Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@06:35:58 GMT

نگاه عدالت‌محور خیران موجب کمک به جامعه می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۳۵۷

نگاه عدالت‌محور خیران موجب کمک به جامعه می‌شود‌

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، 21 خردادماه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، اظهار کرد: انسان‌هایی که بر مدار خیر حرکت می‌کنند دارای ارزش والایی هستند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به وجود محرومیت زیاد در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: این استان به شدت نیازمند کمک بوده و علاوه بر مدرسه‌سازی در دیگر عرصه‌ها همچون حوزه‌های علمیه نیازمند کمک خیرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: لازم است در محرومیت‌زدایی از روستاها، حل مشکل جهیزیه، مشکلات معیشتی، اشتغال، پل‌ها و راه‌ها توجه کافی صورت گیرد، زیرا نگاه عدالت محور خیران در تمامی عرصه‌ها، موجب کمک به جامعه می‌شود.
در ادامه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هزینه لازم برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارسی که نیازمند ساخت و استانداردسازی سیستم گرمایشی هستند هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.
براتی افزود: علی‌رغم افزایش قیمت و مشکلات اقتصادی، خیرین همراهی و تعامل مطلوبی با آموزش و پرورش داشته‌اند.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در طی سال‌های اخیر مخصوصا دو دهه گذشته خیران کمک‌های بسیاری کردند، زیرا اگر کمک خیرانی که به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش در ساخت و تجهیز مدارس هستند، نبود آموزش و پرورش با مشکلات بسیاری مواجه بود.
فرحناز قائدامینی با بیان اینکه اگر توجه کنیم هیچ کار خیرین به اندازه مدرسه‌سازی پایدار و جاودانه نیست، بیان کرد: اگر نگاهی به سازندگی کشور صورت گیرد و به فکر توسعه همه جانبه کشور باشیم، قطعا تمام آرزوهای دانش‌آموزان که رسیدن به بهترین جایگاه است، محقق خواهد شد.
وی افزود: به لحاظ تاثیرپذیری توسعه باید از مدرسه که دارای جایگاه ویژه‌ای است آغاز شود تا حیات و توسعه پایدار رخ دهد و از طرفی آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.
قائدامینی با اشاره به وجود یک هزار و 900 فضای آموزشی در استان، اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و 600 مدرسه در استان وجود دارد که 120 مدرسه تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است، همچنین یک هزار مدرسه نیازمند مجهز شدن به سیستم گرمایشی و سرمایشی است تا امنیت در این مدارس تأمین شود.
وی خاطرنشان کرد: برای 600 مدرسه در استان که نیازمند ترمیم و مقاوم‌سازی بوده، باید اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری خیرین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: با حضور معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، فرماندار خواف و مسوولان ادارات و نهاد‌ها مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان بهره برداری شد.

روح الله غلامپور سدهی افزود: این مدرسه با ۳۶۳ متر مربع زیربنا با اعتبار۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد

وی گفت: در راستای طرح سه شنبه‌های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.

مدیر آموزش و پرورش خواف افزود: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف امضا شد.

دیگر خبرها

  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • محور‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • لغزندگی برخی محور‌های چهارمحال و بختیاری