Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما در مراسم تقدیر از پنج دهه خدمات هنری ارزشمند حمید سهیلی مستند ساز برجسته کشورمان با اشاره به اهمیت ویژه فعالیت‌های هنری بی بدیل این هنرمند در زمینه مستندسازی گفت: این مستندساز حدود نیم قرن به تلاش و فعالیت در زمینه تولید و ساخت مستند‌های ماندگار با موضوعات مختلف که اصلی‌ترین آن‌ها با محوریت فرهنگ، هنر و معماری ایران زمین همت گمارده است و خدمات ارزنده او، نقش بسیار مهمی در اعتلای فرهنگ کشورمان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نزدیک به دو سال‌ونیم است که این مستندساز، در بستر بیماری است و رنج بیماری، ایشان را از تلاش بازداشته، تاکید کرد: حضور فعالانه حمید سهیلی در فضای مستندسازی تلویزیونی، خاطراتی مثال زدنی را برای بینندگان رقم زده است و مجموعه رسانه ملی با آرزوی سلامتی ایشان، مانند گذشته از تولیدات غنی این هنرمند شریف بهره‌مند است.

متن تقدیرنامه مدیر شبکه مستند سیما به پاس سال‌ها فعالیت هنری حمیدسهیلی

هنرمند گرامی جناب آقای حمید سهیلی؛ هنر تبلور اندیشه و تجلّی عشق و کرنش به مبدأ هستی است که باید در راه رضای او و خدمت به خلق جاری و ساری شود. سال‌ها تلاش خالصانه و هنرمندانه‌ی جنابعالی در معرفی و مستند سازی فرهنگ، تاریخ، هنر و تمدن این سرزمین بر کسی پوشیده نبوده و البته شایسته تقدیری است که از عهده ما خارج است. امروز و این آئین نکوداشت بهانه‌ای است تا آنچه را که در ذهن داریم اعلام داشته و با آرزوی سلامتی، شاهد انتقال بیشتر تجربیات جنابعالی به نسل‌های نو باشیم.

حمید سهیلی یکی از نام آورترین هنرمندان و مستندسازان سینمای ایران در حوزه مستند معماری است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۵۳ و با دستیاری مجموعه‌های تلویزیونی «آتش بدون دود» و «سفر‌های دور و دراز هامی و کامی» آغاز کرد.

وی سپس به مدت چهار دهه در حوزه مستند مشغول به فعالیت شد و مجموعه‌های بسیاری در زمینه‌های فرهنگ و هنر ایرانی به تصویر کشید.

از مجموعه‌های موفق وی می‌توان «به‌سوی سیمرغ»، «معماری ایرانی»، «رابطه‌های پنهان»، «بافت قدیم شهر‌های ایران» و ... را نام برد؛ آخرین فعالیت وی نیز ساخت مستندی با عنوان «قزوین» است.

گفتنی است عصر امروز در مراسمی از پنج دهه تلاش حمیدسهیلی مستندساز شناخته شده کشورمان در راه شناسایی و اعتلای فرهنگ ایران زمین تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد

همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم رونمایی از مجموعه کتاب سر دلبران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه قرآن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مجموعه کتب به بیان جایگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) در بیان ادیبان مسیحی پرداخته شده است.

محمدمهدی اسماعیلی در بخشی از این‌ مراسم گفت: در راستای گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی از طرح‌های خلاقانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شود.

در این مراسم همچنین شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، میهمانان خارجی و جمعی از اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حضور در مراسم رونمایی مجموعه کتب سردلبران از غرفه بشری بازدید کرد.

طرح قرآنی بشری از روش‌های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم است.

همچنین پس از آن نیز وزیر فرهنگ در مراسم عقد زوج های جوان که در یکی از غرفه های نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، حضور یافت.

از محورهای این دوره از نمایشگاه می توان به بخش‌های کودک و نوجوان و نمایشگاه هوش مصنوعی و مباحث دانش بنیان اشاره کرد.

در بخش بین‌الملل حدود ۲۵ کشور دعوت شده‌اند و کارهای هنری و مکتوب خود را عرضه می‌کنند.

نشست‌های قرآنی با حضور پنج وزیر از کشورهای اسلامی، بخش مقاومت غزه و فلسطین، مباحث شناختی طوفان الاقصی و صهیونیست شناسی جزء دیگر برنامه های سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از یک فرودین تا ۱۴ فرودین ماه از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد با حضور ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد حاکمیتی و دولتی برگزار می‌شود بخش بین‌الملل نیز از یکم تا هشتم فعالیت دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت مضاعف شهرداری یزد در سال ۱۴۰۳
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • همدلی مثال زدنی خانواده‌های قرآنی ایران در جهان
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • (بشنوید) محو تماشا
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد