Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رضی روز سه شنبه در گردهمایی حامیان، خیران و واقفان آموزش عالی گیلان در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان در رشت اظهار داشت: آثار به جا مانده از خیرین در دانشگاه‌ها و اقدامات آنها در مراکز علمی، نمادی از خیر، خیرین، علم دوستی، کمک به دیگران و نوعدوستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه ها از کارهای به جامانده از خیرین به طور طبیعی درس ایثارگری را یاد می‌گیرند، افزود: خیرین در دانشگاه گیلان اقدامات ارزشمندی را انجام داده و می‌دهند که جای قدردانی دارد.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: خیرین ما باهوش‌ترین افراد جامعه هستند، از یک جهت اینکه با کار خود خیر دنیا و آخرت را به دست می آوردند و از طرفی دیگر در جاهایی که نیازست، سرمایه گذاری می‌کنند.

وی با قدردانی از قطب زاده خیر دانشگاه تصریح کرد: این خیر در دورانی که کشور نیاز به مدرسه سازی داشت، کارهای خیر ارزشمندی در این حوزه انجام داد و اکنون نیز احساس می کند که بایستی در دانشگاه‌ها خیر باشد.

رضی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد میرجعفر ابریشم چیان از خیرین دانشگاه گیلان اظهار داشت: استان گیلان خیرین بزرگی در حوزه علم و فناوری دارد که یکی از آنها میرجعفر ابریشم چیان بود.

گردهمایی حامیان، خیران و واقفان آموزش عالی گیلان امروز سه شنبه با هدف تبیین جایگاه و نقش والای خیران، واقفان و حامیان آموزش عالی، استفاده از ظرفیت خیران و واقفان در توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ ایثار و جلب مشارکت حامیان علم و فناوری برای توسعه آموزش عالی در استان برگزار شد.

انعقاد چند تفاهم نامه میان خیرین و رؤسای آموزش عالی استان گیلان، کلنگ زنی طرح خیرساز و رونمایی از تندیس میرجعفر ابریشم چیان از برنامه‌های این گردهمایی بود.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

۷۲۸۶ /‏۶۰۳۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش عالی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود