Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:37:44 GMT

ورود مدیریت سبز به سیلابس های درسی دانشگاه فنی و حرفه ای

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۰۵۰۸

ورود مدیریت سبز به سیلابس های درسی دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با حضور مسؤولین صندوق رفاه دانشجویی در سازمان مرکزی از طرح آشپزخانه‌های تجمیعی با آمار پخت بیش از ۲۰۰۰ پرس در یک وعده با استفاده از سیستم بخار مرکزی رونمایی شد.

ابراهیم صالحی عمران در این نشست با عنوان اینکه از بدو ورود به دانشگاه به دنبال زمینه‌های لازم برای حرکت به سمت دانشگاه سبز هستم و معتقدم نباید چشم خود را به روی حفظ و نگهداری محیط زیست بست افزود: امروزه منابع محیط زیستی با تهدیدهای زیادی مواجه است به علاوه محدودیت منابع انرژی، آلودگی‌های زیست محیطی و بهداشتی، ضرورت توجه به محیط زیست و مدیریت سبز را اجتناب ناپذیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چراکه جلوگیری از هدر رفت انرژی و حفظ محیط سبز جز ویژگی‌های اصلی توسعه پایدار در کشور است، مدیریت سبز و حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های قابل توجه دانشگاه است و در همین زمینه کمیته‌ای برای مدیریت سبز راه اندازی شده و در برنامه ریزی درسی فنی و حرفه‌ای و مهارتی سعی شده بحث مدیریت سبز در سلابس های درسی گنجانده شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: حرکت و موفقیت دانشگاه در حوزه مدیریت سبز مستلزم این است که مراکز سراسر کشور شجاعت ریسک و ورود به این عرصه تأثیر گذار را داشته باشند و در نهایت برنامه‌ای را که شروع کرده‌اند را با موفقیت به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر در پروژه مدیریت سبز دانشگاه هم‌افزایی خوبی ما بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بالاخص صندوق رفاه دانشجویی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد عنوان کرد: از زحمات کارکنان معاونت دانشجویی تقدیر می‌کنم و معتقدم این حرکت کار بزرگی است و حفظ محیط زیست ضمن اثر بخشی ماندگار در کشور آثار اجتماعی و فرهنگی خوبی به همراه خواهد داشت.

کد خبر 4637838 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای حفظ محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

عطا پورشیرزاد در ستاد احیای تالاب‌ها خصوص آخرین وضعیت تالاب‌های استان فارس گفت: ستاد ملی و کشوری احیای تالاب‌های برای احیای تالاب‌ها تشکیل شده است. در بارندگی‌های اخیر مقادیری سطوح تالابی در فارس بهبود یافت، اما در تالاب کمجان بیش از ۵۰ درصد از سطح تالاب آبگیری شده و میزبان پرندگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: با تصویب نقشه راه برای احیای تالاب‌ها قطعا اعتباراتی اختصاص خواهد یافت و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این نشست بر لزوم اتخاذ تدابیری برای برداشتن فشار مصرف آب کشاورزی از روی تالاب‌ها تاکید کرد و گفت: مشاغل خرد در حاشیه تالاب‌های استان باید تقویت شود. ۵ هزار هکتار زمین در سه شهرستان مرودشت، زرقان و خرامه کشت گلخانه‌ای پیشنهاد شده تا قسمت عمده‌ای از برداشت بی رویه آب را مهار و جبران کند.

استاد بخش مهندسی آب دانشگاه شیراز هم در ادامه همکاری دانشگاه و محیط زیست برای احیای تالاب‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه وضعیت تالاب‌های کشور چندان خوب نیست و تعادل اکوسیستم به‌هم خورده است، تامین آب که مهم‌ترین عنصر احیای تالاب است متاسفانه دچار چالش است، اقداماتی برای توسعه کاشت محصولات دیم هم باید در اولویت قرار گیرد.

مسعود نوشادی اضافه کرد: سد‌هایی که در مسیر تالاب‌ها احداث شده باید حقابه محیط زیست را بدهند، ۴۰۰ هزار هکتار مساحت اراضی کشاورزی حوضه آبریز طشک و بختگان است که اضافه برداشت دارند، اگر این اضافه برداشت مهار شود تا حدود زیادی برای احیای این دو تالاب موثر است.

او بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده امکان رهاسازی سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب از سد درودزن در ترسالی‌ها برای تامین بخشی از نیاز آبی تالاب‌های طشک و بختگان امکان‌پذیر است. نیاز آبی این تالاب‌ها در شرایط نرمال یک میلیارد متر مکعب است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما دنبال تعطیلی کشاورزی نیستیم، اما کشاورزی باید محدود شود، افزود: مصرف آب کشاورزی باید کنترل و کم شود، مساحت کشاورزی نباید بیشتر شود بلکه باید بهره‌وری در بخش کشاورزی افزایش یابد تا برای احیای تالاب‌ها هم امیدی وجود داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی پارسال در آذربایجان‌غربی  
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • زمان رسیدگی به تقاضاهای حمل و نقل پسماند به ۴ روز کاهش یافت