Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری اولین جشنواره هنر‌های دیجیتال اظهار کرد: این جشنواره با همکاری وزارت علوم، دانشگاه هنر و سازمان اجتماعی وزارت کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اهمیت موضوعات اجتماعی گفت: پرداختن به موضوعات اجتماعی نیازمند ورود به دریچه‌های مختلف است چرا که مسائل اجتماعی چند بعدی است و نیاز به یک نگاه عالمانه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: جشنواره هنر‌های دیجیتال نشانگر پیوند دانشگاه هنر و دستگاه سیاستگذار وزارت کشور بوده و این ارتباط را باید حرمت نهاد و تلاش وزارتخانه این است که این ارتباطات را حفظ کند و گسترش دهد.

غفاری گفت: در ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های سیاستگذار، ظرفیت‌های مجامع علمی به میدان می‌آید و به مسائل اجتماعی می‌پردازد.

وی بیان کرد: جشنواره‌ای که در پیش داریم جزو حرکت‌های مهم و اولی است که اهمیت بسیاری دارد؛ ما باید بتوانیم از هنر به خوبی استفاده کنیم، از زمانی که بحث پیشرفت مطرح شد باعث شده است که فکر کنیم چگونه می‌توانیم از هنر استفاده کنیم.

غفاری با اشاره به اینکه باید از نسل جوان در خلق آثار جدید استفاده کنیم، تشریح کرد: نسل جوان با توجه به حال و هوا و احساساتی ک دارد بیشتر در این کار ما را موفق خواهد کرد؛ اگر بتوانیم از این مصدق به درستی استفاده کنیم می‌توانیم این فضا را مدیریت کنیم.

غفاری ادامه داد: از ظرفیت دانشگاه هنر باید استفاده کنیم و پژوهشگران این حوزه کار‌های خوبی می‌توانند انجام دهند و با بهره گیری از سازوکار‌ها می‌توان در این راه موفق بود که با صحبت‌های اولیه با دانشگاه هنر استقبال خوبی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: صحبت‌هایی که با وزارت کشور داشتیم باعث شد آن‌ها آگاهی لازمی را بدست آوردند و در این مبنا ارتباط بین دستگاهی توانست برگزاری این جشنواره را رقم بزند؛ هم مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند و اراده کنند تا در بخش اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توسعه یابیم.

وی بیان کرد: این کار حالت چند منظومه است که اجرای کار یکی از آن حالات به شمار می‌رود؛ فرایند کار تقویت محتوای مربوط به این حوزه است و بهره گیری از آن در مسائل اجتماعی نیز مهم که بحث آسیب اجتماعی یکی از آنهاست، عملا اگر خواسته باشیم فعالیت اثر گذاری داشته باشیم نیازمند وجود چند رشته در آن است و نباید آن را چند بعدی دانست.

غفاری افزود: کار موفق باید بتواند مجموعه‌ها را کنار هم جمع کند و نیازمند پشتکار است؛ به حدی کار هنر اهمیت دارد که دستگاه سیاست گذار هم به این نتیجه رسیده با دانشگاه هنر باید کار کند.

در ادامه مراسم سلطانی رئیس دانشگاه هنر با بیان اینکه بحث فناوری در عرصه هنر اهمیتی بالا دارد، اظهار کرد: باید از فناوری‌ها که وارد عرصه هنر می‌شوند بیشتر استفاده کنیم؛ بایداز جهت آموزشی و فناوری در آن کار کنیم و قطعا تعاملات معاونت اجتماعی در دانشگاه می‌تواند مستمر ثمر باشد و باعث حرکت به سمت علمی پژوهشی خواهد شد.

وی بیان کرد: جشنواره ملی هنر‌های دیجیتال از ۲۵ تا ۲۹ خردادماه برگزار خواهد شد که شامل انواع پنل‌هاست؛ مجموعه آثاری که بعد از فراخوان ارسال شده هزار و ۶۲۴ اثر است که هزار و ۱۰۳ آثار فرهنگی است و در بخش اجتماعی ۵۲۱ آثار بوده و ۸۲۰ نفر از آن‌ها مشارکت داشتند.

سلطانی یادآوری کرد: ۲۷،۲۸ بحث ورک شاپ در دانشگاه هنر مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

اظهارات غفاری در نشست جشنواره هنر‌های دیجیتال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

ایسنا در خبری نوشت: دکتر امیرحسام علیرضایی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: به تازگی تیم فراهم‌آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری های خاص که به آن فناوری برتر گفته می شود، اعضا با موفقیت به اهدا می رسد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در پایان از زحمات تیم واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران و همکاران پرتلاش اداره پیوند و فراهم آوری اعضا و نسوج وزارت بهداشت قدردانی کرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899086

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است