Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۴۰ درصد باغ‌های مادری کشور در خراسان رضوی قرار دارد که تولید نهال در این باغ ها به شکل مدرن و فنی انجام می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین ، سید هاشم نقیبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پنج باغ مادری در کشور وجود دارد که ۲ باغ از این تعداد در استان خراسان رضوی واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه یک باغ مادری دیگر نیز در این استان در مراحل آماده سازی قرار دارد تصریح کرد : در باغ‌های مادری تولید نهال به شکل مدرن و  فنی انجام می‌شود و تولیدات آن به سراسر کشور ارسال می‌گردد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:   ۲ باغ مادری در این استان بیش از ۶۰ هکتار وسعت دارد و با توجه به چیدمان و استاندارد کاشت درختان  در مجموع فضای مفید این باغ‌ها حدود ۲۰ هکتار است.

نقیبی با بیان اینکه درختان موجود در باغ‌های مادری از نظر سلامت تحت نظارت و کنترل دقیق قرار دارند افزود: آلودگی و بیماری در این باغات در حد صفر است و پایه‌های این درختان که شامل میوه‌های وارداتی و داخلی است به منظور تولید نهال مرغوب جداسازی می‌شود.

وی تصریح کرد : سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال در ۹ نهالستان دارای مجوز استان خراسان رضوی تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.
منبع : باشگاه خبرنگاران انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کاشت نهال نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد