Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در دهمین کارگروره بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیلزده مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر معین دولت دوازدهم در این استان تشکیل شد، افزود: برای تمامی واحدهای مسکونی خسارتی شامل مرمتی و تخریبی علاوه بر تسهیلات بلاعوض، اعتبار ساخت و مرمت نیز با نرخ ارزان قیمت پرداخت می‌شود تا خسارت دیدگان بتوانند در کمترین زمان ممکن این واحد را تکمیل کرده و در آن مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای مدیریت بحران مازندران میزان تسهیلات مصوب برای استان در بخش بلاعوض و ساخت و مرمت واحدهای مسکونی را افزون بر یکهزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که تاکنون ۲۲۵ میلیارد ریال از کمک‌های بلاعوض مصوب به سیلزدگان پرداخت شد و بقیه نیز در حال پرداخت است.

وی کمک بلاعوض مصوب برای مازندران را ۴۱۰ میلیاردریال اعلام کرد.
حسین زادگان آمار واحدهای مسکونی تخریبی در استان را هم حدود ۸۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: براساس آخرین آمار کار ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی تخریبی نیز شروع شد به طوری که عملیات ساخت ۱۰۱ واحد در مرحله پی ریزی و ۵۵ واحد نیز در مرحله اسکت بندی است.
وی افزود: همچنین برای تسریع در ساخت واحدهای مسکونی تخربیی خانوارهای تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام نیز قرارداد ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی این اقشار آسیب پذیر را با سپاه کربلای مازندران منعقد کردند.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در مجموع در بخش مرمت واحدهای مسکونی خسارتی و حتی تخریبی کارها به خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا شروع فصل سرما اکثر سیلزدگان به خانه‌های خود برگردند.
استاندار مازندران یکی از کارکردهای مثبت مدیریتی در امور سیلزدگان در این استان را عدم اسکان این خانواده‌ها در کانکس و یا چادر معرفی کرد و اظهار داشت: با کمک مردم منطقه و مسئولان مدیریت خوبی در این بخش شد به طوری که خانواده‌های خسارت دیده یا در مناطق مسکونی قابل اسکان مرمتی و یا در منازل اقوام خود ساکن شدند.
حسین زادگان همدلی و انسجام بین مردم و مسئولان را از دیگر نقاط مثبت در تسریع در امور سیلزدگان برشمرد و گفت: تمام نهادهای مردمی و سازمان‌های دولتی و خصوصی در این بخش وارد میدان شدند و این همدلی و انساجم باعث شد تا کارها تسریع شود.
وی همکاری رسانه‌ها را از دیگر نقاط مثبت برای تسریع در ساماندهی امور سیلزدگان و همراهی مسؤولان ملی و استانی برشمرد و از همراهی رسانه‌ها نیز قدردانی کرد.
براثر سیل اسفند ۹۷ و فروردین ماه ۹۸ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی، مزارع کشاورزی و زیرساخت‌های مازندران خسارت وارد شد که افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال از این خسارت‌ها بر بخش زیربنایی از جمله راههای روستایی و اصلی بود.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل بازسازی مناطق سیلزده مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به محتوای منتشر شده در خبرگزاری دانشجو اعلام کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، متن کامل جوابیه ارسالی به خبرگزاری دانشجو در زیر آمده است.

جناب آقای هادی قاسمی

مدیر مسئول محترم خبرگزاری دانشجو

با سلام و احترام

     بدین وسیله پیرو انتشار مطلبی در صفحه نخست خبرگزاری دانشجو و سرویس اقتصادی راه و شهرسازی با کد خبر: ۱۱۳۹۴۷۳، تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳  با عنوان "گزارش|آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!"  طبق ماده 23 قانون مطبوعات توضیحات زیر برای انتشار ارسال می شود.

مستدعی است دستور فرمایید، مطالب ارائه شده عینا در همان صفحات و ستون و در تیتر اول با عنوان "ساخت مسکن به دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی رسید" به منظور تنویر افکار عمومی منتشر شود.

ساخت مسکن به نزدیک دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی رسید

خبرگزاری دانشجو با عنوان "گزارش| آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!"  ضمن اعلام دو مطلب " ظرف چند سال اخیر هیچ آمار دقیقی در رابطه با میزان پیشرفت نهضت ملی مسکن ارائه نشده است" و "توانسته است به ریز اطلاعات مرتبط با ساخت مسکن تا پایان دی ماه سال گذشته دسترسی پیدا کند" به اطلاع مخاطبان گرامی می رساند روزانه اخبار متعددی اعم از متن و گزارش تصویری و حتی فیلم با موضوع نهضت ملی مسکن در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir منتشر می شود که در تمامی رسانه های رسمی و غیررسمی نیز این محتواها  قابل دریافت است.

فارغ از هزاران محتوای منتشر شده، صرفا برای اثبات عدم رجوع خبرنگار به منبع مستند وزارت راه و شهرسازی در گزارش دهی اقدامات به اطلاع می رسد که آخرین وضعیت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ارائه تفصیلی در سفر هیأت دولت به استان سمنان در جمع خبرنگاران،  در روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -۱۸:۵۶ در گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری با دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی news.mrud.ir/news/۱۶۳۸۹۲)) توسط این وزارتخانه به اطلاع عموم رسیده است.

به عبارتی خبرنگار محترم خبرگزاری دانشجو نه تنها برای دریافت آمار تماسی با مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی نداشته است؛ به پایگاه خبری وزارتخانه نیز مراجعه نکرده و فارغ از همه این موارد، به سرویس راه و شهرسازی خود خبرگزاری دانشجو هم مراجعه نداشته تا  خبر منتشر شده این خبرگزاری با کد خبر: ۱۱۴۱۳۹۸ و تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  (https://snn.ir/fa/news/۱۱۴۱۳۹۸) را که گزارشی از آخرین وضعیت طرح های نهضت ملی مسکن است را ببیند!

با توجه به کم توجهی خبرنگار حتی به مستندات منتشر شده در همان خبرگزاری دانشجو، برای اطلاع مجدد هم وطنان گرامی، آخرین اطلاعات اعلام شده وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در زیر تقدیم می شود.

در دولت سیزدهم تا کنون ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است. از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد مسکونی با واگذاری زمین رایگان در شهرها، طرح جوانی جمعیت و مشمولیت طرح های حایتی به متقاضیان صورت گرفته است.

همچنین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد مسکونی به صورت واگذاری زمین اجاره ۹۹ ساله و ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی به صورت انبوه سازی در حال اجرا است. ساخت ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی توسط نیروهای مسلح آغاز و ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده آغاز شده است.

بنابر این گزارش ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد مسکونی شهری به صورت خودمالکی، ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی روستایی در حال ساخت است.

همچنین از ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲