Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:02:25 GMT

بررسی چالش‌های صنایع دستی استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۳۸۶۰

بررسی چالش‌های صنایع دستی استان کرمان

چالش‌های صنایع دستی استان و راهکارهای رفع آنها در نشست کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق کرمان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و با حضور فعالان این حوزه بررسی شد.

به گزارش ایسنا، رضا بهرامی رییس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق کرمان در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های فخری الله توکلی، رییس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق در دوره هشتم، به بیان تاریخچه‌ای از نامگذاری روز صنایع دستی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این کمیسیون چهار کمیته گردشگری، فرش و صنایع دستی، آموزش و تحقیقات، بازاریابی و تبلیغات تشکیل شده که مسائل و مشکلات مختلف مربوط به فعالان این بخش در کمیته های مذکور پیگیری خواهد شد.

بهرامی تصریح کرد: در حال حاضر مکان دائمی برای فروش صنایع دستی در کرمان وجود ندارد که در این رابطه موضوع اختصاص بازار قلعه محمود به صنایع دستی و هماهنگی با راهنمایان گردشگری برای بازدید گردشگران از غرفه های صنایع دستی را پیگیری خواهیم کرد.

رییس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق کرمان در ادامه این نشست در رابطه با فرش کرمان گفت: تامین مواد اولیه و کنترل کیفیت این مواد در تولید فرش استان بسیار مهم است که پیگیری های لازم برای رفع مشکلات فعالان این حوزه انجام خواهد شد.

وی به برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تهران در شهریور سال جاری اشاره کرد و افزود: کمیته تخصصی ویژه این رویداد تشکیل و برای حضور موثر فعالان این حوزه در نمایشگاه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

در ادامه فعالان صنایع دستی به وجود برخی مشکلات در این حوزه اشاره کردند که وجود نداشتن دفتر فروش مس باهنر در کرمان برای تامین مواد اولیه صنایع دستی مربوط به این صنعت، بروکراسی اداری برای دریافت مجوزهای برپایی نمایشگاه، عدم تبلیغات لازم و کافی برای صنایع دستی استان، خریداری نکردن دستگاه های مختلف استان از تولیدات صنایع دستی هنرمندان بومی، ناشناخته ماندن برخی صنایع دستی استان مانند کاشی و تامین دشوار مواد اولیه تولید گلیم از جمله این مشکلات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنايع دستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان با تبریک پاسخ قاطع و پیروزمندانه سپاه به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سپاه پاسداران با اقدام تنبیهی هود علیه رژیم غاصب دل مردم مسلمان جهان و کشور ایران را شاد کرد.

وی افزود: امسال سه میلیون و پانصد هزار نفر وارد کردستان شدند و ۶۱۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند و این مهم نسبت به سنوات قبل افزایش داشته است.

مهرزاد اضافه کرد: کردستان پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی و غیر هتلی دارد و در صورت نیاز برای اسکان اضطراری گردشگران از آموزش و پرورش کمک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت روستاها نیز برای پذیرش گردشگران استفاده می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش اسکان و پذیرایی و گردشگری فرصتی برای کردستان است و باید در این راستا فعالیت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اذعان کرد: ایران هفتمین کشور جهان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری است اما به لحاظ جذب گردشگر هفتادمین کشور جهان هستیم.

مهرزاد با بیان اینکه سال گذشته سه اثر تاریخی جدید در کردستان ثبت ملی شد، اعلام کرد: کردستان آثار تاریخی زیادی دارد و در تلاشیم که روستای پالنگان ثبت جهانی شود و مطالعات آن هم‌اکنون در حال انجام است.

حفاظت و نگهداری اموال تاریخی منقول، توجه به صنعت گردشگری و ارائه تسهیلات به بخش گردشگری، برگزاری مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای از دیگر موارد مطرح شده توسط مهرزاد بود که در این نشست به عنوان فعالیت‌های این اداره کل اعلام شد.

وی با اشاره به ثبت ملی پنج رویداد فرهنگی در کردستان اعلام کرد: مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای، مراسم نوروز پالنگان، مراسم نوروز سنندج و جشنواره توت فرنگی سال قبل ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: کردستان دومین استان کشور به لحاظ برگزاری رویدادهای فرهنگی در سال گذشته شناخته شد و آخرین جمعه فروردین ماه شاهد برگزاری رویداد فرهنگی هزار دف در پالنگان خواهیم بود.

منصور به بخش صنایع دستی پرداخت و یادآور شد: سال قبل بیش از چهار میلیون دلار صادرات صنایع دستی در مرزهای سیرانبند و باشماق داشتیم اما نبود شهرک صنایع دستی از مشکلات این حوزه است.

وی اذعان کرد: ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتکاران پرداخت شد و در حوزه صنایع تسهیلات اشتغال‌زایی بیش از سایر حوزه‌ها و ادارات بود.

کد خبر 6080166

دیگر خبرها

  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • دیدار فرمانده قرار گاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با جمعی از معلولان کرمان