Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز،آرمیدا آلیس‌جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و و رئیس اسکاپ ، در آئین افتتاحیه اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در سالن اجلاس سران در تهران با اشاره به اهمیت تکنولوژی برای نیل به اهداف توسعه پایدار، افزود: انقلاب چهارم صنعتی در حال رخ دادن است و فناوری‌های هوش مصنوعی، ربات‌ها و اینترنت اشیا سه رکن اصلی اقتصاد جدید را تشکیل می‌دهند؛ چرا که این فناوری‌ها پتانسیلی هستند که به توسعه پایدار شتاب می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نظر فناوری محدودیت‌هایی را می‌بینیم که باید از طریق مثلث همکاری‌های شمال-شمال و جنوب-جنوب مرتفع شود و در این راه باید توجه ویژه‌ای به تلاش‌های صورت گرفته داشته باشیم.

جابانا با بیان اینکه تاکید مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه بر همه‌گیری فناوری است، ادامه داد: در این راه باید مطمئن شویم که فقیرترین افراد هم از فناوری بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه‌ای در اجلاس کشورهای اسکاپ، گفت: بر اساس این قطعنامه کشورهای اسکاپ باید از فناوری برای توسعه پایدار در منطقه آسیا و اقیانوسیه استفاده کنند و ما از کشورهای عضو تقاضا داریم که بر اساس این قطعنامه اقدام به برگزاری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه کنند.

رئیس مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه افزود: پس از تصویب این قطعنامه در سال ٢٠١٨ ایران به عنوان برگزارکننده اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه انتخاب شدو و امروز شاهد برگزاری این مجمع با حضور سایر اعضای اسکاپ در تهران هستیم.

وی گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که کشورهای عضو در انقلاب چهارم صنعتی کمیته‌هایی را ایجاد کرده‌اند تا بر اساس آن تعاملات بین بخش‌های خصوصی و ذینفعان فناوری ایجاد شود؛ ما پلتفرم‌های جدیدی برای فناوری ایجاد کردیم و از کشورهای عضو درخواست شد که در برنامه‌های خود از فناوری بهره ببرند و نشان دهند که فناوری چه اثراتی در محیط زیست و جوامع دارد.

این مقام سازمان ملل افزود: کار ما ایجاد فرصت‌های برابر برای افراد عادی و فقیر در بهره‌مندی از فناوری است و در این مجمع نیز به این موضوع تاکید می‌کنیم؛ فناوری می‌تواند تأثیر مثبتی در محیط‌زیست جامعه و اقتصاد داشته باشد.

وی یادآور شد: ایجاد فرصت برابر برای استفاده همه افراد از فناوری پیشنهادی است که به نقش کشورهای عضو در این راستا می‌دهد؛ فرصتی است که ما دانش خود را منتقل کنیم؛ در توسعه پایدار، مجمع نوآوری نقش حیاتی را برای کشورهای عضو ایجاد می‌کند تا آینده خود را تأمین کنند.

اولین مجمع نوآوری آسیا واقیانوسیه از امروز، ۲۱ خردادماه به مدت دو روز به میزبانی تهران و با حضور نمایندگان فناوری و نوآوری ۵۰ کشور از جمله هند، چین، کره جنوبی، سنگاپور، روسیه، مالزی، اندونزی و نیز نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی و نیز ۲۰ نماینده از آژانس‌های بین المللی تخصصی از قبیل ( یونیدو - (UNIDO یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی ( اکو- Economic Cooperation Organization ) ، سازمان همکاری شانگهای، گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه ( D۸)، مقر دائمی مرکز منطقه‌ای مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) برگزار می‌شود.

این مجمع نوآوری به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل (اسکاپ) تشکیل شده است.

در این رویداد فناورانه که به پیشنهاد ایران با عنوان «نقش استارتاپ‌های فناوری و نوآوری در توسعه پایدار» تدارک یافته است، نشست‌های تخصصی با موضوع «خط شیء دولت‌ها در ارتقای استارتاپ‌ها»، «زنان، نوآوری و فناوری»، «پارک‌ها و مراکز رشد فناوری»، «سرمایه‌گذاری در فناوری و نوآوری»، «نوآوری‌های برخاسته از بستر جامعه» و «تأثیر همکاری‌های جنوب - جنوب در ارتقای سطح علم، فناوری و نوآوری» در نظر گرفته شده که با حضور چهره‌های بین‌المللی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس) که اکنون در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپاست، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

169 / 156 علم و فناوری انقلاب چهارم صنعتی استارتاپ اسکاپ اقتصاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علم و فناوری انقلاب چهارم صنعتی استارتاپ اسکاپ اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی دولت‌یار شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD با بیان اینکه چنین اجلاس بین‌المللی اصولاً در پایتخت کشورها برگزار می‌شود، اظهار داشت: با هدف شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت‌های استان اصفهان، با همکاری اتاق ایران و وزارت خارجه و سایر نهادهای ذی نفع توافق شد که این اجلاس در اصفهان برگزار شود.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت‌های ناشناخته و زیرساخت‌های خوبی دارد اما از آنها کمتر استفاده شده است، خاطرنشان کرد: اصفهان قصه‌های ناگفته برای دنیا زیاد دارد اصفهان به لحاظ پیشینه یک شهر تاریخی بوده است و در این شهر باید تلاش کنیم ظرفیت‌های جهانی را از قوه به فعل درآوریم.

مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با بیان اینکه این شهر در زمینه هنر، علم و صنعت و سایر حوزه‌ها در جهان حرفی برای گفتن دارد، ابراز داشت: لازم است ظرفیت‌های مدیریتی را تقویت کرده تا از نعمت‌های خدادادی این دیار استفاده کنیم و رسانه‌های ما باید بهتر و بیش‌تر از گذشته بتوانند برای معرفی ظرفیت‌های اصفهان تلاش کنند.

دولت‌یار با بیان اینکه خدماتی که وزارت خارجه به فعالان اقتصادی می‌دهد، روز افزون است، گفت: سفارتخانه‌های ما تلاش‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه انجام دادند.

وی اضافه کرد: دفتر وزارت امور خارجه در اصفهان نیز وظیفه خود می‌داند که به فعالان رسانه، هنر و علوم خدمات ارائه کند و تسهیل‌گر معرفی اصفهان در سطح جهانی باشد.

مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان تصریح کرد: بزرگترین دستاورد برگزاری اجلاس دو روزه مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان مقابله با فضای رسانه‌ای خواهد بود که علیه ایران و اصفهان شکل گرفته است؛ برگزاری مرتب و آبرومندانه این اجلاس می‌تواند فضای رسانه‌ای ملتهب را خنثی کند و به صاحبان حرفه تجاری و اقتصادی در عمل نشان دهد که اصفهان یک شهر توسعه یافته و با ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی است.

دولت یار خاطرنشان کرد: این اجلاس دو روزه می‌تواند فرصتی برای جذب سرمایه گذاری و آشنایی با همتایان در حوزه اقتصادی و شناسایی رو در رو زمینه ساز شبکه سازی برای سرمایه گذاری اتاق اصفهان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) با حضور نمایندگان حدود ۳۰ کشور عضو ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت به مدت دو روز در شهر تاریخی اصفهان برگزار خواهد شد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و هم اینک ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6087089

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند