Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی"، الگوریتمی طراحی کرده‌اند که می‌تواند به بهبود همکاری ربات‌ها و انسان‌ها کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ام. آی. تی نیوز، پژوهشگران دانشگاه "ام. آی.تی"(MIT) و شرکت خودروسازی "ب‌.ام‌.و"(BMW)، در حال بررسی روش‌هایی هستند که انسان‌ها و ربات‌ها بتوانند هنگام سوار کردن قطعات خودرو، نزدیک به هم کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه در شرایط آزمایشی مشابه شرایط کارخانه، رباتی را روی ریل قرار دادند تا قطعات مورد نظر را به ایستگاه‌های گوناگون برساند. کارگران انسان نیز هنگام کار ربات‌ها، از نزدیکی ایستگاه‌ها عبور کردند تا به کارها رسیدگی کنند.

ربات این آزمایش طوری برنامه‌ریزی شده بود که هنگام عبور انسان از کنار آن، متوقف شود اما به گفته پژوهشگران، ربات پیش از رسیدن انسان به مسیر، توقف می‌کرد و بیش از اندازه محتاط بود. این گونه توقف‌های غیر ضروری در جهان واقعی و شرایط ساخت و ساز در کارخانه، می‌توانند به کاهش قابل توجه کارایی منجر شوند.

پژوهشگران تلاش کردند این مشکل را با ایجاد محدودیت در الگوریتم تنظیم مسیریابی ربات حل کنند. اگرچه الگوریتم مسیریابی می‌توانست مقصد انسان‌ها را پیش‌بینی کند اما به خاطر هماهنگی ضعیف زمان نمی‌توانست زمان سپری شده در مسیر را تشخیص دهد و مدت زمان مورد نیاز برای توقف، بازگشت و عبور دوباره شخص از مسیر را پیش‌بینی کند.

پژوهشگران ام. آی. تی سعی کردند راه حلی برای این مشکل طراحی کنند. آنها الگوریتمی طراحی کردند که می‌تواند مسیرها را در زمان واقعی مشخص کند تا امکان پیش‌بینی زمان حرکت انسان فراهم شود. هنگامی که پژوهشگران، این الگوریتم جدید را طی یک برنامه آزمایشی در کارخانه ب.ام‌.و به کار گرفتند، ربات به جای توقف ناگهانی، توانست به سادگی بچرخد و دقیقاً در زمان ورود انسان، از مسیر خارج شود.

"جولیا شا"(Julie Shah)، استادیار مکانیک پرواز و کیهان‌نوردی دانشگاه ام.آی.تی گفت: این الگوریتم، از اجزایی ساخته شده که به ربات در درک و بررسی توقف‌ها و حرکات انسان کمک می‌کنند. این روش، یکی از چندین راه حلی است که ما برای درک بهتر انسان توسط ربات‌ها در نظر داریم.

نتایج این پژوهش، در ماه جاری در نشست "رباتیک: علم و سیستم‌ها"(RSS) در آلمان ارائه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الگوریتم ربات مسیریابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد؛ زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده

آفتاب‌‌نیوز :

دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی در نشست شورای امنیت برای بررسی اعظای حق عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و تنها یک اشتباه لازم است تا به یک درگیری گسترده‌تر و ویرانگر تبدیل شود.

به گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش در این نشست که وزیران امور خارجه چند کشور از جمله ایران و اردن در آن حضور داشتند، افزود: زمان آن فرا رسیده است که به این چرخه خونین انتقام‌جویی پایان دهیم. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی می‌کند. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی شعله‌ور را بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در نوار غزه خبر داده است. این در حالی است که محدودیت‌های ایجاد شده از سوی اسرائیل ارائه خدمات و کمک به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده کرده است. اسرائیل اخیرا بیش از ۴۰ درصد از درخواست‌های سازمان ملل را برای ارسال کمک به نوار غزه رد کرده است. بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارند و هرگونه عملیات نظامی در رفح فاجعه انسانی را تشدید خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویداد‌ها هستم. تیم‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند. یک رویکرد جامع برای آرامش باید اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی باشد.

گوترش خاطرنشان کرد: سال گذشته بالاترین میزان حملات شهرک نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری اتفاق افتاد. من از اسرائیل می‌خواهم که به این سطح بی سابقه خشونت توسط شهرک نشینان علیه فلسطینیان پایان دهد. اسرائیل و جامعه بین المللی باید محیطی را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به عملکرد کارآمد باشد، فراهم کنند.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که جامعه بین المللی باید برای جلوگیری از هر گونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را به سوی پرتگاه سوق دهد و عواقب ویرانگری برای غیرنظامیان داشته باشد، تلاش کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • طراحی لیگ (INSITU) در بخش پرایمری و سکندری در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • لیگ ربات‌های امدادگر خط مقدماتی طراحی شد
  • سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند
  • گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد؛ زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده
  • گوترش: زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده است
  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید