشته باشد و صرفاً محصولات تولیدی معلولین به سبب کیفیت در فضای رقابتی با دیگر محصولات مورد انتخاب مخاطبین و مشتریان قرار گیرد و این حس برابری و همدلی و همکاری بین همه اقشار جامعه را ایجاد می‌کند.

اطلس باف گفت: توسعه فردی معلولین با توسعه مهارت‌های فردی امکان پذیر است و برای رسیدن به این امر مهم باید بستری مناسب برای حضور معلولین در جامعه ایجاد کرد که بازارچه کلبه مهربانی در کوی الهیه آغازی بر اتفاق‌های نو در عرصه کارافرینی خواهد بود.

این هنرمند تصریح کرد: هنر درمانی از مسائل روز دنیاست و باید به این موضوع توجه ویژه داشت که با همین روند می‌توان محیطی برای ایجاد آرامش و انگیزه و توسعه مهارت‌های فردی در معلولین ایجاد کرد تا هنرمند درون خود را کشف کنند.

انتهای پیام/ن     ضرورت فراهم کردن بستری مناسب برای حضور معلولین در جامعه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اماکن تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست

آفتاب‌‌نیوز :

اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن و شفاف است و اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کرد.

از زولبیا و بامیه به عنوان یکی از خوراکی‌های ویژه ماه مبارک رمضان یاد کرد و افزود: بسیاری افراد این خوراکی را برای افطار در ماه مبارک رمضان خریداری می‌کنند و با توجه به مصرف بالای آن در جامعه نیاز است افراد به نکاتی هنگام خرید زولبیا و بامیه دقت کنند.

کارشناس بهداشت گفت: اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن و شفاف است و اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کرد.

وی افزود: زولبیا و بامیه‌ای که خیلی سفید باشد، یا مواد اولیه آن مناسب نبوده یا مواد دیگری به آن اضافه شده است و اگر رنگ آن قهوه‌ای خیلی تیره باشد یا از روغن سوخته و چند بار مصرف برای تهیه آن استفاده شده و یا دقت لازم در پخت آن صورت نگرفته است، بنابراین رنگ ظاهر عامل موثری در انتخاب زولبیا و بامیه مرغوب است.

این کارشناس بهداشت ایمنی غذایی با هشدار نسبت به خرید زولبیا و بامیه رنگی، گفت: عمدتا برای رنگی کردن زولبیا و بامیه از رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌شود، لذا از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان زولبیا و بامیه رنگی خریداری نکرده و در صورت مشاهده چنین مواردی آن را با سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

خدادادیان گفت: نکته مهم دیگر خرید زولبیا و بامیه از مراکز معتبر است، چرا که این مراکز بصورت مداوم تحت نظارت بازرسان بهداشت قرار دارند.

وی افزود: بازرسان وسایل مورد نیاز برای آزمایش روغن و تعیین میزان استفاده از جوش شیرین را در زولبیا و بامیه همراه داشته و در همان محل بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند؛ بنابراین با خرید از مراکز معتبر و مجاز افراد می‌توانند نسبت به سلامت محصولات خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

خدادادیان گفت: برخی شیرینی فروشی‌ها برای افزایش حجم زولبیا و بامیه از جوش شیرین استفاده می‌کنند و در همین راستا بازرسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و حتما میزان استفاده از جوش شیرین را اندازه می‌گیرند.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • توجه به صنایع‌دستی و گردشگری، نیاز امروز جامعه است
  • توجه به عرضه صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه‌های نوروزی
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید