Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز شهابی زاد روز سه شنبه در نشست با جمعی از هنرمندان شهرستان افزود: تأثیرگذارترین راه برای بیان مسائل و حتی رفع مشکلات جامعه، زبان هنر است، زیرا هنر برخاسته از روح و سرشت انسان‌هاست و بی‌توجهی به آن در واقع عدم توجه به فطرت انسانی است.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی و هنری اردکان تصریح کرد: زیبنده این شهرستان با آن غنای فرهنگی سابقه تاریخی، ادبی و شخصیت‌های فرهیخته نیست که اختلاف سلیقه‌ها منجر به رکود در انجام فعالیت‌های هنری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردکان انتظار از انجمن‌های هنری را حضور فعال تر در عرصه‌های مختلف بیان کرد و گفت: باعث تأسف است که فعالیت انجمن‌ها محدود شده و حتی برخی از آن‌ها به بی‌تحرکی رسیده‌اند.

شهابی‌زاد از «ایجاد نشاط اجتماعی و حمایت از برنامه‌های مجوز دار» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای سخنرانی خود در مراسم معارفه به‌عنوان فرماندار یاد کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که فرمانداری به عنوان یک دستگاه ستادی قرار نیست وارد اجرایِ برنامه‌های هنری شود؛ بلکه آن‌چه در وظایف و اختیارات فرماندار و مجموعه فرمانداری است، حمایت معنوی و دفاع از برنامه‌های مجوز دار برای اجراست. درعین‌حال این موضوع بدین معنی نیست که حمایت‌های لازم در صورت پیگیری مدیران انجام نشود.

وی کمک‌های مالی پراکنده و جزیره‌ای را آفت کارهای هنری دانست و گفت: ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ شهرستان در صدر امور قرار می‌گیرد و برنامه انجمن‌ها و هنرمندان را تجمیع می‌کند و فرمانداری تا حد امکان اجرای آن‌ها را تسهیل و برای انجام آن‌ها همراهی می‌کند.

شهابی زاد با تقدیر از اقدام انجمن مردم‌نهاد «چار سوق کویر» اردکان در دعوت از شخصیت‌های برجسته کشوری به شهرستان یادآور شد: انسجام در بین هنرمندان یکی از ضروریات امروز اردکان است که برگزاری شب‌های فرهنگی با دعوت و استفاده از شخصیّت‌های فرهیخته می‌تواند در این مسیر تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نشریات با وجود این‌که بیش‌ترین تعداد مجوزها متعلق به اردکان است، اما تأثیرگذاری، نظم و ترتیب انتشار و محتوای آن‌ها راضی‌کننده نیست، زیرا نشریات باید مستقل و تحلیل‌گر و مطالبه گر باشند و اداره فرهنگ و ارشاد دقت و نظارت بیش‌تری در این زمینه داشته باشد.

این مسئول سیاسی با تبریک روز جهانی «صنایع‌دستی- ۲۰ خرداد» از آن به عنوان هنری قدیمی و برخاسته از فرهنگ و آداب و عادات پیشینیان یاد کرد و گفت: گرچه متولی این حوزه اداره ارشاد نیست اما همکاری و تعامل این ۲ دستگاه می‌تواند مغفول‌ماندگی این هنر را جبران و نقش خود را در معرفی هویّت اردکانی‌ها و انتقال و صدور آن ایفا کند.

وی همچنین رسیدگی به موضوع انجمن سینمای جوان اردکان و تعیین تکلیف آن حداکثر تا یک‌ماه آینده را خواستار شد.

پیش از سخنان فرماندار اردکان، سیدحسین میرحسینی اردکانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلاصه‌ای از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان را ارائه کرد و در ادامه تعدادی از هنرمندان به بیان مسائل، مشکلات و انتظارات خود پرداختند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/‏‬ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرمندان شهرستان اردکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان‌ها که منجر به سیل و آبگرفتگی منازل و معابر در سطح شهر شده، تیم‌های عملیاتی پس از هماهنگی‌های انجام شده به این مناطق اعزام و امدادرسانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ نیروی امدادی با تجهیزات موتور پمپ آب و کف کش در سطح شهرستان یزد در حال امدادرسانی هستند بیان کرد: این تیم‌ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امدادرسانی و همچنین تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی مدیریت بحران و شهرداری هستند.

عشقی بیان کرد: در دو حادثه سیل دیروز در شهرستان‌های بهاباد و اردکان تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان بهاباد در تخلیه آب از دو منزل و یک محل دام و طیور با همکاری گروه‌های جهادی ارائه خدمات نمودند و در دو حادثه سیل در شهرستان اردکان در محور اردکان به خرانق گیر افتادگی ۴ خودرو با ۱۱ سرنشین در مسیر سیل که به مکان امن منتقل شدند و همچنین محور غزال امدادرسانی به یک خودرو کامیون گرفتار در سیل و نجات یک نفر و انتقال به مکان امن توسط نیرو‌های امدادی صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همچنین شب گذشته با اعلام به مرکز eoc استان مبنی بر آبگرفتگی در معابر سطح شهرستان مهریز با هماهنگی انجام شده دو تیم ۳ نفره به همراه تجهیزات و موتور پمپ مشغول امدادرسانی شدند. وی با بیان اینکه با شدت بارش‌ها در سطح استان و همچنین شهر یزد کلیه تیم‌های امدادی آماده باش هستند، افزود: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم‌های امدادی در سطح شهر ادامه دارد.

 عشقی در پایان تاکید کرد: این سامانه بارشی همچنان در استان ادامه دارد و هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد