Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، احمد مرادپور در جلسه بررسی طرح هندسی پل‌های حاج عمران و افلاک خرم آباد افزود: به تصمیم گیری های شورا ورود نمی‌کنم اما به نظر می‌رسد هم شورا و هم شهرداری مشکل دارند و از هیچکدام راضی نیستم.

وی اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری در نهایت باید اختلافات و مسائل را حل کرده و در راستای توسعه عمرانی خرم آباد گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از وضعیت عمران شهری خرم آباد گفت: وضعیت بلوار بهارستان در امتداد مسیر فرودگاه چهره بسیار زشتی ایجاد کرده و فضای سبز داخل آن از بین رفته است.

به گفته وی تیر برق‌های بلوار بی رنگ، بی روح و برخی شکسته شده، روشنایی بسیاری از پارک‌ها مشکل دارد و فضای سبز تخریب شده بر اثر سیل ترمیم نشده و چهره شهر همچنان گل آلود است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه خروجی چشمه‌های گلستان در پارک گلسرخ تاکنون از بقایای سیلاب پاکسازی نشده افزود: بستر رودخانه چهره بسیار زشت و زننده‌ای دارد به نحوی که در برخی مقاطع و پایه‌های پل زباله و پلاستیک‌های اورد سیل آویزان است.

مرادپور اضافه کرد: به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای بهسازی دیواره‌های ساحلی تخریب شده ندارند در حالی که رودخانه از وسط شهر عبور می‌کند و این وضعیت، چهره شهر را به هم ریخته است.

وی ادامه داد: درزمان بحران سیل کیسه‌های شنی و نیوجرسی (بلوک‌های سیمانی) برای جلوگیری از ورود آب به اماکن استفاده شد که همچنان برجا مانده است.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف پل‌های خرم آباد گفت: این سازه‌ها به ویژه در مسیر کرگانه باید سریع تعیین تکلیف شوند چراکه مردم مشکلات بسیاری در رفت و آمد دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: پل شهدای حاج عمران ازخیلی وقت معطل آسفالت و تکمیل جداول است و دلیلی وجود ندارد با اتمام عملیات اجرایی این پل بهره برداری نشود.

مرادپور تصریح کرد: دیواره ساحلی سمت آرامستان خضر بلاتکلیف مانده و در حالی که دستور جمع آوری جداول ورودی این آرامستان و صالحین داده شده اما هیچ کاری صورت نگرفته و طرح ترافیک ورودی خضر که قرار بود چندماه قبل عید انجام شود سرنوشت نامعلومی دارد.

وی گفت: با وجود اینکه چندین ماه از زمان مشخص شده برای افتتاح زیرگذربهارستان گذشته اما این طرح همچنان بلاتکلیف است و در حالی که پیمانکار اعلام می‌کند کارش را انجام داده و قیر و مصالح دارد ولی تکمیل طرح اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: به مجموعه مجریان طرح اولتیماتوم داده شده که چنانچه عملیات آسفالت زیرگذر آغاز نشود معاونت عمرانی به موضوع ورود می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به تردد ماشین لات سنگین در زمان سیل و پس از آن اظهار داشت: سطح کوچه و معابر شهر اسیب دیده که باید ترمیم، لکه گیری و روکش شوند اما کار عمرانی در شهر تعطیل شده و چهره زننده سیلاب در تقاطع کرگانه و رباط خودنمایی می‌کند.

مرادپور با تاکید بر بهسازی و ساماندهی رودخانه خرم آباد افزود: زیرسازی پل موقت بالاتر از مجموعه کیو به طورکامل بر اثر سیلاب از بین رفته وهر لحظه احتمال تخریب و سقوط خودروهای عبوری به رودخانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه انتهای خیابان ۶۰ متری تا چندسال باید بلاتکلیف بماند؟ ادامه داد: درحالی عملیات اجرایی پل شاپوری تکمیل نشده که بودجه تخصیص یافته این طرح در حال برگشت است هرچندکه در این مورد انتقاد از سازمان همیاری شهرداری‌ها بیشتر است.

وی افزود: سراب سنگی شهر خرم آباد سرریز کرده و رواناب‌ها در خیابان‌های نتهی به این سراب همچنان جاری است ودر حالی که مقابل ورودی شهرداری مرکزی نیز آبگرفتگی دارد، این نهاد حتی برای حل مشکل در محدوده خود نیز اقدامی نکرده و کیسه‌های شنی همچون سنگرهای زمان جنگ در مسیرهای منتهی به این رواناب‌ها چهره زشتی به شهر داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: پل آیت الله کمالوند نیز پس از سیل و بر اساس اظهارات شهرداری در خصوص آسیب این سازه مسدود و همانطور رها شد، شهرداری به طور مستمر ابراز می‌کند در حال رایزنی با مشاور و پیمانکار است در حالی که این مساله باید فوری حل می‌شد.

مرادپور افزود: بر اساس مصوبه شورای ترافیک قراربود پل بهداری بررسی شود اگر مشکل سازه‌ای دارد اصلاح و در غیراینصورت بازگشایی شود که متأسفانه هیچ کاری صورت نگرفته و انسداد این پل مشکلات ترافیکی در شهر ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: شهرداری نبود اعتبار را دلیل کم کاری‌ها می‌داند در صورتی که وقتی فرد یا نهاد مسئولیت می‌پذیرد باید برای رفع مشکل مردم تلاش کرده و منابع ویژه ای بیاید.

وی همچنین با انتقاد از سیمای چهار شهر سیلزده پلدختر، معمولان، خرم آباد و چگنی گفت: در حادثه سیل تمام استان‌ها به کمک این مناطق آمدند اما متأسفانه با گذشت حدود سه ماه تمیزکاری و رنگ کاری معابر این مناطق به درستی انجام نشده است.

مرادپور اضافه کرد: دربحران سیل شهرداری عملکرد خوبی داشتند اما متأسفانه در مرحله بازسازی، کار را رها کرده‌اند و چهره چهار شهر سیلزده به حالت عادی بازنگشته است که این شرایط برای شهروندان و مسافران قابل تحمل نیست.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل لرستان معاون استاندار شهرداری خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی عصر سه‌شنبه در آیین معارفه استاندار لرستان اظهار کرد: مسئولیت در نظام اسلامی سختگیرانه است و فرد موردنظر در پست‌های مختلف باید با تلاش بسیار در امر خدمتگزاری به مردم ظاهر شود.

وی گفت: زیویار تمام توان خود را در مأموریت کاری به کار گرفت و تلاش‌های پیدا و پنهان این شخصیت در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط است.

امام جمعه خرم آباد با آرزوی موفقیت برای شفقت به عنوان استاندار جدید ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت‌های بیشماری در تمامی حوزه‌های مختلف است که از گذشته تاکنون به دلایل مختلف مغفول مانده است.

وی یادآور شد: لرستان از مشکلات بیشماری رنج می‌برد و باتوجه به ظرفیت‌های بیشمار باید بیکاری برطرف و اشتغالزایی شکوفا شود.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد در لرستان وجود دارد و بار‌ها در تریبون نماز جمعه اعلام کردیم و برای فعال کردن آن نیاز به توجه ویژه دارد، همچنین مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور باید با تخصیص اعتبار فعال شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: استاندار جدید در مقطع حساسی مسوولیت لرستان را برعهده گرفت و با ارتباط با وزیر کشور باید به صورت ویژه به مشکلات لرستان رسیدگی کند، در غیر اینصورت باید در انتظار معارفه جدید باشیم.

وی ادامه داد: نگاه دولت به استان لرستان باید تغییر کند، چراکه بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام همچنان وضعیت نامعلوم دارند، بسیاری از صنایع در این استان وجود دارد که گره‌های آن به دست مرکزنشینان برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود: دولت باید به قول‌هایی که در گذشته برای آبادانی لرستان داده است، عمل کند و انتظار داریم مسایل مختلف مطرح شود، چراکه بار‌ها به سران سه قوه نامه نگاری کردیم تا مشکلات را بیان کنیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی بیان کرد: مردم این استان بسیار شریف و ولایت مدار و شایسته خدمت هستند و امیدواریم پس از مدت‌ها خبر‌های خوش اطلاع رسانی شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود