Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@20:12:31 GMT

موزه فرش دستباف تبریز راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۲۸۰

موزه فرش دستباف تبریز راه‌اندازی شود

جهانگیری، ایجاد موزه فرش دستباف و راه‌اندازی حراجی‌های بین‌المللی فرش را در راستای توسعه هنرصنعت فرش تبریز خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی جهانگیری» امروز در جمع فعالان هنر صنعت فرش دستباف تبریز اظهار داشت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران - تبریز از ۹ تا ۱۳ مرداد امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های کم‌نظیر تبریز به‌عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف عنوان کرد ویادآور شد: این نمایشگاه متمایز از سایر نمایشگاه‌های داخلی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر همکاری مطلوب اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف برای برگزاری باشکوه و مناسب این نمایشگاه، افزود: در کنار این نمایشگاه، برنامه‌های متعددی همچون کارگاه‌های علمی، بازاریابی و حراجی در نظر گرفته شده و بزرگترین فرش ریزبافت به متراژ 600 مترمربع نیز در حاشیه آن رونمایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: یکی از اهداف اصلی نمایشگاه فرش تبریز، معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تبریز در زمینه تولید و عرضه فرش است که در این راستا باید نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها نیز وارد عمل شوند.

جهانگیری، ایجاد موزه فرش دستباف و راه‌اندازی حراجی‌های بین‌المللی فرش را در راستای توسعه هنرصنعت فرش تبریز خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به جایگاه فرش تبریز در جهان، ایجاد چنین مراکزی ضروری است.

وی با بیان این‌که تبریز ظرفیت برگزاری حراجی‌های بین‎المللی فرش را دارد، افزود: تبریز می‎تواند پیشگام حراج مدرن بین‎المللی فرش شود و به این منظور به کمک شهرداری نیز نیاز دارد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر نماز عید فطر عید فطر صنایع دستی استان همدان دهه کرامت شبستان بیرجند بیرجند تولید فرش دستبافت تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان

فرماندار تاکستان از ایجاد و راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تاکستان، با حضور حسینی فرماندار شهرستان تاکستان و نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و صاحبان صنایع جلسه هماهنگی جهت برگزاری رویداد و نمایشگاه بزرگ صدرا بعدازظهر امروز -پنج‌شنبه سی‌ام فروردین- در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

سید جمال‌الدین حسینی، فرماندار شهرستان تاکستان در این جلسه اظهار کرد: اتفاق بسیار ارزشمندی که در هفته‌های آتی و پیش رو در سطح شهرستان تاکستان رخ خواهد افتاد برگزاری نمایشگاه عظیم صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان است که مدیریت شهرستان در نظر دارد با قوت تمام با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی این مهم رابه سرانجام برساند.

وی اضافه کرد: نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت، مشغله ذهنی مجموعه مدیریتی شهرستان بوده است که خوشبختانه اقدام به جای دانشگاه آزاد در ایجاد این رویداد خلاقانه تا حدودی این ذهنیت‌ها را برطرف کرده است و از همه مهمتر با توجه به زیرساخت‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان وجود دارد می‌توان به راحتی در راستای معرفی شهرستان و صنایع آن قدم برداشت

فرماندار تاکستان با بیان اینکه انتظار هست تمامی صاحبان صنایع مستقر در شهرستان تاکستان همه جانبه در نمایشگاه مذکور حضور مؤثر و مستمری داشته باشند تصریح کرد: به نحو مطلوب با همفکری و مشورت و بررسی مشکلات موجود نسبت به رفع دغدغه‌های موجود در رفع موانع صنعت و دانشگاه همه اقدام خواهیم نمود.

حسینی در همین راستا اضافه کرد: برای ارتباط‌گیری صنعت و دانشگاه و آشنا شدن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و عموم مردم با دستاوردهای صنعتی و تولیدی و علمی، این نمایشگاه می‌تواند نقطه ثقل این نکته باشد که برای اولین بار در سطح شهرستان اتفاق می‌افتد و حضور صنعت و دانشگاه در کنار هم می‌تواند مدیریت شهرستان را در رفع دغدغه‌های اساسی شهر ستان کمک قابل توجهی نماید.

وی با تأکید بر برخورداری صنایع از دانش روز و استفاده از اساتید مجرب دانشگاه اظهار داشت: فرمانداری تاکستان تمام قد در کنار صنایع و دانشگاه آزاد جهت رفع موانع و مشکلات خواهد ایستاد و نمایشگاه صدرا بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای عظیم شهرستان تاکستان است.

فرماندار تاکستان ادامه داد: ما چه بخواهیم چه نخواهیم ارتباط صنعت و دانشگاه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و صاحبان صنایع در این زمینه باید پیش قدم باشند و دانشگاه از توان علمی خود در این راستا به صنایع کمک کند. امیدواریم نمایشگاه صدرا (صنعت، دانشگاه و راه اشتغال) بتواند دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف و نیازهای آنان را برطرف کند.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برنامه‌های دولت مبنی بر ایجاد دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری گفت: امروزه به دلیل حجم بالای کاربران اینترنت شبکه فیبر نوری یکی از نیازهای کشور است. با راه‌اندازی شبکه فیبر نوری می‌توانیم علاوه بر اینکه از بار ترافیکی شبکه همراه بکاهیم بلکه شاهد بهبود کیفیت اینترنت همراه هم خواهیم بود.

وی از ایجاد و راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری در تاکستان خبر داد و افزود: برای اینکه مردم بتوانند از ظرفیت فیبر نوری در تاکستان استفاده نمایند با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۳۵ کیلومتر در شهر تاکستان صورت خواهد گرفت لذا باید از هر ظرفیتی برای تسریع در اجرای این طرح استفاده شود.

کد خبر 745799

دیگر خبرها

  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • تکذیب حذف ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد