Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالوهاب پورالحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۶۰ هزار هکتار از مراتع، اراضی و باغ ها این شهرستان در برابر آفت ملخ با مشارکت ۶ اکیپ از کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است.

وی بیان کرد: این میزان مراتع، اراضی و باغها در مناطق مختلف این شهرستان از جمله بابا کلان، خشاب، لیشتر، سراب ننیز، دژسلیمان، امامزاده جعفر، پاکوه و ماهور باشت پایش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورالحسینی تصریح کرد: عملیات سم پاشی و مبارزه با ملخ صحرایی شب گذشته در ۸۵ هکتار از زمین های کشاورزی مناطق سراب ننیز، دژسلیمان و دشت امامزاده جعفر انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات پایش و مبارزه با آفت ملخ همچنان ادامه دارد گفت: هم اکنون امکانات و تجهیزات از جمله دستگاه سم پاش در این شهرستان برای مبارزه با این آفت وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ملخ های مهاجر که بهمن سال گذشته از کشورهای حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان های جنوب شرق کشور شدند، تاکنون در برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شده اند.

کارشناسان می گویند: تخم گذاری ملخ به صورت خوشه ای انجام می‌شود که در آینده منجر به تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ ملخ می شود.

ملخ های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

سالانه بیش از ۹۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می شود.
بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، ۱۲۰ روستا و ۲۶ هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت روستایی و ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۲۰۸۲/‏۶۱۱۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مبارزه با ملخ حمله ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  

جمال صالح زاده فرماندار شادگان با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان در ۳ مرکز دهستان حسینی ، آبشار و دارخوین انجام می شود، گفت: برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار مزارع در شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ا‌و به مشکلات حمل و نقل گندم اشاره کرد و افزود: با مدیریت مجموعه های دست اندرکار با انعقاد جلسات مختلف و بازدیدها و بازرسی هایی که از سوی فرمانداری ، جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی انجام شد در صدد رفع موانع حمل و نقل در مراکز خرید تضمینی گندم هستند.

فرماندار شادگان گفت: امیدواریم پایان برداشت پایان سال زراعی پاییزه با خرید تضمینی که در سطح مراکز شهرستان انجام می شود در سطح شهرستان برداشت قابل توجهی صورت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد جشن پایان برداشت گندم سال زارعی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان