Web Analytics Made Easy - Statcounter

محجوب با بیان اینکه مساجد، پایگاه مهدویت هستند، گفت: مساجد در حوزه معرفی معارف مهدوی و آشنایی مردم با موضوع انتظار فرج حضرت مهدی(عج) خوب عمل کرده‌اند. اگر بعضاً عملکردی را که باید ندارند، برای آن است که توقعات‌مان را از دست داده‌ایم.

«علیرضا محجوب» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد کارهای ارزشمندی انجام داده اند، اظهار کرد: مدیریت مساجد در زمان ما با وجود مشکلات اقتصادی جزو کارهای سخت است با وجود این، ائمه جماعات خیلی زحمت می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ائمه جماعات از نظر فرهنگی و تبلیغی و همچنین جذب افراد به مساجد، عملکرد خوبی داشته اند، افزود: این گروه با وجود جملات بدی که به آنها می گویند، با آنان بد صحبت می شود و در حالی که شایسته تقدیر هستند، مورد هجمه قرار می گیرند، اما با قدرت به کار خود در مسیر تبلیغ دین ادامه می دهند.

 

وی درباره حمایت دولت و حاکمیت از مساجد، بیان کرد: برداشت ما این است که دولت نباید به مساجد کمک مالی بکند و دستگاه ها منابع مالی به مساجد تخصیص نمی دهند، این درحالی است که زمانی که لازم بود ، از مساجد به عنوان بلندگو استفاده کردیم.

 

محجوب تاکید کرد: اگر نمی خواهیم به مساجد کمک کنیم باید توقعات دیگری از این مرکز دینی داشت، مرکزی که پایگاه انقلاب و حمایت از نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی درباره عملکرد مساجد در حوزه ترویج گفتمان مهدیت و تبیین مولفه های فرهنگ صحیح انتظار، بیان کرد: من برای کارهای شخصی یا اداری به مناطق مختلف تهران، ری و شمیرانان می روم و بارها از این موضوع تعجب کردم و البته خوشحال شدم که گاهی در یک خیابان در صبح های جمعه، مراسم دعای ندبه در چند مسجد، برگزار می شود.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مساجد پایگاه مهدویت هستند و در حوزه معرفی معارف مهدوی و آشنایی مردم با موضوع انتظار حضرت مهدی(عج) خوب عمل کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: مهدویت از موضوعات مهم در مساجد است و اگر برخی از مساجد در این حوزه یا هر حوزه دیگری، فعالیت زیادی ندارند، تقصیر آنها نیست بلکه تقصیر ما است که انتظارمان از دست رفته است.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز عید فطر استان بوشهر خبرگزاری شبستان عید فطر دهه کرامت مقاومت صنایع دستی شرکت های دانش بنیان بیرجند علیرضا محجوب مهدویت نماینده مجلس مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم حضور قضات به ویژه دادستان‌ها در بطن جامعه، دادستان تهران به اتفاق جمعی از معاونان خود در شامگاه سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در مسجد مفتخر در منطقه قیطریه، ضمن شرکت در نماز مغرب و عشا با نمازگزاران دیدار و به مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی آنان رسیدگی کرد.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی مدون دادستانی تهران، به منظور تحت پوشش قرار دادن تمامی مساجد پایتخت، معاونان و سرپرستان هر ناحیه از دادسرای تهران مأموریت یافته‌اند در معیت تعدادی از قضات، به صورت ماهانه در مساجد واقع در نواحی دادسرای تحت مدیریت خود حضور یافته و نسبت به حل مشکلات و ارشاد قضائی شهروندان اقدام کنند.

گفتنی است دادستان تهران و معاونان وی، علاوه بر حضور ماهانه در مساجد، در برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادسرای تهران، نیز ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان به مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آنان رسیدگی و دستورات و ارشادات لازم را صادر می‌کنند.

کد خبر 6087186

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل