Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:52:56 GMT

«روان‌شناسی سیاسی» نقد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۳۸۶۱

«روان‌شناسی سیاسی» نقد می‌شود

کتاب «روان‌شناسی سیاسی» نوشته جان تی.جاست و جیم سیدانیوس با ترجمه محمدرضا جلالی و محمد سعدی نقد می‌شود.

به گزارش ایسنا، نقد و بررسی این کتاب با سخنرانی حسن عشایری(روان‌شناس، عصب‌شناس و نوروپسیکولوژیست)، حسین اسکندری(روان‌شناس و استاد دانشگاه علامه طباطبایی)، محمد سلگی(روان‌شناس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) و توحید محرمی( استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) روز چهارشنبه (۲۲ خردادماه ۹۸) از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (واقع در پایین‌تر از میدان ولیعصر، ابتدای خیابان دمشق، شماره ۹) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کتاب «روان‌شناسی سیاسی» در ۱۰۰۴ صفحه و با قیمت ۷۵هزار تومان توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی منتشر شده است. 

در معرفی این کتاب عنوان شده است: فصل‌های این کتاب که به‌وسیله متفکران برجسته در حوزه‌های سیاست و روان‌شناسی اجتماعی نوشته شده‌، دربرگیرنده تاریخ روان‌شناسی سیاسی، شخصیت رهبران سیاسی و پیروان، رسانه‌های جمعی و ادراک نامزدها، ایدئولوژی و افکار عمومی، چالش‌های تصمیم‌گیری، پیش‌داوری، تنوع و تعارض اجتماعی، و خشونت و تغییر سیاسی است.

در این کتاب، نظریه‌های روان‌شناختی و جامعه‌شناختی به‌نحوی موجز مورد اشاره قرار گرفته و از میان گرایش‌های روان‌شناختی، مبحث «شخصیت» توجه بیشتری را به خود معطوف ساخته است. در جای‌جای این کتاب شخصیت‌های سیاسی همراه با مباحثی نظیر نگرش‌ها و ایدئولوژی‌های سیاسی، رفتار انتخاباتی، خشونت و سلطه اجتماعی و سیاسی و فرایندها و تعارض‌های میان‌فردی و میان‌گروهی سیاسی، انگیزش و یادگیری و احساس و ادراک سیاسی مورد بحث نقادانه قرار گرفته‌اند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روان شناسی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس به همت نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی و حوزه هنری استان برنامه خوانش و نقد و بررسی کتاب «اوستا علی» صبح سه شنبه برگزار شد.

فاطمه یعقوبی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی، در این جلسه اظهار کرد: «اوستا علی» کتاب خاطرات آزاده سرافراز محمد علی پردل است که سال ۱۳۹۹ توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: این کتاب حاوی خاطرات دوران کودکی و نوجوانی؛ دوران فعالیت‌های انقلابی، دوران دفاع مقدس، اسارت و بعد از اسارت آقای پردل است که به قلم توانای آقای مجید زنگویی به رشته تحریر درآمده است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت" اگر بخواهیم به این کتاب به چشم تاریخ شفاهی نگاه کنیم اتفاقات و حوادث تاریخی بسیار خوبی در دل این کتاب روایت شده است که می‌تواند مورد استفاده افراد علاقمند به مباحث پژوهشی تاریخ معاصر قرار گیرد.

یعقوبی گفت: یکی از رسالت‌های تاریخ شفاهی بومی سازی کتاب است تا وقتی کسی کتاب را مطالعه می‌کند بفهمد این روایت‌ها و اتفاقات در چه منطقه‌ای رخ داده است که در کتاب «اوستا علی» در فصل اول کتاب از دل ادبیات عامیانه و واژه‌های فولکلور به خوبی می‌توانیم دریابیم که راوی متعلق به جنوب خراسان است.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از حضار بخش‌هایی از کتاب را قرائت کردند.

کد خبر 6086420

دیگر خبرها

  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • خلع‌ سلاح روان‌شناس‌نمای مسلح!
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان