Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@14:41:54 GMT

کالاهای آرایشی جعلی در سبد خرید مصرف کنندگان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۹۵۶۳

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، نسبت به تهدید سلامت مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی جعلی و تقلبی در بازار کشور هشدار داد.

محمدرضا بحیرایی، با اشاره به بسته بودن ثبت سفارش واردات رسمی کالاهای آرایشی و بهداشتی گفت: چنین تصمیماتی فقط واردکنندگان رسمی و مصرف کنندگان این قبیل محصولات را متضرر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بسته بودن ثبت سفارش واردات رسمی کالاهای آرایشی و بهداشتی در سامانه وزارت صمت، افزود: به نظر می‌رسد، تبعات این قبیل تصمیم گیری ها به مراتب بیشتر از مزایای آن باشد. زیرا، در ابتدا این شرکت‌های رسمی وارد کننده هستند که ضرر می‌کنند و مردم نیز از مصرف محصولات تقلبی و قاچاق آسیب می‌بینند.

بحیرایی ادامه داد: وقتی واردات ممنوع شود، اولین اتفاقی که رخ می‌دهد، بیکاری و تعدیل نیروهایی است که به واسطه این شرکت‌ها امرار معاش می‌کنند. زیرا، این شرکت‌ها چاره‌ای نخواهند داشت جز اینکه تعداد زیادی از نیروهای خود را تعدیل کنند و این مسئله به بحران بیکاری و مشکل معیشت خانواده‌ها دامن می‌زند.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، افزود: در صورتی که واردات کالاهای آرایشی و بهداشتی از طریق رسمی ممنوع شود، بازار از طریق محصولات قاچاق و تقلبی اشباع خواهد شد و در این صورت، سلامت مصرف کنندگان این قبیل محصولات تهدید خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که حجم زیادی از مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی از کسانی هستند که فقط محصولات برند را تهیه می‌کنند، گفت: به نظر می‌رسد با ممنوعیت واردات رسمی این محصولات، شاهد کالاهای "فیک" در بازار باشیم. یعنی، کسانی که از این فرصت استفاده می‌کنند و می‌خواهند برندهای تقلبی را از چین و…، وارد بازار کنند.

بحیرایی در ارتباط با واکنش سازمان غذا و دارو نسبت به چنین تصمیماتی، اظهار داشت: قطعاً سازمان غذا و دارو از این تصمیم خوشحال نخواهد شد، اما مسئله این است که سازمان غذا و دارو فقط مسئول تضمین سلامت کالاهایی است که به طور رسمی وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: تا بیست سال قبل از هر ۱۰۰ قلم کالای بهداشتی و آرایشی که وارد کشور می‌شد، شاید ۱۰ قلم آنها شناسنامه دار بود. اما، با اجرای برنامه «کدینگ» توسط سازمان غذا و دارو، این وضعیت برعکس شده و از هر ۱۰۰ قلم محصول آرایشی و بهداشتی که به صورت رسمی وارد می‌شود، ۹۰ قلم آنها شناسنامه دار است. از همین رو، ما نمی‌خواهیم با چنین تصمیماتی، دوباره به عقب باز گردیم و شاهد عرضه کالاهای بی شناسنامه در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی کشور باشیم.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، تاکید کرد: وارد کنندگان رسمی این محصولات، هیچ ارزی از دولت نمی‌خواهند، بلکه انتظار دارند به گونه‌ای تصمیم گیری شود که وارد کنندگان رسمی آسیب ندیده و سلامت مردم از مصرف کالاهای تقلبی و قاچاق تهدید نشود.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EEi برچسب ها: قاچاق ، واردات ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قاچاق واردات بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، این بانک ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز، طی دوره اول فروردین ماه تا (۲ اردیبهشت) سال جاری برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد. نرخ ارز تأمینی برای کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

به ترتیب ۵۵۱ و ۱۰۱ میلیون دلار ارز برای گروه واردات در مقابل صادرات و گروه خدمات تأمین شد.

طی سال جاری، تأمین ارز صنایع در دو بازار نیما و واردات در مقابل صادرات، ۲ میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار بوده است. سهم ارز نیمایی یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان است و ۵۵۱ میلیون دلار دیگر در بخش واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تأمین شده است. صنایعی که عمدتاً ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات برای آنها تأمین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

گفتنی است، امروز (۳ اردیبهشت) در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان، یورو با نرخ ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان بود.

کد خبر 6085689 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو