Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوآوی گزارش «کاهش سفارش محصولاتش» را رد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هوآوی اعلام کرد: «تولیدات جهانی ما در وضعیت عادی به سر می‌برد و هدف فروش گوشی‌های هوشمند ما هیچ تغییری نکرده است.». پاسخی که در پی گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه شرکت هوآوی سفارش‌های خود را به تأمین‌کننده‌های اصلی قطعات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی بعد از تحریم‌های اخیر آمریکا کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش مانند گزارش‌های مشابه توسط هوآوی رد شده است.

هیچ تغییری اتفاق نیفتاده

هوآوی هفته گذشته گزارشی را که در رسانه South China Morning Post منتشر شده بود، رد کرد. در این گزارش که به نقل از منبعی نامعلوم بود، ذکر شده بود که فاکسکان، شرکتی تایوانی و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات کامپیوتری و الکترونیکی در جهان، خط تولید چندین گوشی هوآوی را متوقف کرده است. با این حال هوآوی اعلام کرده که هیچ کاهشی در سفارش‌ها رخ نداده است و چیزی تغییر نکرده است. یکی از سخنگوهای این شرکت می‌گوید: «هوآوی این ادعاها را رد می‌کند. سطح تولید جهانی ما بدون هیچ تغییر ملموسی در هر دو جهت، عادی است.»

راهکارهایی برای زمان تحریم

محدودیت‌های هوآوی از جایی شروع شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه می دستور داد وضعیتی اضطراری علیه شرکت‌های چینی برقرار شود. تقریباً بلافاصله بعد از این دستور، وزارت بازرگانی ایالت متحده آمریکا، هوآوی و ۶۸ شرکت مربوط به آن را به لیست تحریم‌هایش اضافه کرد. به موجب اضافه شدن به این لیست، خرید آن‌ها از شرکت‌های آمریکایی بدون مجوز دولت این کشور ممنوع شده است، تلاش‌هایی که نشاندهنده سلطه گرایی این کشور برای حفظ قدرت جهانی خود می‌باشد.

با این حال چند روز بعد وزارت بازرگانی ایالت متحده آمریکا از تأخیری ۹۰ روزه برای اعمال محدودیت تجاری علیه هوآوی خبر داد. شرکت‌هایی مانند ARM (طراح تراشه بریتانیایی)، اینتل، کوآلکوم، Xilinx و Broadcom گفته‌اند همکاریشان را با هوآوی به حالت تعلیق در میاورند. گوگل هم دسترسی این شرکت برای محصولاتی که هنوز تولید نشده‌اند را برای استفاده از امکانات خود محدود کرده است. هرچند کاربران گوشی‌های هوآوی همچنان می‌توانند به اپ استور گوگل دسترسی داشته باشند، اما هواوی اعلام کرده که در حال توسعه سیستم عاملی است تا نیاز آن‌ها را به اندروید و گوگل به حداقل برساند. این سیستم عامل (Hongmeng OS ) با اپلیکیشن‌های اندروید و اپلیکیشن‌های تحت وب سازگار است در نتیجه کاربران به راحتی می‌توانند از تمامی این برنامه‌ها استفاده کنند.

از طرف دیگر، با توجه به وسعت فعالیت هوآوی، این شرکت موجودی انبار چند ماه پیش رو را مهیا کرده تا لطمه‌ای به محصولات و نیاز مشتریانش وارد نشود و به صورت قانونی دادخواستی علیه دولت آمریکا تنظیم کرده. در این دادخواست علیه قانونی که استفاده از تجهیزات هوآوی در سازمان‌های دولتی آمریکا را اقدام علیه امنیت ملی تلقی کرده، شکایت شده و آن را غیرقانونی دانسته است.

علاوه بر این، این شرکت در جهت حفظ اطلاعات و راهکارهای خود، کارکنان آمریکایی خود در بخش تحقیق و توسعه را به دفتر مرکزی واقع در شنزن منتقل کرده است. در ادامه این تمهیدات هم از کارکنان چینی خود درخواست کرده تا همه جلسات فنی با آمریکایی‌ها را فعلاً متوقف کنند.

در همین حین شرکت‌های چینی در زمینه استخراج مواد خاکی کمیاب در حال مشارکت هستند؛ موادی که در تهیه تجهیزات تکنولوژی کاربرد دارند.

در مجموع، این فعالیت‌ها نشاندهنده تلاش‌های از پیش تعریف شده برای حفظ استقلال و ارائه راهکارهای نوآورانه برای ادامه فعالیت‌های این شرکت در بازارهای جهانی است.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپل گوشی اندروید هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی ظهر پنج شنبه در بازدید از یک واحد تولیدکننده بزرگ در خاورمیانه گفت: با دقت در شعارهای نوروزی مقام معظم رهبری کاملاً می‌توان دریافت که اقتصاد، تولید ایرانی، حمایت از صنعت و افزایش کیفیت محصولات داخلی چقدر برای معظم له اهمیت دارد و در سال جاری که جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است همه باید از تولید محصولات با کیفیت حمایت کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با رشد کیفی لوازم خانگی ایرانی، این محصولات قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و باید نام و برند ایران در تمام بازارهای خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و دیگر کشورهای دنیا بدرخشد.

به گفته وی، با ظفر اخیر سازمان ملی استاندارد ایران که نظام تأیید صلاحیت ایران پس از سه دهه، عضو اتحادیه بین‌المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه شد، زمینه‌های ورود به بازارهای جهانی و تجارت دنیا در سازمان ملی استاندارد ایران فراهم شده و جهانی شدن امضای استاندارد ایران موجب صرفه‌جویی ارزی برای کشور می‌شود.

کد خبر 6088638

دیگر خبرها

  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)
  • خرید انواع کمپرسور دانفوس Danfoss  از مایاکول
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات