Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جلیل زبیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت استفاده از دوربین مدار بسته برای پیشگیری از انواع سرقت تاکید کرد و گفت: بسیاری از سرقت‌ها در نقاطی اتفاق می‌افتد که فاقد انواع سیستم کنترل عبور و مرور از جمله دوربین مداربسته است.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌تواند وقوع انواع سرقت را به حداقل برساند، آموزش شهروندان برای نصب و استفاده از دوربین مدار بسته در محیط کار و منزل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: تاکنون بسیاری از سارقانی که تصاویر آنها از طریق دوربین‌های مداربسته به ثبت رسیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی بیان کرد: همین امر بر ضرورت استفاده شهروندان از دوربین‌های مداربسته در داخل و بیرون منزل و محل کار می‌افزاید.

سرهنگ زبیدی گفت: شهروندان زاویه تصویرسیستم دوربین مدار بسته را به گونه‌ای تنظیم کنند که نقاط کوری که احتمال بروز آسیب از آن نقاط بیشتر است، تحت پوشش تصویری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مجهز کردن درهای ورودی و خروجی منزل و یا محل کار به سیستم هشدار دهنده می‌تواند تا اندازه زیادی از سرقت‌های احتمالی پیشگیری کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: اگر در اطراف محل زندگی، منازل خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد، شهروندان با استفاده از دوربین مداربسته از منزل خود مراقبت بیشتری کنند.

وی ادامه داد: هرچه ضریب ایمنی محیط پیرامونی به سبب نصب دوربین‌های مداربسته افزایش یابد، به همان میزان ضریب وقوع انواع جرایم کاهش می‌یابد.

۹۵۹۴/‏۶۰۰۲/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظافتچی منزل سارق از آب درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل و به سرقت رفتن طلا و جواهر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در محدوده لواسانات، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۶ لواسانات قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه هیچ آثار تخریبی مشاهده نشد و پیرو تحقیقات انجام شده از اعضای خانواده، مشخص شد که فردی به عنوان نظافتچی در منزل شاکی رفت و آمد داشته است.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی، مأموران به محل سکونت نظافتچی مراجعه کردند و موفق شدند قسمتی از طلاهای سرقتی را در داخل منزل کشف کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انتقال متهم به کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل تحت پوشش نظافتچی اعتراف و با اقدامات فنی و پلیسی مالخر این سارق نیز شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر و اموال مسروقه از مخفیگاه مالخر کشف شد.

سرهنگ ضرونی ابراز داشت: بررسی و کشف جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت و پرونده به همراه متهمان به مقام قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ضرونی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اموال با ارزش در خانه دوری کرده و از ورود افراد ناشناس تحت عنوان نظافتچی به منزل خود خودداری کنند.

کد خبر 6080980

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • نظافتچی منزل سارق از آب درآمد
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی