Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@04:46:23 GMT

باغ گل‌ها میزبان جشن روز ملی گل

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۲۶۵۰

باغ گل‌ها میزبان جشن روز ملی گل

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فروغ مرتضایی‌نژاد با تاکید بر اینکه جشن روز ملی گل با اجرای هنرمندان، مسابقه و سرگرمی، نورافشانی و معرفی گل‌ها و گیاهان مقاوم به کم آبی همراه خواهد بود گفت: عموم شهروندان می‌توانند در این جشن که روز شنبه ۲۵ خردادماه سال جاری در محل باغ گل‌ها واقع در میدان بزرگمهر برگزار می‌شود، شرکت کرده و از ویژه برنامه‌های آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به دوره‌های آموزش شهروندی رایگان ویژه روز گل، گفت: معرفی گل‌های شاخه بریده و روش نگهداری آن، گل آرایی با گل‌های شاخه بریده، معرفی گل‌ها و گیاهان مقاوم به کم‌آبی، معرفی و روش نگهداری گل‌های پیازی، گل‎ها و گیاهان دارویی و معرفی گل‌ها و گیاهان آپارتمانی از جمله رئوس دوره‌های آموزش شهروندی رایگان ویژه روز گل در اصفهان است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه با شعار «بیا تا مدتی با گل نشینیم» و با همکاری اتحادیه گل و گیاه و نیز شرکت‌های تعاونی تولیدکننده گل در اصفهان، برگزار می‌شود، افزود: نمایشگاه گل و گیاه اصفهان از ۲۵ خردادماه به مدت یک هفته در گلخانه ۷۰۰ متری کروی شکل باغ گل‌ها برگزار خواهد شد.
مرتضایی‌نژاد ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۶ شرکت تعاونی و تولیدکننده گل و گیاه حضور دارند؛ افتتاحیه این نمایشگاه ۲۴ خردادماه با هماهنگی خانه کودک اصفهان برگزار می‌شود و با ساخت گل‌های کاغذی همراه خواهد بود.
انتهای پیام/ی  
نمایشگاه گل و گیاه اصفهان از ۲۵ خردادماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان

چای کوهی یکی از رستنی‌های فصل بهار در پهنه اصفهان با نام «کرک گربه» یا «پشمینه» بیشتر در خوانسار، فریدن و فریدونشهر و با عنوان «هالوله یا اولوله» در لنجان و دهاقان شناخته می‌شود.

چای کوهی از دسته گیاهان گلدار و سنبله‌ای است که به صورت پراکنده یا بوته متراکم در دشت‌های کم شیب و دامنه کوهستان‌ها می‌روید.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر گفت: بهترین شیوه مصرف این گیاه دم کرده آن تا شش ماه پس از چیدن است و بعد از این مدت بهتر است از اسانس آن استفاده شود.

علی رحیمی افزود: در باور مردم این منطقه و همچنین بر اساس یافته‌های طب قدیم این گیاه دارای طبع گرم و خشک است، از این رو برای درمان ناراحتی‌های گوارشی، قولنج و گرفتگی در افراد سرد مزاج و دفع سنگ مجاری ادراری و صفراوی کاربرد دارد.

او افزود: دمنوش چای کوهی اشتهاآور، آرامبخش، ضد عفونت، بهبود دهنده بیماری‌های زنان و برای درد‌های مفصلی، رماتیسمی، سردرد، سرگیجه، ناراحتی‌های معده و روده با منشأ روانی نیز مفید است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر افزود: دم کرده این گیاه برای درمان سرماخوردگی، برونشیت و آسم، بی خوابی، مشکلات پوستی، نقرس، حساسیت، گرفتگی روده و تقویت دستگاه دفاعی بدن بسیار موثر است.

رحیمی با اشاره به خاصیت رگ گشایی این دمنوش گیاهی گفت: مصرف چای کوهی می‌تواند فشار خون بالا را پایین بیاورد و از آنجا که سرشار از آنتی‌اکسیدان است انسداد عروق خونی و شریان‌ها را درمان می‌کند و چربی مضر خون را نیز کاهش می‌دهد.

بوته چای کوهی دارای ساقه‌های کرک‌دار به رنگ سبز یا متمایل به خاکستری با گل‌های خوشه مانند ارغوانی و صورتی است. عنوان پشمینه را نیز بدلیل کرک‌های شگفت آور این گیاه به آن نسبت داده اند.

دمنوش پشمینه یکی از نوشیدنی‌های بومی و پرطرفدار به ویژه در مناطق غرب اصفهان است که خواص بیشماری نیز دارد. اهالی این منطقه در فصل بهار گل‌های پنبه‌ای این گیاه را از دشت‌ها و دامنه کوه‌ها می‌چینند و آن را بطور تازه و یا پس از خشک کردن، مشابه چایی دم می‌کنند و می‌نوشند.

طعم چای کوهی شبیه ترکیبی از بابونه، نعناع و لیمو است. بر اساس بررسی‌های آزمایشگاهی، ترکیبات شیمیایی شامل هاپیرین، ماده قرمز رنگ هایپریسین، تانن و اسید نیکوتینیک چای کوهی را به دارویی شفابخش و خوشبو تبدیل کرده است.

در اسناد تاریخی، غرب اصفهان را «منطقه‌ای علف خیز با آب فراوان و مراتعی بی‌پایان» نامیده‌اند. خاک حاصلخیز، اقلیم سرد و کوهستانی و آب و هوای معتدل پدیدار شدن مراتع سرسبز و پوشش گیاهی منحصر به فرد را در این منطقه به دنبال داشته است.

طبق تحقیقات انجام شده از حدود ۸۰۰ گونه گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی شناخته شده در ایران بیش از ۴۰۰ نوع در شهرستان‌های غرب اصفهان از جمله فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان می‌روید. وسعت مراتع غرب اصفهان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار است.

سالانه ۷۰ هزار تن گیاه دارویی در هشت هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع کشت شده اصفهان تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • تعریف کمپوست
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال