Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:49:18 GMT

ورامین قطب مهم تولید فرش استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۲۶۷۱

ورامین قطب مهم تولید فرش استان تهران

‌فرماندار شهرستان ورامین گفت: دیار ورامین قطب مهم تولید فرش استان تهران محسوب می‌شود و نقشه میناخانی ورامین با ثبت جهانی، ظرفیت شهرستان را در تولید فرش بیشتر کرده است، محصولی که به بسیاری از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، حسین کاغذلو به اتفاق اردستانی رئیس شورای اسلامی شهر ورامین، خدادادی رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تاجیک رئیس جمعیت هلال احمر با حضور در کارگاه‌های تولید روستاهای قشلاق امر آباد، احمدآباد وسط و خورین از فعالیت کارگاه‌های تولید صنایع دستی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این بازدید حسین کاغذلو در جمع خبرنگاران گفت: تولید صنایع دستی، یکی از ظرفیت‌های مغفول در حوزه اشتغال و تولید ثروت در جامعه است، ظرفیتی که اگر به درستی از آن استفاده شود موجب رونق اقتصادی در هر منطقه می‌شود.

وی افزود: شهرستان ورامین با داشتن بیش از یک هزار هنرمند صنایع دستی، یکی از قطب‌های مهم تولید این محصولات در استان تهران محسوب می‌شود و تنوع تولید صنایع دستی با توجه به ظرفیت هر منطقه، نشان از نفوذ این هنر در ورامین دارد.

کاغذلو گفت: روستای احمدآباد وسط ورامین، در تولید سفال، سرآمد استان تهران است و محصولات تولیدی در این روستا به دلیل جنس خاک مرغوب، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: شهرستان ورامین قطب مهم تولید فرش استان تهران محسوب می‌شود و نقشه میناخانی ورامین با ثبت جهانی، ظرفیت شهرستان را در تولید فرش بیشتر کرده است، محصولی که به بسیاری از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت این معاوت از زنان شاغل در حوزه صنایع دستی گفت: صنایع دستی متولی خود را دارد برای اشتغال بانوان هم بحث تعاونی ها و هم مشاغل خانگی را داریم که تا جایی که بتوانیم هم در بحث تسهیلات هم در بحث مجوزها و بازارچه های فروش حمایتشان می کنیم اما متولیان خاص آن ها باید اقدامات اساسی تر را انجام دهند در استان ها و اعتباراتی که برای آن ها تصویب می کنیم یکی از مباحث بازارچه‌ها است که اقدامات ما در خصوص آن ها برای سرپرستان خانوار و مشاغل خانگی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: در این خصوص مراحلی را پیش رفتیم ولی گفتند این کارت ها دارد منسوخ می شود و اصلا هیچ نامی نمی آید و فقط کد ملی روی کارت ها قرار است درج شود. گفتند اصلا در کارت‌های جدید نه نام پدر و نه نام مادر درج نمی‌شود و این مساله دیگر موضوعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین