Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: طی روزهای آینده تصمیم گیری نهایی درباره پروژه کمربندجنوبی مشهد صورت خواهد گرفت.

وحید قربانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: کمربند جنوبی در شبکه راه های استان خراسان رضوی و در شبکه معابر شهرمشهد تعریف شده است و کارکرد حمل و نقلی وارتباطی بین بزرگراه حرم تا حرم و بزرگراه چناران را داشته و در مورد مواردی نظیر کاهش ترافیک شهری و کاهش آلاینده های شهری تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: اما اجرای این پروژه که توسط شهرداری مشهد در حال انجام بود، بنابر درخواست سمن های محیط زیستی و با دستور دادستانی در سال ۹۶ متوقف شد  و در زمینه ادامه اجرای آن علی رغم برخی هماهنگی ها و رایزنی ها برای برطرف شدن مشکلات ، اما تاکنون به نتیجه ای مبنی بر آغاز مجدد اجرای پروژه نرسیده است. قربانی با بیان اینکه نمی توان این پروژه بزرگ را به یکباره از شبکه معابر شهری مشهد حذف کرد، بیان داشت: اجرای پروژه کمربند جنوبی مشهد منتفی نشده است، زیرا  از ۲۰سال پیش برنامه و نقشه ان در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و مستندات گوناگونی نیز در این زمینه وجود دارد  از این رو بنا است ایرادات محیط زیستی  آن برطرف و اجرای آن ادامه پیدا کند. وی با بیان اینکه نگاه استاندار خراسان رضوی بر ادامه اجرای پروژه است ، تصریح کرد: در باره اجرای پروژه و مشکلات پیش روی آن و نظراتی که فعالان محیط زیستی دارند، گزارش جامع و کاملی هفته گذشته به استاندار خراسان رضوی داده شد و نگاه وی نیز بر آن است که این پروژه ادامه پیدا کرده و اجرا شود و تصمیم گیری نهایی در باره این پروژه طی روزهای اینده صورت خواهد گرفت، زیرا بودجه هنگفتی برای اجرای آن تاکنون صرف شده است . سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد مکلف شده است در اجرای این پروژه ، مشکلات محیط زیستی را برطرف کند تا دغدغه های دوستداران و طرفداران طبیعت و محیط زیست  در اجرای این پروژه نیز به حداقل ممکن برسد، افزود: اجرا نشدن پروژه کمربند جنوبی باعث اختلال در ترافیک کلانشهر مشهد خواهد شد  و باید با رفع ایرادات محیط زیستی اجرای ان ادامه پیدا کند، زیرا جزو طرح های مصوب شهری در موضوع کاهش ترافیک است و حتی اگر بنا به دلایلی با اجرای آن همچنان مخالفت صورت بگیرد باید یک گزینه جایگزین ان تعریف شود. زیرا بار  ترافیکی که در کمربندجنوبی مشهد تعریف شده است  در واقع انتقال دادن بار ترافیکی از یک ضلع شهر به ضلع دیگر شهر است و اگر این کمربند وجود نداشته باشد ترافیک باید از داخل شهر عبور کند که این موضوع به محیط زیست نیز لطمه وارد خواهد کرد و ملاحظات ترافیکی هم دارد .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی کمربند جنوبی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک