Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@15:17:36 GMT

حمایت از عشایر موجب امنیت غذایی جامعه می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۸۶۶۰

حمایت از عشایر موجب امنیت غذایی جامعه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای عشایر شهرستان مهرستان امشب با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری، معتمدین و مدیرکل امورعشایر سیستان و بلوچستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمد رفیع دهواری، فرماندار مهرستان در این جلسه اظهار داشت: اگر به درستی از جامعه عشایری حمایت نکنیم امنیت غذایی خود را به مخاطره انداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان مهرستان طبق آخرین آمار ۱۲ هزار نفر جمعیت عشایری در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار با ۸۰ هزار دام سبک که شغل اصلی آنها دامداری است، وجود دارد.

دهواری با اشاره بر اینکه جهت بهبود اشتغال جمیعت عشایری اسکان در چند نکته از شهرستان مهرستان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: ساماندهی فاقدین شناسنامه، برق رسانی، بازگشایی جاده‌های دسترسی، توزیع تانکرهای آبرسانی سیار، توزیع فانوس خورشیدی از جمله اقدامات انجام شده توسط اداره امور عشایر مهرستان است.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از همراهی و همدلی مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: جلسات شورای عشایری یکی از ظرفیت‌های قانونی جهت پیگیری مسائل و مشکلات جامعه عشایری است.

حمید طوقی بیان داشت: باید در راستای ارتقای قابلیت تولید و سلامت و امنیت غذایی گام‌های مؤثری در جهت حمایت و تأمین مایحتاج عشایر برداشته شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه از زحمات «محمد صدیق مزارزهی» تقدیر و «نعمت الله کردی کوشه» به عنوان مدیر جدید اداره عشایر مهرستان معرفی شد.

کد خبر 4638536

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان مهرستان عشایر سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۵ درصدی سرقت در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ محمد توحیدی   در نشست خبری، با اشاره به کاهش آمار سرقت و جرایم خشن در شهرستان افزود: در سال گذشته شاهد کاهش ۳۲ درصدی سرقت از منزل، کاهش ۵۰ درصدی جیب بُری و کاهش ۵۰ درصدی کیف قاپی در شهرستان بودیم.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار فقره پرونده در شهرستان تشکیل شد که از این تعداد، ۱۲۷۰۰ منجر به سازش شده است.

سرهنگ توحیدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۶۶ هزار تماس با ۱۱۰ شهرستان، انجام شده که از این تعداد بیش از ۱۴۸ هزار مورد عملیاتی شد.

فرمامده انتظامی شهرستان ارومیه، امنیت را مؤلفه بسیار مهمی در جامعه دانست و گفت: احساس امنیت توسط مردم بسیار مهمتر از خود امنیت است.

وی با اشاره به نقش رسانه در خنثی سازی عملیات دشمن افزود: دشمن در فضای مجازی و رسانه ای با تولید محتواهای متنوع بدنبال تشویش اذهان عمومی جامعه است که اصحاب رسانه با انعکاس درست و به موقع اخبار در آگاه سازی جامعه و ایجاد آرامش می‌توانند بسیار اثر گذار باشند.

 

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین
  • ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی به عشایر گلستان پرداخت شد
  • سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد
  • فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رئیس جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد
  • اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه
  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • کاهش ۳۵ درصدی سرقت در شهرستان ارومیه