Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@10:09:06 GMT

استرالیا: ایران باید به «برجام» پایبند باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۷۶۷۸

استرالیا: ایران باید به «برجام» پایبند باشد

نماینده استرالیا در «شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» ضمن تاکید بر حمایت مجدد کشورش از برجام، پایبندی ایران به این توافق را خواستار شد.

به گزارش خبرگزای فارس، نماینده استرالیا در «شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» سه شنبه حمایت کشورش را از برجام اعلام کرد.

نماینده استرالیا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که کشورش حمایت از برجام را ادامه می‌دهد زیرا این توافق موجب عدم توسعه سلاح‌های هسته‌ای شده و ساز و کار بین‌المللی مبتنی بر قانون را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزیر خارجه استرالیا نیز چندی قبل در اظهاراتی درباره تصمیم ایران برای توقف اجرای دو تعهد برجامی و دادن مهلت 60 روزه به دیگر طرف‌های این توافق، ابراز نگرانی کرده بود.

«ماریس پِین» وزیر خارجه استرالیا گفته بود که کشورش تا زمان تعهد ایران به برجام، از این توافق حمایت می‌کند.

نماینده استرالیا روز سه‌شنبه در شورای حکام گفت که ایران باید به برجام‌ پایبند باشد.

جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ، به کشورهای باقی‌مانده در برجام 60 روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه 1394 میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد و با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه هشتم مه 2018 (18 اردیبهشت‌ماه 1397) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور اعمال مجدد تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استرالیا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

 

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • توجیه آمریکا درباره جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد