Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@11:29:45 GMT

خطر جنگ اقتصادی آمریکا و چین برای توسعه فناوری

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۸۲۶۸

خطر جنگ اقتصادی آمریکا و چین برای توسعه فناوری

رویداد۲۴ افزایش تنش‌های تجاری آمریکا و چین باعث شده که صنایعی همچون رباتیک، پهپاد و خودروهای الکتریکی که ۱۷ عنصر معدنی سمی را برای صنعت خود نیاز دارند، با کمبود مواجه شوند. این در حالی است که چین در اقدامی متقابل نسبت به آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی بر صادرات مواد معدنی کمیاب به آمریکا اعمال کرد و همینطور تهدید کرده است در صورت افزایش تنش‌ها از سوی آمریکا این صادرات را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوروپیوم، اسکاندیوم، اتریبیوم و چند ماده معدنی کمیاب که در چین استخراج می‌شود به دلیل دستمزد پایین نیروی کار و همینطور پایین بودن استانداردهای استخراج، قیمت نهایی پایینی برای شرکت‌های آمریکایی خواهد داشت. البته کارشناسان معتقدند که کشورهایی چون برزیل، ویتنام و میانمار به این معادن دسترسی دارند و ایالات متحده آمریکا می‌تواند این منابع را از این کشورها استخراج کند.

«ماری بی» یک متخصص چینی در موسسه مدیریتی در فونیکس  گفته است: «آسمان به زمین نرسیده است! جایگزین‌های دیگری برای این معادن وجود دارد». چین در سال گذشته نزدیک به ۱۲۰ هزار تن مواد معدنی نایاب تولید کرد در حالی که آمریکا تنها ۱۵ هزار تن از این مواد را استخراج کرده است.

همینطور معدن «مونتن پاس» در آمریکا به طور گسترده در صنایع خودروهای هیبریدی و قطعات مادر‌برد در لپ تاپ و همینطور توربین‌های بادی استفاده گسترده‌ای دارد. این معدن دو سال پیش توسط شرکت «جی‌اچ‌ال شیکاگو» خریداری شد.

الکساندر جیسی استادیار زمین شناسی دانشگاه کلرادو معتقد است: «آمریکا نباید به بهانه کمبود منابع در سایر کشورها به منابع خود چنگ بیاندازد. آمریکا باید منابع متنوعی را از کشورهای مختلف خریداری کند.»

منبع: ایلنا برچسب ها: رویداد24 ، جنگ اقتصادی ، آمریکا ، چین ، خودرو سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جنگ اقتصادی آمریکا چین خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: دو برنامه قطعی ستاد در سال جاری، توسعه صادرات و  زیرساخت‌های مالی با جلب مشارکت مردمی است.

بر اساس این گزارش، نشست فعالان زیست بوم صنایع خلاق شب گذشته با حضور فعالان این زیست بوم در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست اظهار کرد: جلسه هم فکری و هم اندیشی فعالان زیست بوم صنایع خلاق در ابتدای سال شکل گرفت تا هم فرصتی برای ترسیم مسیر ستاد در سال جاری باشد و هم نظرات فعالان زیست بوم در خصوص اقدامات ستاد در سال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد و راهنمای راه ما در سال جاری باشد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه‌های مختلف زیست بوم صنایع خلاق در این جلسه گفت: بیشتر نکات ناظر به زیرساخت مشارکت‌های مردمی در بحث رشد اقتصادی کشور و به صورت خاص نقش صنایع خلاق در این رشد اقتصادی بود. یکی از مسائل مهم و جدی که می‌تواند زمینه رشد مشارکت مردمی اقتصادی را فراهم کند، بستر صنایع خلاق است.

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های ستاد در سال جاری خاطرنشان کرد: دو برنامه قطعی ستاد، توسعه صادرات و توسعه زیرساخت‌های مالی است که زیرساخت‌های مالی قطعا با مشارکت مردمی می‌تواند توسعه پیدا کند.

با توجه به شعار امسال می‌توان امیدوار بود که بحث مشارکت مردم در تقویت زیرساخت‌های مالی بهتر از گذشته محقق خواهد شد. البته این برنامه‌ها باید در قالب یک فرایند دنبال شود و با خلق یک نقطه و تجربه تثبیت نمی‌شود؛ تلاش ما این است که در نمایشگاه‌های مهم و مرتبط با صنایع خلاق در جهان حضور داشته باشیم و بتوانیم ارتباط اکوسیستم خلاق با آن کشور را تثبیت کنیم که این فرایند منجر به تجربه صادارتی پایدار شود.

در این نشست در خصوصاصل مشارکت مردمی در لایه حکمرانی، نرم افزار مشارکت مردمی در ذهن تصمیم ساز و تصمیم گیران، استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های میانه شامل بازیگران بزرگ و بازیگران کوچک، خروجی استارتاپ‌های اصلی خانه‌های خلاق در یک برنامه ۱۰۰ استارتاپی و حمایت واقعی، نگاهی به بازار صنایع خلاق از صادرات و بازار بین المللی، امکان سنجی بازاریابی صادراتی صنایع خلاق در سطح منطقه‌ای و بین المللی و ضرورت بازتولید گفتمان و زبان ارتباط با مردم بحث و تبادل نظر شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا