Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بهشتی عصر سه شنبه در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست و اعضای تشکل ها و فعالان زیست محیطی استان قم افزود: در سال های گذشته به خوبی دیده ایم که صرف توصیه و تذکر راه به جایی نبرده و عدم اجرایی بودن این سازمان باعث شده در بحران های زیست محیطی به اهداف خود نرسد.

وی با بیان اینکه باید بیش از گذشته در رابطه با سیاست ها و رویدادهای توسعه ای، منطقی و کارشناسی شده عمل کنیم، اظهار داشت: امروز باید به سمتی گام برداریم که تولید و اشتغال و صنعت را بدون آلودگی های زیست محیطی داشته باشیم، چنانچه می توانیم همچون گذشته باغ شهر داشته و بهره مندی از باغ و بوستان را در کنار شهرنشینی تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استانداری قم یکی از معضلات رو به گسترش در شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه شاهد هستیم که در برخی از نقاط شهر، موش های بزرگ در حال افزایش بوده و موجب نگرانی شهروندان شده اند که باید در سریعترین زمان با برنامه درست و مناسب، این مشکل بوجود آمده را به شدت کنترل کنیم.

وی در پایان نحوه مدیریت پسماند در قم را همچون انسان های نخستین دانست و گفت: دفن کردن زباله ها ابتدایی ترین نحوه برخورد با پسماندهاست و ما باید تلاش کنیم با جذب سرمایه گذاری مناسب به سمت تفکیک در مبداء و مقصد و بازیافت زباله حرکت کنیم.

مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به همراه جمعی از دبیران و اعضای تشکل های مردم نهاد و فعالان زیست محیطی به مناسبت هفته محیط زیست در سالن جلسات امام جواد (ع) با بهرام سرمست استاندار قم دیدار و گفت و گو کردند.

۱۵ خردادماه روز جهانی محیط زیست بوده و همه ساله از ۱۵ لغایت ۲۱ خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است و در سراسر کشور برنامه هایی با هدف گرامیداشت، فرهنگسازی و اطلاع رسانی در رابطه با اهمیت و جایگاه محیط زیست برگزار می شود.

۸۱۴۶/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته