Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@10:48:16 GMT

دلیل تفاوت عدد فشار خون در دو بازوی راست و چپ

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۷۴۱۴

دلیل تفاوت عدد فشار خون در دو بازوی راست و چپ

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ اگر عدد فشار خون در بازوی چپ فقط چند میلی متر جیوه با بازوی راست تفاوت داشته باشد، جای نگرانی نبوده و حتی شاید کاملا طبیعی باشد. اما نگرانی از جایی آغاز می شود که این اختلاف عدد بالای 10 میلی متر جیوه باشد!

به گفته متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد، تفاوت بیش از 20 میلی متر جیوه برای فشار سیستولیک (عدد بالا) و یا بیش از 10 میلی متر جیوه برای فشار دیاستولیک (عدد پایین) ممکن است نشانه ای از یک مشکل زمینه ای مانند تنگی شریان اصلی در بازو و یا بیماری شریان محیطی باشد و خطر ابتلا به حمله قلبی و یا سکته مغزی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل وجود چنین مشکلات بالقوه ای، متخصصان قلب معمولا فشار خون فرد را در هر دو بازو اندازه گیری می کنند. اگر شما متخصص قلب ندارید، از پزشک مراقبت های اولیه خود باید بخواهید فشار خون تان را در هر دو بازو اندازه گیری کند.

اگر اختلاف، 10 میلی متر جیوه یا بیشتر باشد، پزشک شما می تواند از یک کاف مخصوص برای اندازه گیری فشار خون در مچ پا استفاده کند (تستABI). این تست آسان، بدون درد و ارزان است و به سادگی رابطه بین فشار خون در مچ پا و بازوی شما را نشان می دهد. چنانچه عدد نسبت فشارخون در مچ پاها به بازو کم باشد، به معنی تنگی یا انسداد بعضی از شریان های اندام تحتانی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پزشک سکته مغزی فشار خون قلب مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، دیدار حساس از مرحله برگشت دور نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، امشب میان تیم های الهلال و العین در استادیوم کینگدام آرنا برگزار خواهد شد و آبی های ریاض برای جبران شکست در بازی رفت، پای به زمین مسابقه خواهند گذاشت.

آنگونه که رسانه های عربستانی اعلام کرده اند، آبی های ریاض با چند تغییر در ترکیب اصلی تیم به مصاف حریف اماراتی می روند. تغییراتی که از درون دروازه و خط دفاع شروع شده و تا خط حمله نیز ادامه خواهد داشت.

پس از آنکه یاسین بونو در بازی رفت و به دلیل محدودیت در استفاده از بازیکنان خارجی تیمش را همراهی نکرد، او امشب به چارچوب دروازه تیمش بازخواهد گشت و جای محمد العویس را می گیرد.

کالیدو کولیبالی که در امارات ناامیدکننده ظاهر شد و یک خطای پنالتی نیز به حریف داد، از فهرست تیم خارج شده تا حسان تمبکتی جای او را پر کند. مدافع ملی پوش عربستانی به همراه علی البلیهی زوج خط دفاعی تیم را تشکیل می دهند.

ممکن است که ژسوس تغییری را در سمت چپ خط دفاعی ایجاد کند و با خروج یاسر الشهرانی از ترکیب اصلی، شاهد حضور محمد البریک در آن بخش از زمین باشیم ولی سعود عبدالحمید همچنان انتخاب نخست برای پست مدافع راست است.

همچون همیشه، دو هافبک خارجی الهلال از ابتدا به میدان می روند. روبن نوز و سرگئی میلینکوویچ ساویچ در خط میانی به بازی می پردازند و جلوتر از آنها نیز شاهد حضور مالکوم برزیلی در پست پشت مهاجم خواهیم بود.

عناصر تهاجمی الهلال برای فتح دروازه العین را نیز مایکل دلگادو در پست وینگر راست و سالم الدوسری در پست وینگر چپ تشکیل می دهند ضمن اینکه در غیاب الکساندر میتروویچ مصدوم، صالح الشهری از ابتدا به میدان می رود.

دیگر خبرها

  • علاقه میلان به جذب تیاگو سانتوس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا
  • ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد
  • یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • ایران ۳ - ۰ کویت/ گزارش زنده
  • قطعی: ستاره بارسا فصل را از دست داد