Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:57:33 GMT

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۴۲۲

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی در حکمی، محمد صدیق دامغانی زاده را به عنوان مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است: «به استناد بند ۱ ماده (۷) اساسنامه پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و نظر به شایستگی و تجارب ارزشمندتان در امور مدیریتی و در راستای تحقق بیانیه صادره مقام رهبری در خصوص گام دوم انقلاب و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، جنابعالی را به عنوان «مشاور اینجانب و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات» منصوب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضروری است با اتخاذ رویکردی استراتژیک در جهت تحقق برنامه‌های دولت دوازدهم تقدیمی به مجلس شورای اسلامی و قانون برنامه ششم توسعه کشور و با رعایت اسناد بالادستی به ویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، علاوه بر پیشبرد امور جاری و اجرای وظایف مصرح در اساسنامه آن پارک، اهم انتظارات به شرح ذیل را برآورده کنید:

۱- توسعه اقتصاد بخش فناوری اطلاعات در راستای تحقق ماموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات در افزایش سهم ارزش افزوده این بخش از تولید ناخالص داخلی، تعامل و همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و منطقه ویژه اقتصادی پیام و ساماندهی شبکه اقتصاد دیجیتال میان پارک‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌های فعال بخش برای تقویت هم‌افزایی و بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌های موجود بخش در حمایت از توسعه کسب و کارهای بخش و ایجاد جریان ملی توسعه تولید بومی.

۲- تدوین و پیاده سازی زیست بوم توسعه کسب و کارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، تقویت نقش پارک در تکمیل زنجیره پژوهش تا تجاری سازی و ایجاد خوشه‌های نوآوری مرکب از شرکت‌های بزرگ ملی و بین المللی بخش و شرکت‌های نوپا از طریق تدوین برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای منسجم و جامع و توسعه زنجیره تأمین بخش و جایگزین کردن محصولات ملی با نیازهای وارداتی به منظور تقویت و توسعه کارآفرینی، فراهم سازی بسترهای لازم برای استقرار شرکت‌ها و توسعه بازارهای ملی و بین المللی برای شرکت‌های مستقر در پارک.

۳- رعایت اصول حفظ حریم خصوصی بر پایه رعایت «منشور حقوق شهروندی» و ارتقای سلامت نظام اداری به منظور افزایش شفافیت مالی و حفظ اموال دولتی وفق قوانین.

۴- اعمال شایسته سالاری به عنوان تنها معیار انتخاب و انتصاب مدیران و همکاران زیرمجموعه و به‌کارگیری هرچه بیشتر جوانان، زنان و کارکنانی از اقوام و مذاهب در سطوح مدیریتی و کارشناسی.

امید است با اتکال به قادر متعال و رعایت اخلاق و تقوای الهی با جدیت و تلاش وافر، خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم سرافراز ایران سرلوحه خود قرار داده و در جهت تحقق اهداف دولت تدبیر و امید موفق باشید.»

کد خبر 4638229 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب محمد جواد آذری جهرمی حکم انتصاب پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم

‌معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه پارک علم وفناوری استان سمنان جز مفاخر علمی پارک‌های کشور است، از حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی خبر داد. - اخبار استانها -

علی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود با اشاره به بازدید خود از مرکز تخصصی حوزه هوش مصنوعی پارک علم وفناوری استان سمنان افزود: این مرکز به عنوان محرک اصلی فناوری‌های نوظهور است و در آینده نزدیک بر روی اکثر شغل‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: مرکز تخصصی هوش مصنوعی با رویکرد تقاضا محور، انواع خدمات مانند رشد و توانمندسازی متخصصان، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه هوش مصنوعی، هدایت و راهبری افراد علاقه‌مند و متخصص برای ورود به تخصصی و کسب و کار هوش مصنوعی و همچنین هدایت و تسهیل‌گری تیم‌های نوآور جهت شناخت مسیر کسب و کار و ورود به بازار هوش مصنوعی را ارائه می‌کند.

معاون منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد علمی فناورانه پارک علم و فناوری استان سمنان ابراز داشت: این  پارک در حوزه مرز دانش تبدیل دانش به فناوری را به خوبی انجام می‌دهد.

خطیبی افزود: امروز شاهد آن هستیم جوانان مستعد و فارغ‌التحصیل کشور در حال تبدیل دانش به فناوری هستند و امیدواریم بتوانیم با حمایت‌هایی که وزارت علوم از مجموع پارک‌های علم وفناوری در سطح کشور دارد، شاهد موفقیت‌های بیشتر این مجموعه باشیم.

معاون منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری پس از بازدید از پارک علم وفناوری استان سمنان، مرکز تخصصی هوش مصنوعی این پارک را افتتاح کرد.

.

انتهای پیام/363/.

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند