Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@20:51:34 GMT

بوسه دو طرفه روی صورت حمید فرخ‌نژاد +عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۷۷۸۱

بوسه دو طرفه روی صورت حمید فرخ‌نژاد +عکس

  رویداد۲۴ مراسم اکران مردمی فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری، شامگاه دوشنبه ۲۱ خرداد با حضور حمید فرخ نژاد، امیرمهدی ژوله و میرطاهر مظلومی در پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار شد. برچسب ها: رویداد24 ، امیر مهدی ژوله ، فرخ نژاد ، سامورایی در برلین ، میرطاهر مظلومی سرگرمی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 امیر مهدی ژوله فرخ نژاد سامورایی در برلین میرطاهر مظلومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوزهای ایرانی آماده انتقام از سامورایی‌ها

هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا در تایلند برگزار می‌شود و تیم ملی فوتسال ایران به‌دنبال کسب سیزدهمین قهرمانی‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از روز گذشته _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در شهر بانکوک تایلند آغاز شد و ۱۶ تیم برای کسب عنوان قهرمانی در قاره‌کهن و همچنین جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۵ ازبکستان تلاش می‌کنند که تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن به‌همراه تایلند و ازبکستان مدعیان اصلی عنوان قهرمانی هستند.

یوزان ایرانی به‌دنبال سیزدهمین قهرمانی در خاورمیانه

تیم ملی فوتسال ایران با رهبری وحید شمسایی برای توفیقی درخور اعتبار ایران که فقط قهرمانی در آن تعبیر می‌شود، با ماجراجویی چهارده مهاجم به سوی صندوق گم‌شده که ناکامی در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا در بازی پایانی در برابر ژاپن محسوب می‌شود به حرکت در می‌آید. آن‌ها برای در دست گرفتن سلطنت، باید همه حریفان کوچک و بزرگ پیش‌روی خود را شکست دهند. انتقام از سامورایی‌ها، قدرت‌نمایی و صعود به جام‌جهانی، مثلثی از عزم و اراده برای قهرمانی در قاره‌کهن است.

لشگر وحید شمسایی در جام ملت‌های آسیا را چهارده شوالیه تشکیل داده‌اند که هر کدام از آن‌ها، جنگجوهایی تمام عیار هستند و در تیم‌های باشگاهی خود سرنوشت‌ساز بوده‌اند. صعود از مرحله گروهی کار دشواری برای ایران نخواهد بود، اما کار سخت فوتسالیست‌های ایرانی برای گرفتن سهمیه جام‌جهانی و بازپس‌گیری جام قهرمانی از ژاپن با رسیدن به مرحله حذفی جالب‌توجه خواهد بود.

تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۱۶ بار به مصاف هم رفته‌اند که فقط چهار بازی با برتری ژاپن و ۱۲ بازی هم با برتری ایران به پایان رسیده است. ۳۱ گل زده و ۶۸ گل خورده حاصل کار ژاپن در تقابل‌های رودررو با ایران است. آخرین تقابل این دو تیم هم در دیدار نهایی دوره قبلی مسابقات بود که با برتری سه بر دو و همچنین قهرمانی ژاپن در آسیا به پایان رسید.

باقر محمدی، سعید مؤمنی، علی خلیلوند، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، محمدرضا سنگ سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده (کاپیتان)، مسلم اولاد قباد، سعید احمد عباسی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، علی اکرمی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران در این تورنمنت هستند. همچنین حسین طیبی ستاره فوتسال کشورمان غایب بزرگ یوزها در تایلند است که به‌علت مصدومیت به مسابقات نرسید.

سامورایی‌های سرسخت در سودای دفاع از قهرمانی

تیم ملی فوتسال ژاپن نخستین بازی تاریخ خود را در سال ۱۹۸۹ برابر بلژیک انجام داد و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و در همان سال توانستند در جام‌جهانی شرکت کند. بهترین برد این تیم در سال ۲۰۰۵ در برابر گوام رقم خورد و سامورایی موفق شد با نتیجه ۱۸ بر صفر از سد گوام عبور کنند و بدترین شکست تاریخ این کشور هم در سال ۲۰۰۲ برابر تیم ملی اسپانیا اتفاق افتاد و با ۱۶ گل شکست سنگینی مقابل حریف اروپایی‌اش متحمل شد.

ژاپن تاکنون پنج بار به جام‌جهانی راه پیدا کرده است و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۱ با صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی توانسته بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. نخستین دوره جام‌جهانی فوتسال در سال ۱۹۸۹ برگزار شد و تیم ملی ژاپن در همان سال تشکیل شد و پس از آن‌که از سوی فیفا به عنوان یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در این بازی‌ها دعوت شد نخستین بازی بین‌المللی و رسمی خود را در همین جام برابر بلژیک برگزار کرد.

سامورایی‌ها در جام ملت‌های آسیا هم بعد از ایران بهترین عملکرد را دارند و در ۱۶ دوره‌ای که در این بازی‌ها حضور داشته است موفق به کسب چهار عنوان قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ شده و شش بار هم به نایب‌قهرمانی رسیده است. هدایت تیم ملی فوتسال ژاپن را «کنیچیرو کوگوره» برعهده دارد. این مربی کهنه کار ژاپنی در سال ۲۰۱۱ با تیم فوتبال «ناگویا» عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود و سه‌بار هم قهرمانی لیگ برتر ژاپن را کسب کرد.

ژاپن بعد از ایران تیم دوم در رده‌بندی قاره‌ای است و در رنکینگ جهانی هم در جایگاه سیزدهم قرار دارد. کوگوره از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۱ هدایت تیم زیر ۲۰ ساله‌های ژاپن را برعهده داشت و از سال ۲۰۲۱ هم به سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان ژاپن انتخاب شد تا طی ۵ سال توانسته باشد تحول بزرگی در این تیم پدید آورد.

گفتنی است آرتور بازیکن برزیلی‌الاصل تیم فوتسال ژاپن و یکی از مهره‌های تأثیرگذار این تیم است. وی فرزند اولیویرا سرمربی سابق تیم ملی فوتسال برزیل است که موفق شد این تیم را در جام‌جهانی ۲۰۰۸ به عنوان قهرمانی برساند. این بازیکن در آستانه جام ملت‌های فوتسال آسیا دچار مصدومیت شد و به‌همین دلیل نمی‌تواند در این مسابقات تیم کشورش را همراهی کند و همین مسئله می‌تواند خطر بسیار بدی برای سامورایی‌ها باشد.

این بازیکن ۳۳ ساله در جریان دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۲ که با برتری سه بر دو در سامورایی‌ها برابر تیم ملی ایران همراه شد زننده یکی از گل‌های تیمش بود که از روی یک ضربه آزاد به دست آمد و نقش مؤثری در قهرمان نشدن ایران داشت. آرتور تنها غایب ژاپن نیست و کازویا شیمیزو هم که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان ژاپنی است نمی‌تواند تیم خود را در جام ملت‌ها همراهی کند. این بازیکن هم زننده گل نخست ژاپن به ایران در فینال دوره قبل است.

این تیم در آخرین دیدار تدارکاتی خود در آستانه جام ملت‌های فوتسال آسیا به مصاف تایلند رفتند و با نتیجه دو بر یک شکست خوردند. پیش از آن هم در دو دیدار تدارکاتی با تیم قدرتمند پرتغال بازی کردند و با نتایج دو بر یک و چهار بر یک متحمل شکست شدند.

کویت و رقیب نسبتاً سخت برای ایران در مرحله‌گروهی

تیم ملی فوتسال کویت ۱۲ بار سابقه حضور در جام ملت‌های آسیا را دارد و در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۴ موفق به کسب عنوان چهارمی شد که بهترین نتیجه تاریخ این تیم در آسیا است. کویتی‌ها در آخرین دوره جام ملت‌های آسیا در حالی که میزبان مسابقات بودند به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کردند. حسین شمس در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ هدایت کویت را برعهده داشت.

محمد ناظم‌الشریعه هم از سال ۲۰۲۳ هدایت کویت را برعهده داشت که در آستانه جام ملت‌ها آسیا به همکاری خود پایان داد و «دیوید مارین» اسپانیایی جایگزین وی شد.
کویت در آخرین دیدار تدارکاتی‌اش با سرمربی جدید به مصاف چین رفت و با نتیجه چهار بر سه تن به شکست داد. این تیم در رده نهم جدول رده‌بندی تیم‌های آسیایی قرار دارد.

آخرین‌باری که ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند در مرحله گروهی سال ۲۰۱۰ بود که با پیروزی هفت بر صفر ایران همراه شد. ایران در سال ۲۰۰۸ هم با کویت دیدار کرد و با نتیجه ۱۲ بر صفر به برتری رسید. در سال ۲۰۰۵ هم ایران و کویت در مرحله گروهی هم گروه بودند که این بازی با برتری یک بر صفر ایران همراه شد. در مرحله یک‌چهارم نهایی در سال ۲۰۰۴ هم ایران و کویت به تقابل با هم پرداختند که این بازی با پیروزی ۱۰ بر سه ایران به پایان رسید.

کویت در سال ۲۰۰۳ به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد که در این مرحله با شکست ۱۰ بر دو از ایران، راهی دیدار رده‌بندی شد و در این بازی هم با شکست هشت بر دو برابر تایلند چهارم شد. در سال ۲۰۰۱ ایران میزبان جام ملت‌های آسیا بود و در مرحله یک‌چهارم نهایی با کویت دیدار کرد و با نتیجه پرگل ۱۸ بر دو به برتری رسید.

افغانستان با سرمربی ایرانی آماده شگفتی‌سازی

تیم ملی فوتسال افغانستان یکی از تیم‌های نوپا در قاره آسیا است. هدایت تیم ملی افغانستان را مجید مرتضایی برعهده دارد. این مربی ایرانی پیش از این هدایت تیم فرش‌آرای مشهد در لیگ‌برتر ایران را برعهده داشت و از زمانی که روی نیمکت افغانستان نشسته است موفق شده تغییرات زیادی در این تیم به‌وجود بیاورد.

در بین بازیکنانی که به تیم ملی افغانستان دعوت شده‌اند هفت بازیکن شاغل در لیگ برتر فوتسال ایران هستند و از آنجا که لیگ‌برتر ایران به گواه کارشناسان، یکی از باکیفیت‌ترین لیگ‌های جهان است بدون‌شک این بازیکنان هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند. افغانستان تیمی نوپا است و از انگیزه‌های زیادی در این رقابت‌ها برخوردار خواهد بود.

تیم‌های ملی فوتسال ایران و افغانستان تاکنون در جام ملت‌های آسیا با هم دیدار نداشته‌اند و این تیم نخستین تجربه خود را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند. افغانستان در رده دهم جدول رده بندی تیم‌های آسیایی قرار دارد.

لقب آسان‌ترین حریف ایران در اختیار بحرین

بحرین تیم شانزدهم در جدول رده‌بندی تیم‌های آسیایی است. این تیم سه‌بار در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده و بهترین نتیجه این تیم در سال ۲۰۱۸ بود که توانست به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کند اما بعد از شکست دو بر صفر برابر ژاپن از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی باز ماند.

بحرین در آخرین دوره این مسابقات در گروهی که ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان حضور داشتند با یک امتیاز در رده سوم قرار گرفت و از گردونه بازی‌ها کنار رفت.
هدایت بحرینی‌ها را «رافائل فوگاگیرو» برعهده دارد. وی سابقه هدایت تیم فوتسال گیتی‌پسند و سپاهان در لیگ برتر فوتسال ایران را هم در کارنامه دارد و در تیم‌هایی مانند النصر و الشباب عربستان هم سابقه مربیگری دارد. این مربی در شهر دبی آکادمی «رافا» را راه اندازی کرده و دو کتاب درخصوص تاکتیک‌های فوتسال را تألیف کرده است.

میزبان جام ملت‌های آسیا سنت‌شکنی می‌کند؟

تیم ملی فوتسال تایلند پس از سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ و برای سومین برای سومین دوره است که میزبانی این مسابقات را برعهده دارد. این تیم در سال ۲۰۰۰ به مقام سوم و در سال ۲۰۰۸ عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد. هرچند این تیم به‌دلیل حضور تیم‌های ایران و ژاپن هرگز نتوانسته عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند اما همواره خود را به عنوان یک تیم مدعی نشان داده است.

تایلند در رقابت‌های فوتسال «آ. سه. آن» که تحت پوشش کنفدراسیون جنوب شرق آسیا است ۱۶ بار به قهرمانی رسیده و در آخرین دوره این بازی‌ها در دیدار نهایی موفق شد با نتیجه ۹ بر دو استرالیا را در هم بکوبد تا با روحیه بالایی سومین میزبانی خود را در جام ملت‌های آسیا برگزار کند.

هدایت تایلند را «میگوئل رودریگو» برعهده دارد. این مربی اسپانیایی در سال ۲۰۰۹ هدایت تیم ملی ژاپن را برعهده گرفت و توانست این تیم را به یکی از قدرت‌های آسیا تبدیل کند و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ این تیم را به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا رساند. رسانه‌های ژاپنی به وی لقب «جادوگر» داده بودند. او پس از آن‌که یک دوره در سال ۲۰۱۶ هدایت تایلند را برعهده گرفت مجدداً در فصل ۲۰۲۴ روی نیمکت این تیم قدرتمند نشست امیدهای زیادی برای خلق شگفتی در جام ملت‌های آسیا دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مربی اسپانیایی سبک بازی تهاجمی است که می‌تواند خط دفاعی هر تیمی را با مشکل مواجه کند. این تیم که تاکنون ۱۶ بار در جام ملت‌های آسیا حضور داشته است در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ عنوان سومی را کسب کرده است.

تایلند در سال ۲۰۰۸ برای نخستین‌بار به دیدار نهایی راه پیدا کرد و در این بازی با نتیجه چهار بر صفر از ملی پوشان ایران شکست خورد و به نایب‌قهرمانی رسید. در سال ۲۰۱۲ هم مجدداً راهی دیدار نهایی شد و با نتیجه پرگل شش بر یک مغلوب ژاپن شد. در آخرین دوره این مسابقات هم که در سال ۲۰۲۲ برگزار شد تایلند در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه پنج بر صفر از ایران شکست خورد و در دیدار رده‌بندی با نتیجه هشت بر دو به ازبکستان باخت و عنوان چهارمی را کسب کرد.

تایلندی‌ها سابقه حضور در جام‌جهانی فوتسال را هم در کارنامه دارند و در سال ۲۰۰۰ پس از آن‌که به مقام سومی آسیا رسیدند جواز حضور در جام جهانی گواتمالا را کسب کردند و در مرحله گروهی با هلند، مصر و اروگوئه همگروه بودند و با سه شکست، دو گل زده و ۱۷ گل خورده به کار خود پایان دادند.

این تیم در سال ۲۰۰۴ هم راهی جام‌جهانی شد و در این دوره توانست به نخستین پیروزی در جام جهانی دست پیدا کند. تایلند در این دوره با نتیجه سه بر دو از سد استرالیا گذشت اما با قبول دو شکست در برابر اروگوئه و برزیل از گردونه مسابقات حذف شد. تایلند در سال ۲۰۱۲ در رقابت با کشورهای ایران، چین، آذربایجان، سریلانکا و جمهوری‌چک گوی سبقت را از حریفان ربود و میزبانی جام‌جهانی را کسب کرد.

در مرحله گروهی این بازی‌ها، در دیدار نخست موفق شد کاستاریکا را شکست دهد و سپس برابر اوکراین و پاراگوئه تن به شکست داد اما با این حال موفق شد برای نخستین بار در تاریخ به مرحله‌حذفی جام‌جهانی راه پیدا کند اما در این مرحله برابر تیم قدرتمند اسپانیا با نتیجه هفت بر یک بازی را واگذار کرد و از گردونه رقابت حذف شد. این تیم در سال ۲۰۱۶ برای آخرین‌بار در جام‌جهانی شرکت کرد و با تیم‌های روسیه، مصر و کوبا هم‌گروه شد و با دو پیروزی در برابر مصر و کوبا راهی مرحله حذفی شد اما در این مرحله برابر آذربایجان قرار گرفت و پس از تساوی در وقت‌های قانونی با نتیجه تساوی هفت بر هفت، در وقت‌های اضافه با نتیجه ۱۳ بر هشت مغلوب شد.

ازبکستان را نباید دست‌کم بگیرید

تیم ملی فوتسال ازبکستان یکی از تیم‌هایی است که در سال‌های اخیر پیشرفت خیره کننده‌ای در فوتسال آسیا داشته است و توانسته است خودش را به رده سوم رنکینگ برترین تیم‌های آسیایی برساند. ازبکستان در حال حاضر در رده ۲۸ جهان و سوم آسیا قرار دارد.

هدایت ازبکستان را «خوزه وناسیو لوپز» برعهده دارد که یکی از نام آشناترین سرمربیان فوتبال جهان است. این مربی اسپانیایی که هدایت تیم ملی فوتسال اسپانیا را در کارنامه دارد ۲ بار با این تیم به عنوان قهرمانی اروپا و سه بار هم به فینال جام جهانی رسیده است. وی همچنین در تیم‌های باشگاهی همچون «کاژا سگوویا» و «لوبل» توانسته است فاتح رقابت‌هایی همچون لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا شود.

ازبکستان تاکنون در ۱۶ دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا حضور داشته است و در ۴ دوره توانسته است به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند و از سال ۲۰۱۴ تاکنون هم در تمام ادوار این بازی‌ها در بین سه‌تیم برتر قرار داشته است. ازبکستانی‌ها در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ نایب قهرمان آسیا شده‌اند و در آخرین دوره در سال ۲۰۲۲ هم سوم شد.

ازبکستان میزبان جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهد بود و این اولین باری است که این کشور میزبان یک تورنمنت فیفا است. در سال ۲۰۱۶ برای نخستین را راهی جام جهانی شد و در گروهی که تیم‌های پرتغال، کلمبیا و پاناما حضور داشتند با یک امتیاز (تساوی برابر کلمبیا) چهارم شد و از دور مسابقات کنار رفت.

این تیم در سال ۲۰۲۱ هم جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد و با روسیه، گواتمالا و مصر هم گروه شد و توانست با ۳ امتیاز (پیروزی ۲ بر یک برابر مصر) و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به مصر و گواتمالا راهی مرحله حذفی شد. اما در مرحله یک هشتم نهایی در دیدار با تیم ملی فوتسال ایران را نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. گفتنی است ازبکستان به‌دلیل میزبانی در جام‌جهانی ۲۰۲۴ به‌طور اتوماتیک جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرده است.

کد خبر 745635

دیگر خبرها

  • بوسه زن و شوهری که با مجوز صداوسیما پخش شد
  • خموشی‌های ساحل ؛ محمد نوری
  • شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام
  • شهیدی که پارتی‌بازی نکرد
  • یوزهای ایرانی آماده انتقام از سامورایی‌ها
  • عکسی از مهدی هاشمی و منتقد سرسخت پدرش در یک مراسم /وزیر احمدی نژاد هم آمد
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • (تصویر) چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟