Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: خوشبختانه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از نیازهای سلامت مردم توسط پزشکان بومی و در خود استان کردستان تأمین می‌شود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، وحید یوسفی‌نژاد ظهر امروز در اجلاسیه بزرگداشت شهدای جامعه پزشکی استان کردستان که در سالن اجتماعات ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی حدود 4 هزار شهید اعم از پزشک، پرستار، پیراپزشک، بهیار و کمک بهیار تقدیم انقلاب شده که این برای ما مایه‌ مباهات و افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

وی بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس جوانان زیادی جان خود را تقدیم انقلاب کردند، از ابتدا در سنگر دفاع از نظام و ارزش‌های اسلامی کم و کاستی‌های زیادی داشتیم اما با تلاش‌ و آموزش‌های بیشتر به نیروهای امدادی در سال‌های بعد و همچنین با اعزام پزشکان داوطلب به مناطق جنگی از میزان آسیب‌ها و جراحات کاسته شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی دشمنان نظام حتی اخلاق را رعایت نمی‌کردند چراکه در سال 1350 حدود 150 پایگاه امدادی  و 200 اورژانس کشور مورد تهاجم نیروهای بعثی قرار گرفت.

وی با ذکر اینکه 4 هزار شهید در حوزه سلامت تقدیم انقلاب شده است، اذعان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی با بمباران حدود 5 بیمارستان به‌صورت مستقیم مورد حمله و یک بیمارستان نیز مورد حمله‌ شیمیایی قرار گرفت.

یوسفی‌نژاد به مظلومیت شهدای سلامت نسبت به سایر شهدا اشاره کرد و افزود: شهدای سلامت شهیدان صلاح به دست نبودند بلکه با نهایت ظلم و ناجوانمردی و در حین ارائه خدمت در جبهه‌های جنگ علیه باطل جان خود را فدا کردند.

کردستان| ایران در شاخص‌های سلامت سرآمد 10 کشور برتر دنیاستسردیس «شهید اکبر عرب‌زاده» در دانشگاه علوم پزشکی کردستان رونمایی شد+تصاویرسردار سلامی: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)باید سرآمد سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد

وی با اشاره به اقدامات ستودنی و مثال‌زدنی حوزه پزشکی در زمان جنگ تحمیلی، عنوان کرد: برپایی بیمارستان‌های صحرایی و انجام عمل‌های جراحی و فوق تخصصی توسط اساتید برجسته کشور در زیر توپ باران‌های دشمن ازجمله این اقدامات بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تصریح کرد: ما باید پاسدار خون شهیدان باشیم چراکه امنیت، آسایش و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مدیون تلاش‌های افرادی است که به‌راحتی از جان و مال و خانواده خود گذشته و با «ایثار و فداکاری» در راه ملت و نظام آرامش را نصیب کشور کرد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه متولیان سلامت، «پاسداری از خون شهیدان، ارائه خدمات بهینه و باکیفیت مناسب به مردم محروم و قشر ضعیف جامعه» است، گفت: زمانی در حوزه پزشکی پاسدار خون شهدا بوده‌ایم که بیمار دردمندی در کشور نیازمند اقدامات درمانی و بهداشتی نباشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان حضور یکهزار پزشک عمومی و متخصص در استان نسبت به دوران دفاع مقدس و رسیدن به این خودکفایی را مایه افتخار دانست و خاطرنشان کرد: در آن مقطع زمانی کشور با کمبود پزشک مواجه بود و اکثر پزشکان در کشورهای خارجی مشغول به کار بودند.

یوسفی‌نژاد بیان کرد: خوشبختانه حدود 70 تا 80 درصد از نیازهای سلامت مردم توسط پزشکان بومی و در خود استان کردستان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7564/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سعید مهرانپور مدیر عامل موسسه مردمی سازی سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در همایش هفته سلامت با بیان طبق آخرین  اطلاعات پویش ملی فشار خون که ۳۰ الی ۳۱ درصد مردم کشور به بیماری فشار خون مبتلاهستند گفت: با همکاری هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و با مساعدت مجمع خیران سلامت شهرستان بحث اموزش و توانمندسازی ۱۲ هزاری نفر از مردم شهر جغتای از ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز خواهدشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم در این همایش با اشاره  به توانمندسازی سواد سلامت مردم گفت: جریانی که در توانمندسازی اتفاق می‌افتد فرد و هر یک از آحاد جامعه خودش نیازش را تشخیص می‌دهد، وقتی که نیازش را تشخیص داد باید به دنبال تصمیم گیری باشد که کجا برود یاد بگیرد نحوه دوره درمان تغذیه دانسته‌هایش افزایش پیدا می‌کند هم نیازش را پیدا می‌کند و هم در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی مدیران شرکت می‌کند

سالاری افزود: سلامت افراد  برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد وزارت بهداشت به تنهایی از پس هزینه‌ها برای خدماتی که بایستی به شکل گسترده ارائه بدهد برنمی‌آید،در اینجا باید مشارکت مردم و ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باشد و اگر این نباشد این اتفاق برای خدمات سلامت به معنای کامل اتفاق نمی‌افتد.

وی  گفت: سلامت یکی از نعمت‌های بزرگ و الهی است که  خداوند  به ما ارزانی داشته و باید به عنوان یک نعمت آن را پاس بداریم وقتی ما به سلامت می‌اندیشیم که سلامت ما در معرض خطر قرار بگیرد و مبتلا به یک بیماری شویم

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود