Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر علی یوسفی با اشاره به اینکه بنا به نوع وضعیت فشار خون پزشک داروی لازم برای کنترل این بیماری را تجویز می‌کند، اظهار کرد: داروخانه‌های استان در تامین داروهای مربوط به کنترل فشار خون بالا، کمبودی ندارند.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز برای تامین دارو، داروخانه ها گزارش نیازمندی خود را به معاونت غذا و داروی دانشگاه اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو جلسه هماهنگی با داروسازان به منظور اجرای هرچه بهتر طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در این معاونت برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در قالب پوستر اطلاعات مربوط به فشار خون بالا، نحوه کنترل و درمان آن چاپ و در سطح داروخانه‌های استان منتشر می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تاکید کرد: به تمام داروخانه‌های خراسان شمالی اعلام شده است که با توجه به شناسایی بیماران فشار خون بالا در حین و بعد از اجرای این طرح، داروهای مورد نیاز را تهیه کنند تا بیماران با مشکلی مواجه نشوند.

دکتر یوسفی اضافه کرد: در جلسه ای با موسسین داروخانه‌های همکار در طرح ملی کنترل فشار خون نیز تاکید شد تا با حساس‌زایی جامعه، اطلاعات لازم در مورد فشار خون بالا و نحوه کنترل آن را به مراجعان گوشزد کنند.

وی ادامه داد: اسامی داروخانه های همکار در بسیج ملی کنترل فشار خون برای وزارت بهداشت ارسال شده و در تمام شهرستان های استان حداقل یک داروخانه در اجرای طرح همکاری می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج پزشک خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران

 محمد کرمی در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰درصد قرار دارد و هریک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: از روزهای گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شد بطوریکه علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس سدهای جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی های ۱۲۰ میلی متری بویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و زنان که نزدیک زایمان آن است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی آگاه سازی، آموزش و فرهنگ سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و گفت: مردم به اطلاعیه ها، هشدارها و اخطاریه های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه های محلی به شدت خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • آمادگی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در جنوب سیستان وبلوچستان
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • زنگ نقالان سوره با اجرای ۳۸ پرده شهدای خراسان شمالی نواخته می‌شود
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • ضابطان برای برخورد با کشف حجاب تکلیف قانونی دارند
  • اجرای طرح نور در خراسان شمالی
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند