Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@06:50:07 GMT

۹۳ درصد از اتباع کشور افغان هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۸۸۳۴

مدیر کل امور اتباع خارجی وزارت کشور با بیان اینکه ۹۳درصد از اتباع کشور افغان هستند، ازتحویل برخی از کارت‌های آمایش اتباع ،در روز سه شنبه(۲۱ خردادماه) خبرداد.

 مهدی محمودی  با بیان اینکه طرح آمایش اتباع هرساله انجام می‌شود، اظهار کرد: تعدادی از پناهندگان در طرح‌های آمایشی یک تا سیزدهم شرکت کردند و به نوعی در داخل کشور تحت عنوان پناهنده باقی مانده‌اند که برای این افراد و خانواده‌هایشان کارت‌هایش آمایش صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح آمایش به دلیل این است که اطلاعات اتباع ساکن در کشور به روز شود زیرا ممکن است ولادت یا فوتی بین آنها رخ داده باشد یا تغییر مکان داده باشند. به همین دلیل نیاز است که سالی یکبار این طرح انجام شود. همچنین در این طرح نیازسنجی برای ارائه خدمات، تمدید دفترچه‌های سلامتی، صدورکارت اشتغال صورت می‌گیرد.

مدیر کل امور اتباع خارجی وزارت کشور اضافه کرد: طرح آمایش چهاردهم که ۲۵ اردیبهشت کلید خورد، از هشتم خرداد ماه نیز نوبت‌دهی آغاز و از ۱۸ همین ماه نیز به صورت رسمی شروع شد. قرار است امروز سه‌شنبه طی مراسمی به صورت نمادین در یکی از دفاتر خدمات اتباع کارت‌های صادر شده را تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه این طرح به مدت سه تا چهار ماه ادامه خواهد داشت و کارت‌های آمایش اگر تمدید نشود اتباع از خدمات هم بهره‌مند نخواهند شد، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ هزارنفر اتباع خارجی شناسایی شده در کشور وجود دارند که دارای کارت آمایش هستند.حدود ۴۵۰ هزار نفر هم دارای گذرنامه و روادید هستند. تعدادی اتباع غیرمجاز هم در کشور وجود دارند. به عبارت دیگر حدود 1.5 میلیون اتباع شناسایی شده و شاید همین مقدار هم اتباع غیرمجاز وجود داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور در پایان گفت: ۹۳ درصد از اتباع کشور، افغانستانی و باقی اتباع نیز از سایر کشورها هستند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EEV برچسب ها: افغانستان ، پناهندگان ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: افغانستان پناهندگان بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

علی اکبر زارعی، مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت در سال 1402 بیش از 30058 نفر در اردوگاه مراقبتی قم پذیرش شده اند.

زارعی گفت از این تعداد بیش از 20986 نفر اتباع خارجی غیر مجاز به کشور متبوع اعزام و تعداد 9530 نفر از اردوگاه ترخیص گردیده است .

وی در ادامه افزود در طرح ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز از کشور در سال 1402 شاهد افزایش دو و نیم برابری نسبت به آمار سال 1401بوده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد
  • رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم
  • موج جدید اخراج مهاجران افغان از پاکستان
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان