Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم در مسجد مصلی شاهرود با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره آل عمران اظهار کرد: مومنین تقوا پیشه کنید، حق تقوا و پناه بردن به خدا را بعد از ایمان به خدا بجا بیاورید.کاری کنید که بعد از مرگ مسلم از دنیا بروید.
وی با اشاره به نکات این آیه افزود: ایمان با همه اهمیت و ارزشش کافی نیست؛ روایتی از امام رضا (ع) است که معرفت را چهار مرحله بیان میکنند که اسلام، ایمان، تقوا و یقین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ایمان علت سعادت است اما کافی نیست و باید تقوا پیشه کرد گفت: در مسائل اقتصادی تقوا  رعایت نمی شود؛ گرانی بیجا و انبار کردن بیجا و خرید های بیجا ،مصداق بی تقوایی در اقتصاد است.
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، روزه، قرآن و مسجد و همه اینها مقدمه آفرینش تقوا است افزود: از خطر بی تقوایی باید از خدا بخواهیم که به ما ایمانی عطا کند که به شک تبدیل نشود.
امینی با بیان آخرین آیه سوره حج عنوان کرد: جهاد هم کافی نیست،تلاش را باید مضاعف کرد، بخشی از مشکلات کشور جهادی عمل نکردن است، جهاد یعنی هر تلاش نستوه و خستگی ناپذیر؛ جنگ تحمیلی با همه کمبودها یک جهاد نستوهآنه بود.
وی تاکید کرد: جهاد خستگی‌ناپذیر عزت می آورد و گره کشور با تلاش باز می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمد برزعلی اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار تن سبزی و صیفی‌جات در گلخانه‌های گلستان تولید می‌شود همچنین بخشی از فضای گلخانه‌ای استان نیز به پرورش درختچه‌ها و گل‌های زینتی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برنامه جهاد کشاورزی تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای و واگذاری آن به علاقه‌مندان این حوزه است و درصدد هستیم فضای گلخانه‌ای استان طی سال‌های آینده به ۱۵۰ هزار هکتار توسعه یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد هزینه ساخت گلخانه در قالب تسهیلات در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تلاش ما تولید محصولات متنوع از بستر گلخانه‌های استان گلستان است.

برزعلی در ادامه به طرح جهش تولید در دیم‌زارها اشاره کرد و توضیح داد: براساس شاخص‌های اعلام شده از سوی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، استان گلستان در ارزیابی سه ماهه نخست سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در طرح جهش تولید در دیم‌زارها با تحقق ۱۰۰ درصد سطح زیر کشت گندم و جو، اجرای پروژه حفظ بقایا و تحقق سطح ۹۲ درصدی کشت دانه‌های روغنی توانست در این طرح رتبه دوم کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: سهم استان گلستان در طرح جهش تولید در دیمزارها طی سال زراعی جاری ۳۰۰ هزار هکتار است که امیدوارم شاهد تحقق کامل آن باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان طرح جهش تولید در دیمزارها را یکی از طرح‌های راهبردی افزایش عملکرد در اراضی دیم کشور دانست و افزود: این طرح با همکاری و پشتیبانی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهادکشاورزی از سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در ۶ استان از جمله گلستان شروع شده و در حال حاضر در ۲۵ استان کشور در دست اجرا است.

برزعلی، افزایش عملکرد در واحد سطح در اراضی کم‌برخوردار، استفاده از بذور گواهی‌شده استاندارد، اصلاح الگوی کشت(توسعه کشاورزی حفاظتی و آرایش کاشت)، امکان‌سنجی کشت گیاهان جدید و توصیه تناوب زراعی، توصیه و ترویج کودهای پایه، بذرمال‌ها و ریزمغذی، معرفی ادوات الگویی جدیدی ویژه مناطق دیم‌زار، بهبود وضعیت تولید و اقتصاد بهره‌برداران در مناطق دیم و توانمندسازی و ارتقای آگاهی بهره‌برداران را از جمله اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها اعلام کرد.

به گفته وی؛ محصولات تحت پوشش استان در طرح جهش تولید در دیمزارها شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی است.

دیگر خبرها

  • ویتامینی که کمبود آن سبب احساس خستگی می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سر درد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب احساس خستگی می‌شود
  • معرفی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذاالفقار شاهرود
  • همکاری وصف ناپذیر مردم به ویژه بانوان با پلیس در طرح نور
  • راه‌اندازی دبیرخانه مالکیت فکری و بورسیه دانشجویی در پارک علم و فناوری البرز
  • مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید