Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@14:40:05 GMT

بیش از ۲۸۰۰ متقاضی پشت نوبت فرزندخواندگی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۲۵۵۴

بیش از ۲۸۰۰ متقاضی پشت نوبت فرزندخواندگی در تهران

رویداد۲۴  بیات نژاد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۸۰۰ متقاضی فرزندخواندگی پشت نوبتی در استان تهران وجود دارد، گفت: خانواده‌هایی که به دلایل پزشکی صاحب فرزند نشده و تمایل دارند که فرزندی را به فرزندخواندگی بپذیرند، عمده متقاضیان سازمان بهزیستی در این خصوص هستند.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها نیز که فرزند دارند، تمایل دارند به خاطر احسان و نیکوکاری فرزندانی را به فرزندخواندگی بپذیرند، افزود: خانواده‌هایی هستند که دنبال فرزندانی با مشکلات درمانی هستند و می‌خواهند آنها را در غالب فرزندخواندگی یا امین موقت بپذیرند و روند درمانشان را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر فرایند فرزندخواندگی در کشور تسریع و تسهیل شده است، تصریح کرد: در استان تهران نیز به شکل پایلوت فرایند فرزندخواندگی از طریق سامانه مربوط به این موضوع صورت می‌گیرد. این سامانه به زودی به شکل سراسری در کشور فعالیت خواهد کرد.

بیات نژاد ادامه داد: به دنبال همکاری خوبی هم که با قوه قضائیه داریم، این فرایند تسهیل شده است. اولویت ما هم این نیست که کودکان در مراکز شبانه روزی و شیرخوارگاه‌ها نگهداری شوند. به همین دلیل به محض اینکه مسائل اداری و غربالگری‌های اولیه را انجام می‌دهیم و با فراهم شدن شرایط واگذاری، به سرعت این اقدام انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی این گلایه وجود دارد که سازمان بهزیستی پروسه فرزندخواندگی را طولانی کرده است و افراد مدت زمان طولانی را پشت نوبت هستند، اظهار کرد: برخلاف این نظرات ما می‌خواهیم این فرایند تسریع شود. ما در مقابل همه افراد جامعه مسئول هستیم و نسبت به نهاد خانواده و استحکام آن هم احساس مسئولیت می‌کنیم. از آنجایی که یکی از اهداف زندگی مشترک موضوع فرزندآوری است و تعدادی از خانواده‌ها به دلایل پزشکی صاحب فرزند نمی‌شوند، سازمان بهزیستی به دنبال تسهیل فرایند فرزندخواندگی است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: علاوه بر این با وجود خدمات خوبی که به این کودکان در مراکز شبانه روزی ارائه می‌شود، خلاءهای عاطفی برای آنها وجود دارد. به همین دلیل اولویت ما این است که با حضور این کودکان در خانواده‌های صاحب صلاحیت این خلأ را برطرف کنیم. از سوی دیگر کیفیت مطلوب و حداکثری مد نظر ما هم گاهی تحت شعاع قرار می‌گیرد، به همین دلیل هرچه تعداد این کودکان را کاهش دهیم و فرآیند فرزندخواندگی را تسریع کنیم کیفیت خدمات ما در این مراکز نیز بیشتر می‌شود.

بیات نژاد تاکید کرد: یکی از دلایلی که ممکن است خانواده‌ها مدت زیادی پشت نوبت باشند خواسته‌های آنهاست، این درحالیست که آنها هم باید خواسته‌هایشان را تا حدی تعدیل کنند. برای مثال عمده متقاضیان به دنبال فرزند دختر زیر دو سال هستند که این مساله شرایط را کمی سخت کرده است.

منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فرزندخواندگی بهزیستی شرایط فرزندخواندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ خط جدید مترو در سال جدید | زاکانی: شبکه‌ های استفاده از کودکان کار توسط نیروی انتظامی شناسایی می شوند

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مورد جمع‌آوری غیرمجاز پسماند توسط سودجویان با اشاره به همکاری بسیار جدی بین دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا درخصوص برخورد با مافیای زباله، گفت: توقیف مجموعه ماشین‌هایی که خارج از ضوابط در حال انجام این کار هستند، از قبل از عید شروع شده است و مجموعه‌های مختلف این امر را به صورت ویژه دنبال می‌کنند.

او افزود: البته شبکه‌هایی وجود دارند که کودکان کار و زباله‌گرد را به کار می‌گیرند که این شبکه‌ها نیز توسط دستگاه‌های انتظامی دنبال می‌شوند. در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که این پدیده ساماندهی شود.

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری با تاکید بر اینکه ساخت تمام خطوط مترو در سال جدید فعال می‌شود، گفت: چهار خط جدید به خطوط هفت‌گانه مترو اضافه خواهد شد که ساخت دو خط از سال گذشته آغاز شده است و ساخت دو خط دیگر نیز در سال جدید شروع خواهد شد.

شهردار تهران درخصوص محفل امام‌حسنی ها نیز تصریح کرد: این مراسم از نمادهای بزرگ و عظیمی بود که به آن توجه شد و عملا نشان داد که تعلق شهروندان به کتاب الهی و برنامه‌هایی که به بهترین نحو بتوانند در قالب هنر این پیام را به جامعه منتقل کنند، زیاد است.

او افزود: این از افتخاراتی است که از همه خالقان آن به ویژه از صدا و سیما، سازمان تبلیغات و همه مجموعه‌هایی که کمک کردند و با همت این کار عظیم را انجام دادند و البته کسانی که متصدی انتقال این پیام به جامعه با عمل هنرمندانه‌شان بودند و یا کسانی که این باب را دنبال کردند، باید تشکر کرد.

کد خبر 840993 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها كودكان كار علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • ساخت دو خط جدید مترو در سال جدید /زاکانی: شبکه‌های استفاده از کودکان کار توسط نیروی انتظامی شناسایی می‌شوند
  • ساخت ۲ خط جدید مترو در سال جدید | زاکانی: شبکه‌ های استفاده از کودکان کار توسط نیروی انتظامی شناسایی می شوند
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش نوآموزان از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم