Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان کشت در اراضی گلخانه‌ای استان از ۶۰ هکتار کنونی به حدود ۴۰۰ هکتار افزایش داده می‌شود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رسول جلیلی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: امسال به دلیل بارش‌های خوب امید می‌رود میزان  خرید تضمینی گندم به بیش از 600 هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی و کمک به استمرار بهبود وضعیت دریاچه ارومیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در صدد است تا میزان کشت گلخانه‌ای را از 60 هکتار کنونی به 400 هکتار افزایش دهد.

جلیلی افزود: با همکاری جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، سامانه‌ای  برای بازاریابی محصولات کشاورزی راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: قرار است در قالب طرحی محصولات کشاورزی برای ساماندهی تولید، افزایش صادرات و بهینه‌سازی مصرف، طی قراردادی با تعیین نوع کشت با کشاورز  کشت شود.

جلیلی اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات موجود سیب همچنان در استان به میزان 21 تن در هکتار تولید می‌شود و در این محصول آذربایجان غربی حرف اول را در کشور می‌زند با این حال هزینه بالای تولید سبب افزایش قیمت محصول و در نتیجه عدم دستیابی به بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم است اجازه صادرات سیب با قیمت آزاد داده شود تا مشکل این محصول به‌صورت اساسی حل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: افزایش هزینه‌های تولید، کود و سموم و از سوی دیگر عملکرد این سازمان موجب شده تا صادرات محصولات باغی در سال 97 نسبت به 96 کاهش پیدا کند و این عامل مشکلات در حوزه سیب درختی است.

وی افزود: قبل از عید در پی یک تصمیم لحظه‌ای صادرات سیب متوقف شد و مشکلات زیادی ایجاد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در قالب سلسله برنامه‌هایی شیوه‌های به زراعی برای مدیریت مصرف آب به کشاورز آموزش داده می‌شود که این کار 60 درصد مصرف آب و هزینه‌های تولید را کاهش و راندمان تولید را افزایش می‌دهد.

جلیلی افزود: هم اینک کاشت پسته در حاشیه دریاچه ارومیه در حال افزایش است، کاشت زعفران نیز در سطح 22 هکتار انجام شده است.

چرا کشت‌های گلخانه‌ای در استان یزد افزایش یافت؟2800 فرصت شغلی پایدار در شهرک‌های گلخانه‌ای شمال اردبیل ایجاد می‌شود336 هکتار از اراضی گلخانه‌ای آذربایجان غربی بدون متقاضی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های سازمان حمایت جدی از تولیدات در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی است خواستار کاهش هزینه تولید، حمل  و  تقویت حوزه بسته‌بندی و سورت محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان برای افزایش صادرات شد.

جلیلی گفت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در تلاش است به رغم همه مشکلات و کمبود اعتبارات روی پیشران‌ها و موانع توسعه متمرکز شود بنابراین در حال حاضر بدنه کارشناسی و اداری سازمان به صورت جدی در صدد تقویت پایه‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و افزایش راندمان بخش کشاورزی حرکت می‌کند.

به گفته وی مشکل صادرات پیمان‌سپاری ارزی است که باید در حساب خاصی قرار دهند و دولت با قیمت خاصی تحویل صادرکنندگان بدهد که صادرکنندگان راضی به انجام این کار نمی‌شوند بنابراین درخواست سازمان جهاد کشاورزی این است که اجازه دهند تا صادرکنندگان به قیمت آزاد محصولات خود را به فروش برسانند.

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان زیر پوشش شبکه آبیاری قرار گرفته که تا پایان امسال باید به پایان برسد.

خسرو شهبازی افزود: از محل منابع صندوق توسعه ملی ۱۵ هزارمیلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است که مراحل اجرایی آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

شهبازی اظهارکرد: ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه و مابقی هم خارج ازحوضه و رودخانه ارس قرار دارد که زیر پوشش شبکه آبیاری قرارخواهد گرفت.

وی گفت: طبق طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳ است، باید در مجموع ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور زیر پوشش شبکه آبیاری قرارگیردکه این طرح درآذربایجان‌غربی در ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اجرا می‌شود.

شهبازی، با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه است، افزود: جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار از اهداف این طرح به شمار می رود.

وی گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشورتجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری به عنوان راهکاری مؤثر و کارآمد برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره وری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد