Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@22:24:39 GMT

بلوطستان حراج شد/دپو 35000 تن چوب در بروجرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۹۷۵

بلوطستان حراج شد/دپو 35000 تن چوب در بروجرد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: متأسفانه درختان لرستان را قطع کرده و به شمال کشور می‌فرستند که اگر جلوی این کار گرفته نشود با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک، شیرزاد نجفی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد بابیان اینکه در شهرستان بروجرد 78 هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد اظهار داشت: بروجرد در بحث مرتع در رتبه ششم استان لرستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سال گذشته در سه‌نقطه از بروجرد عملیات آبخیزداری با هزینه‌ای بالغ‌بر دو میلیارد تومان انجام شد و امسال نیز چهار میلیارد تومان برای این برنامه در نظر گرفته‌شده است.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بابیان اینکه سال گذشته 173 هکتار اراضی ملی در بروجرد خلع ید و 55 پرونده تخلف تشکیل شد بیان کرد: در حال حاضر در بروجرد 35 هزار تن چوب دپو شده که متأسفانه رویه‌ای ایجادشده که درختان را قطع کرده و به شمال کشور می‌فرستند که اگر جلوی این کار گرفته نشود با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

 

نجفی کشت زمین‌های آزاده راه خرم‌آباد- اراک- بروجرد را یک مشکل جدی عنوان کرد و گفت: متأسفانه افرادی در مسیر آزاده راه که از اراضی ملی است مبادرت به کشت کرده و بخش‌هایی را تصرف می‌کنند که باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

 

وی با اشاره به زمین‌های بلاتکلیف و رهاشده در بروجرد عنوان کرد: در دهه 70 حدود 250 هکتار زمین به دانشگاه آزاد واگذارشده و تنها 100 هکتار از این اراضی مدیریت می‌شود و مابقی آن سال‌هاست بلااستفاده مانده که اگر خلع ید شود می‌توان در بحث گردشگری از این اراضی استفاده کرد.

 

رحیم جافری شهردار بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: برخی از تعاونی‌ها زمین‌ها را در مسیر و حریم رودخانه‌ها برای ساخت انتخاب کرده‌اند که در کوچک‌ترین اقدامی مشکلات عدیده‌ای برای آن‌ها ایجاد خواهد شد.

 

وی افزود: 60 هکتار زمین برای ایجاد شهرک‌های مشاغل مزاحم واگذارشده اما حاضر نیستند حق‌وحقوق شهرداری را بدهند و یا واگذاری 20 هزار متر زمین برای گردشگری که امروز تالار شده از موضوعاتی است که باید بررسی و رفع مشکل صورت گیرد.

 

جافری عنوان کرد: هزار مورد رأی قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز وجود دارد که متأسفانه وقتی قرار است این رأی‌ها اجرا شوند عده‌ای می‌گویند شرایط حساس است و فعلاً دست نگه‌دارید درحالی‌که اگر حداقل چند رأی اجرا شود این‌همه ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزایش پیدا نمی‌کرد.

 

وی تصریح کرد: باغات زیادی در بروجرد به دلایلی در حال خشک شدن است که باید به این موضوع مهم توجه شود.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان

سید عماد شاهرخی،  در نشست طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، گفت: ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته‌است.

او با بیان اینکه ۳۲۶ مهندس کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان هستند، اضافه کرد: ۶۹ شبکۀ مراقبت با ۴۲۰ نیرو کار رصد و پایش بیماری‌ها را در سطح مزارع انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۲۴ درصد از اراضی کشاورزی این استان آبی و ۷۶ درصد اراضی دیم است، تأکید کرد: ۳۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سامانۀ دیمزار‌ها ثبت شده‌است.

شاهرخی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در امسال ۱۰۴ درصد، جو صددرصد، نخود ۷۳ درصد، عدس ۶۲ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد، دانه‌های روغنی ۱۰۶ درصد و گیاهان دارویی ۷۱ درصد تحقق پیدا کرده‌است.

او یادآور شد: ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان تحت‌پوشش بیمه است و حفظ ۳۰ درصدی بقایای گیاهی ۱۳۵ درصد تحقق یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: کشت عمود بر جهت و شیب ۱۰۲ درصد، کشت مستقیم بدون شخم ۷۱ درصد، تبدیل آیش به کشت ۱۱۵ درصد، رعایت تراکم بهینه ۱۳۰ درصد و مصرف ۸۰ درصد اوره به پایه صددرصد در لرستان تحقق پیدا کرده است.

او شرح داد: بذور اصلاح‌شدۀ گندم ۹۳ درصد، جو ۵۵ درصد، نخود ۵۴ درصد، عدس ۸۰ درصد، دانه‌های روغنی ۴۵ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد و گیاهان دارویی صددرصد تحقق پیدا کرده است.

شاهرخی با اشاره به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، خاطرنشان کرد: کنترل علف‌های هرز در سطح ۱۱۳ هزار هکتار گندم و ۵۴ هزار هکتار جو انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان، یادآور شد: مبارزه با آفات در سطح ۱۵ هزار هکتار در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها انجام شده است.

او با اشاره به اجرای دو پایگاه نوآوری در راستای ارتقای بهره‌وری و انتقال دانش نوین به مزارع کشاورزی لرستان، اضافه کرد: این دو پایگاه در راستای تراکم غلات و حبوبات در خرم‌آباد و کوهدشت مستقر است.

شاهرخی گفت: میزان مصرف کود‌های پتاسه ۳۰ درصد و فسفاته ۲۰ درصد در سال زراعی جدید افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد