Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جیمز جفری» نماینده آمریکا در امور سوریه روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن به فشارهای اقتصادی علیه ایران تا رسیدن به اهدافش ادامه خواهد داد.

وی در ادامه مدعی شد که فعالیت‌های ایران سوریه،  لبنان و یمن را فرا گرفته و کارزار فشارهای آمریکا با هدف اخراج ایران از این کشورهاست.

«جکی ولکات»، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز امروز در بیانیه‌ای عنوان کرد که تسریع غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران باعث نخواهد شد که آمریکا از سیاست خود مبنی بر منزوی ساختن ایران عقب‌نشینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به طرف‌های باقی‌مانده در برجام اطلاع داد که بر اساس بندهایی از همین توافق، دو مورد از تعهدات خود را متوقف می‌کند. تهران به طرف‌های اروپایی برجام 60 روز فرصت داده که یا به تهدات خود عمل کنند و یا با اقدامات جدید ایران مواجه شوند.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه 1394 میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان  حاصل شد. 

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد و با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه هشتم مه 2018 (18 اردیبهشت‌ماه 1397) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور اعمال مجدد تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین

سید عمار حکیم، سنگ‌اندازی آمریکا در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم در پیامی ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه مربوط به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را مایه تأسف خواند.

محکومیت وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط ایرانواکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

وی در این پیام سنگ‌اندازی آمریکا در تحقق اراده کشورهای پشتیبان این قطعنامه که موجب به رسمیت شناختن کشور فلسطین می‌شد، را محکوم کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که هرگونه مانع‌تراشی در مسیر تحقق این هدف به معنای آزار بیشتر ملت فلسطین و مصادره اراده و حق آنان در تعیین سرنوشت و دستیابی به حاکمیت و حقوقی است که در معاهدات معتبر بین‌المللی به آنها تصریح شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران