Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@12:36:36 GMT

تعدادی پرنده شکاری در تربت حیدریه کشف و رها سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۵۲۴۶

تعدادی پرنده شکاری در تربت حیدریه کشف و رها سازی شد

نور محمدی گفت: سه بهله پرنده شکاری و ۲ قطعه کبک زنده پس از کشف و ضبط از صیادان غیرمجاز این شهرستان، در طبیعت رهاسازی شد.

«داوود نورمحمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تربت حیدریه گفت: در بازرسی از منزل فردی توسط پرسنل کلانتری شعبه ۱۳، تعداد سه بهله پرنده شکاری شامل دو بهله دلیجه و یک بهله جوجه عقاب کشف و ضبط شد و فرد خاطی پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل به مراجع قضائی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه با بیان اینکه همچنین مأموران یگان حفاظت محیط زیست تربت حیدریه، صیاد پرندگان وحشی را در حال صید در ارتفاعات کدکن دستگیر کردند و در بازرسی‌ها، لاشه پنج قطعه کبک، ۲ قطعه کبک زنده، تعدادی دام مخصوص زنده گیری و قفس کشف و ضبط شد، اظهار داشت: پرونده این فرد خاطی نیز یرای سیر مراحل قانونی و صدور رأی نهایی تحویل مراجع قضائی شهرستان شد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه پرندگان وحشی در تعدیل جمعیت خزندگان، جوندگان و سایر پرندگان نقش اساسی دارند، اظهارداشت: حذف این گونه‌های ارزشمند از طبیعت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به اکوسیستم وارد کند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: این شهرستان ۳۸۵ هزار هکتار اراضی ملی دارد که ۲۲ هزار هکتار از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق این شهرستان شامل منطقه شکار ممنوع ژرف و بزمایاست.

 

نورمحمدی اظهار داشت: منطقه ژرف با گستره ۵۸ هزار هکتار است که در محدوده شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و فریمان قرار دارد و حدود ۲۲ درصد از وسعت این منطقه، در حوزه استحفاظی تربت حیدریه قرار دارد.

 

وی گفت: گونه‌های شاخصی چون قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ، کفتار، پلنگ، گربه وحشی و پرندگانی چون کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری در مناطق شکار ممنوع ژرف و بزمای زیست می‌کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر نماز عید فطر استان همدان بیرجند مسکن عید فطر صنایع دستی مسجد شکار پرنده کشفیات تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛ سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفت: این حریق بامداد امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در ساعت ۵:۲۲ دقیقه  روی داد که با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ تیم های اطفاء حریق ایستگاه مرکزی بلافاصله به محل حادثه در خیابان ابوذر اعزام شدند.

حسین صادقی افزود: پس از حضور تیم های اطفاء حریق و بررسی صحنه، حریق به صورت کامل اطفاء شد.

 وی گفت: بررسی علت بروز حادثه به واحد کارشناسی سازمان ارجاع شد.

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست