Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:48:43 GMT

بازی، ابزار موثر برای آموزش کودکان که بهره نمی گیریم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۶۸۱۶

بازی، ابزار موثر برای آموزش کودکان که بهره نمی گیریم

زهره سعادتمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ساختار شخصیتی افراد از دوران کودکی شکل می‌گیرد، افزود: با کمک بازی می‌توانیم بسیاری از مسائل و آموختنی‌ها را به کودکان یاد بدهیم و به نوعی مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در آنها تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته از بازی به طور جدی به عنوان روش آموزشی استفاده می‌کنند و به این شکل بسیاری از مفاهیم را به راحتی به کودکان آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اصفهان، بازی کردن را‬ یک فعالیت لذت‏بخش برای کودکان‬ دانست که در برگیرنده افراد، اشیا و تحرک است که می‌تواند موجب سلامت جسم و پرورش حواس آنها شود.

وی خاطرنشان کرد: بازی همچنین در رشد اجتماعی کودکان بسیار مهم و مؤثر است‬ و اطلاعاتی که کودک از طریق بازی کسب می‌کند نه تنها برای زندگی فعلی او بلکه برای آینده او نیز‬ بسیار مفید‬ و‬ اثر‬ بخش است‬.

سعادتمند با تاکید بر تلفیق بازی و آموزش و تأثیر جدی آن در فراگیری کودکان اضافه کرد: کودکان از آموزش به شکل بازی بیشتر و بهتر بهره می‌برند و به دلیل علاقمندی و لذتی که در آنها ایجاد می‌شود مهارت‌های آموزشی در ذهن و حافظه آنها دوام بیشتری خواهد داشت.

وی یادآور شد: این در حالی است که در نظام تعلیم و تربیت کشور ما همچنان آموزش به شکل تئوری به کودکان ارائه می‌شود و به این لحاظ فضاهای آموزشی برای بازی مناسب دیده نشده است.

این استاد تعلیم و تربیت بیان کرد: برای این منظور باید یکی از دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت کشور، ایجاد شرایط مناسب به لحاظ فضا و تجهیزات در مدارس برای یادگیری بهتر و با کیفیت کودکان دانش آموز باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید بازی‌های مهارتی و جذاب و به نوعی تکالیف مهارت محور، جایگزین مشق و تکالیف شبانه دانش آموزان پایه‌های نخست ابتدایی شود.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان، بیش از ۹۰۰ هزار نفر دانش آموز دارد.
۶۹۹۴/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم
  • سرمربی الهلال: باختیم ولی سرمان را بالا می‌گیریم
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • چالش داده‌ها در عصر ابزارهای پوشیدنی/ هوش مصنوعی زمین بازی را تغییر می‌دهد
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان